Jolange opleidingen

Ik had de al around kappersopleiding van ongeveer 1 jaar gekozen De vaste docent was na ongeveer 6 maanden afwezig, vanwege privé redenen en ze wisten niet zeker of ze terug kwam. Toen was er een nieuwe docent van korte duur, die weer andere dingen aangaf en minder flexibel was. Ze vond dat ik niet voor modellen zorgde, terwijl het zomervakantie was en de meeste mensen op vakantie waren of met het warme weer al hun haren hadden geknipt. Ook van hun modellenlijst was er niemand die zich toen opgaf, wat logisch was in de hete zomer. Eind zomervakantie had ik weer wat modellen. Zij ging zelf weer weg op korte termijn. Toen kwam er een andere docent en die gaf aan dat ik na damesknippen kon gaan verven, maar bij de 1e kon ik herenknippen gaan doen en daarna verven, dat was ook mijn voorkeur. Maar ze vond toch dat ik aan verven kon beginnen. Zodoende deed ik dat en kwam uiteindelijk toch de 1e docent terug. Van haar kon ik beginnen met herenknippen, maar na 3 lessen viel ze weer uit en hadden ze geen vervangende docent meer, die het over kon nemen. Ze gingen opzoek en dat heeft ongeveer 5 maanden geduurd. Een paar andere mensen, die de opleiding volgden, waren er ook niet over te spreken. Om het kort te houden, toen er uitval was en we moesten wachten, is er een alternatief aangeboden om een andere korte cursus te volgen, maar niet zo'n kappers gerelativeerd. Omdat ik toch de herenkapper wilde afronden, bleef ik wachten tot ze een andere docent hadden gevonden, zo coulant was ik zelf wel. Maar omdat ik moest wachten, ging ik harder trainen met sporten en had helaas een blessure opgelopen aan mijn tussenribspier en dat is een vervelende plek. Herstel kan een langere tijd duren en is niet goed te combineren met het kappersvak, omdat je vooral je bovenarmen en rugspieren gebruikt. Dit gecommuniceerd met Jolange Opleidingen, hebben ze 2x een paar maanden uitstel gegeven. Maar ik was nog steeds niet hersteld en vroeg nog wat langer uitstel, wat volgens hun niet meer kon. Maar ik had de mail niet daarvan gelezen, maar van de vorige, waar aangegeven stond dat ze akkoord gingen. Ik zelf heb dus helemaal niet aangegeven dat ik akkoord ging. Dus vroeg ik mijn geld terug van nog 13 lessen die ik zou volgen, toen ik erachter kwam. Toen werd er aangegeven dat ze voor die 2x uitstel een plekje voor mij hadden vrijgehouden. Dat is het minste wat ze konden doen en op maandagavond waren er ook niet veel mensen die les volgden en was het niet vol. Lijkt mij dat het ook geen moeite gekost moet hebben. Sinds mijn blessuren hebben ze ook niks anders aangeboden. Alleen toen hun geen docent konden vinden, wat in hun voordeel was. Maar voor mijn blessure geen coulance en geen geld terug. Komt ongeveer op 700,- voor de 13 lessen en dan nog lesmateriaal wat 970,93 heeft gekost dat is ongeveer een bedrag bij elkaar van 1670,93 dat ik kwijt ben. Ik heb dus in die periode geen gebruik gemaakt van hun locatie, klaslokaal, materialen etc. Ik heb een medische reden en die kunnen ze opvragen bij de dokter, maar dat hebben ze ook niet gedaan. Ze blijven erbij dat ik niks terug krijg en verder ook geen coulance voor de tijd dat ik de blessure had. Dan hebben we het niet over de maanden van uitval docent, waar dat alleen was aangeboden. Ik heb ervoor betaald en dat geld steken ze in hun eigen zak en verder niks anders aangeboden voor mijn situatie. Dus denk goed na, vooral met een langere opleiding. Want er zou iets tussen kunnen vallen en je krijgt je geld niet terug. Lees goed op de site en reviews.

Reactie Jolange Opleidingen:

Je hebt aangegeven dat je de opleiding niet kon vervolgen. Daarom hebben wij jou 3x aangeboden om de opleiding op een later moment te vervolgen. Deze hebben wij voor jou toen gratis omgezet. Hier heb je toen helaas geen gebruik van gemaakt.
We hebben in september nog een mail gestuurd om de opleiding weer te gaan volgen. Je bent toen niet naar de opleiding gekomen en niets van jou vernomen. We hebben daarna pas in februari weer een mail van jou ontvangen.
Na zoveel tijd kan de opleiding niet vervolgd worden om onze kwaliteit van de opleiding waarborgen. Je hebt niet kunnen oefenen en na een lange tijd afwezig te zijn (maanden) kan je wegens kwaliteitsoverwegingen niet zomaar meer instromen.

Om je alsnog tegemoet te komen willen wij jou de opleiding aanbieden voor 50% korting. Hopelijk maak je hier gebruik van en zien wij je snel terug bij de opleiding.
Team Jolange Opleidingen.

Score voor Jolange Opleidingen: 0.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Ja