Enige tijd geleden een bestelling geplaatst bij Fietsbandonline.nl. Van DHL de shipment notification binnen, maar die werkte niet. Dagje gewacht, nog steeds niets. Uiteindelijk contact opgenomen met DHL die aangaven dat er alleen een postbusadres bekend was. Via Fietsbandonline navraag gedaan en ander adres opgegeven.
Dagen later nog steeds niet. Wederom contact en toen bleek het pakket zoek (niet bij mij, geen notificatie "bij buren afgegeven" en niet bij DHL) te zijn. Weer enkele dagen en diverse telefoontjes verder schoot het maar niet op. DHL moest het uitzoeken. We zaten toen bijna 2 weken verder. Aangegeven de bestelling vrijdag in huis te moeten hebben.
Vrijdag te horen gekregen dat DHL tot maandag nodig had met uitzoeken. De bestelling geannuleerd per mail. Snel een bevestiging dat ze het geld retour zouden storten. Dit ook binnen enkele dagen retour en ondertussen de spullen elders geregeld.
Deze ervaring heeft om te beginnen kunnen ontstaan door het op(kunnen)geven van een postbus als afleveradres. Die nuance wil ik hier zeker aanbrengen. Daarna is het een te afwachtende houding en / of te traag oppakken van deze zaak geweest.
Snelheid levering op slecht gezet omdat ik nooit iets heb ontvangen. Ik vermoed dat wanneer het wel in één keer goed verloopt de snelheid van de levering geen issue meer is.
Aftersales zie ik in deze het terugstorten van het geld. Na mijn verzoek hierom is dat snel geregeld.
Het eindoordeel is redelijk omdat het niet soepel verlopen is.
Met de kennis van nu is het niet uitgesloten dat ik in de toekomst nogmaals een bestelling plaats en deze dan uiteraard meteen naar een vast adres (of indien mogelijk een DHL servicepoint) laat sturen.
Sterke punten
De bestelling, betaling en bevestiging liepen aanvankelijk soepel.
Het terugbetalen is ook snel gerealiseerd.
Steeds vriendelijk te woord gestaan (door iemand in de winkel).