Deskundigheid
Snelheid
Persoonlijke benadering
Duidelijkheid

Beoordeling landelijke servicedesk

De mediator die door partijen gekozen was, bleek niet langer beschikbaar voor mediationtrajecten. De site wekt de suggestie dat -door op de foto's te klikken- de mail rechtstreeks wordt doorgestuurd aan de geselecteerde mediator. Dit blijkt niet het geval. Ook zijn er geen contactgegevens opgenomen, bijvoorbeeld een mailadres, iets wat ik erg miste. Nadat ik telefonisch contact heb gezocht werd ik doorverwezen naar een andere organisatie waarvan de eigenaar de mediator is en zojuist op vakantie is gegaan. Ik had echter om de mediator gevraagd die als "tweede keuze" was geselecteerd. Uiteindelijk is wel contact gelegd met de betreffende mediator. Uit de site blijkt niet dat sprake is van een netwerk waarbij verschillende bureaus zijn aangesloten. De verwachtingen bij het leggen van contact zijn dan, dat er direct contact is met de geselecteerde mediator of dat tenminste sprake is van een agendabeheer van de betreffende mediator.
Het verraste me dat ik doorverwezen werd naar een ander bureau, waar de door mij geselecteerde mediator niet werkzaam was.

Reactie Gecertificeerde Mediators:

Veel dank voor uw opmerkingen.
We snappen dat direct contact met de mediator misschien wel het prettigst werkt. Maar omdat zij allemaal een volle praktijk hebben, verzorgen wij de initiële contacten voor hen. Op die manier kunnen de mediators zich concentreren op dat waar ze het beste in zijn: het verzorgen van mediationgesprekken. Vanaf het moment dat er gekozen is voor een mediator is het contact verder direct met hem of haar.
Al onze mediators zijn zelfstandig gevestigd en hebben een goedlopende praktijk. Het is ozne taak om degene die een mediator zoekt goed te informeren over mediation en desgewenst in contact te brengen met een ervaren mediator.
We hebben begrepen dat u namens iemand anders belde. Diegene heeft inmiddels een gratis intakegesprek gepland met één van onze mediators. We hopen dat het een succesvolle mediation wordt!
Nogmaals hartelijk dank voor uw review!
gecertificeerdemediators.nl

Score voor Gecertificeerde Mediators: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: