Ad

Verzenden goed RMA slecht

Verzenden gaat volgens planning, meestal de volgende dag mits producten op voorraad zijn

RMA is nu drie weken onderweg, nog geen retour en vooral wordt je niet geïnformeerd over het verloop hiervan. Na een week zelf gebeld, product zou niet op voorraad zijn terwijl dit product normaal gesproken zeker binnen een week geleverd wordt, ook al hebben ze het niet op voorraad. Nogmaals het ergste vind ik dat je niet geïnformeerd wordt, zelfs niet nadat ze de RMA ontvangen hadden.

Reactie Hashop.nl:

We vinden het erg jammer om dit te moeten lezen, te meer omdat we voordien een goed contact hadden via telefoon en mail en voor jou getracht hebben alles zo goed mogelijk te regelen.
Je hebt via telefoon en mail bij ons een bestelling geplaatst, buiten de webshop om. Geen enkel probleem natuurlijk, die flexibiliteit bieden wij en vinden we ook belangrijk.
Nu blijkt een van die producten defect te zijn en je hebt daarover een mail gestuurd. Je had al contact gehad met de fabrikant, die gaf aan dat het product moet worden teruggestuurd. Dat kan natuurlijk en je hebt dit product naar ons teruggestuurd. Wij hebben dit product naar de fabrikant opgestuurd, omdat deze ons in zo’n geval een nieuw product moet sturen. De afhandeling van een dergelijke retour kan 4 tot 6 weken in beslag nemen. Wij hebben er wat druk op gezet, zodat we binnen een korte tijd een vervangend product binnen kregen.
Nog voordat we dit konden terugsturen, vroeg je ons om een defect onderdeel van een ander product te leveren en gaf je zelf aan dat de levering hiervan gecombineerd mocht worden met het opsturen van de RMA. Omdat het hier niet om een standaard onderdeel ging, hebben we daar met de leverancier overleg over gehad en deze bood een onderdeel aan dat je zou kunnen gebruiken. Het vinden en ontvangen van dat vervangende onderdeel nam ongeveer 10 werkdagen in beslag. Dat onderdeel hebben we speciaal voor jou ingekocht en tegen kostprijs aangeboden.
De gehele afhandeling, inclusief het zoeken naar het eerder genoemde onderdeel heeft bij elkaar 3 weken geduurd.
Bij bestellingen die via de webshop lopen, kan een RMA ook via het webshop account worden aangemaakt en kan de status online worden gevolgd. In deze situatie was dat niet het geval.

Score voor Hashop.nl: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aeotec deurbel