Mariska Ruyter

GA NOOIT NAAR JOLANGE!!!!

De opleiding pmu all round heeft mij 3 weken lang zoveel paniek en stress geven, doordat wij in het diepen worden gegooid en aan ons lot overgelaten worden. Er is geen tot weinig communicatie naar de leerlingen toe. Er is weinig tot geen (positieve) feedback of opbouwende kritiek. Vragen worden onduidelijk of niet beantwoord. Zo hoort een opleiding niet te zijn!

Wij zijn allemaal leerlingen die onderaf van de ladder moeten beginnen, wij weten niks en moeten begeleiding krijgen hierin, je bent op een model bezig waar je (semi) permante make-up plaatst in het gezicht!

De modellen moeten in een trein vaart afgewerkt worden, terwijl je juist de tijd zou moet krijgen om secuur te werk te kunnen gaan. Deze tijd wordt niet genomen omdat het belangrijker is om de deuren van het pand om 15:30 te sluiten! In les 1 werd notabene nog verteld dat de lessen met modellen vaker uit zullen gaan lopen.

Kwaliteit en aandacht moeten altijd hoog in het vaandel staan en zeker bij een opleiding als pmu, dit wordt nagelaten in de opleiding.
Ik vind het ronduit schandalig hoe er in de pmu opleiding van Jolange wordt om gegaan met de leerlingen en met de modellen. Ik ben niet de enigste die niet te spreken is over de pmu opleidingen van Jolange, ook mijn mede cursisten dachten hier net zo over! Daarbij was mijn model verre van tevreden over jullie bedrijf en de omgang met de modellen.

In drie weken tijd hebben wij 3 verschillende docenten gehad! De drie verschillende docenten zitten totaal niet op één lijn, omdat deze onderling niet met elkaar communiceren en daardoor is er veel verwarring bij ons als leerlingen wat nog meer vragen oproept. De vragen worden dan ook als een last beschouwt!
Wat de ene docent goedkeurt, keurt de ander af. Wat de ene docent zegt, moet van de andere docent weer anders. We weten totaal niet waar we aan toe zijn, wat we aan het doen zijn en of het goed is wat we doen, dit kan niet!

Ik heb geprobeerd mijn zorgen kenbaar te maken maar dit werd per direct door de docent de kop in gedrukt. Er mocht geen woord over gerept worden.
Dit is niet hoe je met leerlingen om gaat en dit is zeker geen lesgeven wat jullie doen. Na de opleiding van Jolange heb je een vakdiploma in handen, maar in werkelijkheid kan je van alle behandelingen net niks!
De opleiding is dan ook veelste duur betaalt voor hetgeen wat we ervoor terug krijgen.

Ik heb vroegtijdig mijn opleiding beëindigd en ben al mijn geld kwijt!
Zelfs me laatste termijn kwam Jolange nog even innen anders zouden ze een incassobureau erop zetten, ook dit laatste termijn betaald om gezeik van deurwaarders te voorkomen.
In hun mail terug lieten ze weten dat klachten alleen op vrijdag beantwoord worden, maar vervolgens hoor je helemaal niks meer van hun.

Jolange is een bedrijf dat geld int en verder weinig aandacht besteed aan hun leerlingen die serieus geld moeten neer leggen voor een opleiding die ver onder de maat is.

Reactie Jolange Opleidingen:

Beste Mariska,
Soms kun je zo je best doen en heel veel energie aan iemand besteden, maar kun je sommige mensen nooit tevreden stellen. Wij wensen onze collega's met opleidingsinstituten heel veel succes met Mariska Ruyter.
Team Jolange

Score voor Jolange Opleidingen: 0.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee