Esra Koster

Op 25 augustus heb ik de opleiding Harsen Complete Lichaam gevolgd.

De dag begon erg rommelig. Onze lerares stond ergens vast in het verkeer en zou iets later zijn. Dit kan natuurlijk gebeuren. Helaas moesten wij buiten wachten en werd ons ook niet iets van koffie of thee aangeboden. Uiteindelijk mochten we na 3 kwartier wachten mochten we naar het lokaal waar onze starterspakketten klaar zouden staan.

Helaas waren veel pakketten niet compleet. De epileerset ontbrak en de meegeleverde handschoenen waren in een te kleine maat. De harsstrips waren niet meer leverbaar, waardoor we een rol kregen en zelf de strips nog moesten gaan knippen. Omdat niemand een schaar had, moesten we daarop wachten en konden we het half uur daarna strips gaan knippen. Tevens hadden mijn buurvrouw en ik geen lamp tot onze beschikking. De rest van de groep allemaal wel.

Na ongeveer anderhalf uur hadden we in principe nog niets gedaan en konden we eindelijk beginnen aan de theorie. Er was een vervanger gevonden voor onze lerares. Naar mijn mening was deze vrouw nog vrij onbekend met de cursus. Later op de website heb ik gezien dat deze vrouw de cursus masseuse, huidtherapie en medisch pedicure geeft en dus eigenlijk niet bevoegd was om deze opleiding aan ons te geven.

De theorie werd meer voorgelezen dan daadwerkelijk uitgelegd, ging erg snel en was vrij onduidelijk voor iemand die geen enkele ervaring hier mee heeft.

Op de website worden meerdere readers aangeboden. De reader voor het harsen stond hier niet tussen. Het had al een stuk gescheeld als ik van te voren deze reader had kunnen doorlezen en mijzelf had kunnen voorbereiden. Op deze manier had ik vragen kunnen stellen tijdens het voorlezen van de theorie.

Na het behandelen van de theorie mochten we eindelijk gaan oefenen. De uitleg over hoe we de wax moesten toepassen was ook erg matig. Alle handelingen werden 1 keer voorgedaan op een model waarbij 12 meiden op 1.5 meter mee moesten kijken. Op de website geven jullie aan de cursus te geven in kleine groepen om de kwaliteit te waarborgen. Ik vind zelf een groep van 22 personen geen kleine groep meer! Plus werden de corona maatregelen totaal niet nageleefd. Dit kan natuurlijk ook niet als je 22 personen in een lokaal zet.

Daarnaast staat er duidelijk op de website vermeld dat als je geen model tot beschikking hebt, je geen toegang hebt tot de cursus en dus ook niet het certificaat kan behalen! Er waren 2 vrouwen in de groep die geen model hadden en uiteindelijk gewoon met het certificaat naar huis zijn gegaan.

Verder was de discretie tijdens de cursus ook ver te zoeken. Er waren zowel mannelijke als vrouwelijke modellen. Mijn model voelde zich niet prettig tijdens het intieme gedeelte, wat ik volledig kan begrijpen. Zij wisten van te voren dat er vrouwelijke en mannelijke modellen aanwezig zouden zijn, dus iets van afzet schermen klaar zetten had misschien wel makkelijk geweest.

Met het intieme gedeelte heb ik hulp gevraagd aan Kimberly (lerares). Zij heeft een schaamlip voor gedaan bij mijn model. Helaas is deze handeling niet goed uitgevoerd, waardoor mijn model begon te bloeden. Ik schrok hiervan en mijn model ook. We hebben beide besloten om direct te stoppen met het intieme gedeelte. Na het volgen van de cursus kan ik dus nog steeds niet het intieme gedeelte behandelen.

Tijdens de gehele dag is ons niets van koffie, thee of water aangeboden. We hadden tijdens de pauze eigenlijk nergens een plek waar we even rustig konden zitten. En buiten regende het.

Ik hoop dat jullie snappen dat ik mij deze dag wel iets anders had voorgesteld en het eigenlijk wel een grote teleurstelling is. Ik heb het gevoel dat ik 180 euro heb betaald voor een cursus waarbij ik eigenlijk weinig heb geleerd en de techniek nog steeds niet beheers. Ik moet nu mijn vriendinnen als proefpersonen gaan gebruiken, want de techniek moet ik nog oefenen.

IK RAAD JOLANGE OPLEIDINGEN NIET AAN!!

Reactie Jolange Opleidingen:

Beste Esra,
Wij vinden het spijtig dat je deze recensie voor ons hebt achtergelaten. Wij hebben je aangeboden om de opleiding opnieuw te volgen. Dit aanbod sloeg je af. Soms verloopt een dag anders dan wij hebben gepland.
De pakketten van Derma Codes zijn niet onze verantwoordelijkheid. Hiervoor kun je contact opnemen met Derma Codes. We laten ons niet dreigen met het onrecht die je ons aandoet door middel van jouw dreigementen. Overdrijven is ook een vak. Wegens jouw dreigementen ben je niet meer welkom bij ons.
Groet,
Team Jolange

Score voor Jolange Opleidingen: 0.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee