Professionaliteit Kliniek
Ervaring met Esteworld Nederland/Belgie

Kenny VB

Graag de volledige review lezen.

Ik ben zeer tevreden over Esteworld in het algemeen. Communicatie, Nederlandse begeleiding, organisatie is zoals het hoort te zijn en verdient zeker een pluim.

Ik heb op 17 April 2018 een haartransplantatie met Acell behandeling laten uitvoeren.

De ervaring die ik had inzake de operatie zelf:

Ikzelf heb geen schrik van spuiten. Lokaal in mijn hoofd werden er in de voormiddag +/- 25 inspuitingen toegediend en in de namiddag idem. Dit is even ongemakkelijk, maar uiteraard noodzakelijk. Het zijn geen diepe inspuitingen dus maak u vooraf geen zorgen.

Er waren dus niet al te veel pijnlijke momenten. Wel soms lastige posities voor het hoofd, wat betreft de ademhaling soms wat bemoeilijkte, maar mijn neus was ook verstopt,dus de omstandigheden voor mijzelf waren niet ideaal.

De dag was in 2 stukken verdeeld.

Deel 1: 8.30-14.00
- Afname bloed en overlopen vragen gezondheidstoestand
- Gesprek met dokter, bepalen welke stukken worden behandeld
- Acell behandeling en afname grafts uit het donorgebied (Achterzijde hoofd)

Ter plaatse lunch in de kliniek.

Deel 2 14.30-17.30

Verdere afname van grafts uit het donor gebied en inplanting van de haren.

Wat betreft het verloop van de operatie heb ik weinig op te merken buiten het feit dat het team dat mij behandelde, redelijk gestalkt werd op hun gsm. Vond ik nu niet zo professioneel, maar zolang dat hetgeen wordt gedaan wat moet, ga ik daar ook niet te moeilijk over doen.

De laatste dag werd de eerste maal tot washing overgegaan en konden we via de spiegel deze ook mee volgen. Alles werd prima uitgevoerd.

Het laatste punt is voor mij persoonlijk wel absoluut een belangrijk werkpunt ! Na de washing ben ik tesamen met een lotgenoot tot bij de dokter geweest. Deze heeft heel kort naar ons resultaat gekeken. (Voor een dokter is dit routine, dus kan begrijpen dat dit niet lang duurt) Mijn lotgenoot had vooraf wat opzoekwerk verricht inzake medicatie. Hierin hebben wij advies aan de dokter gevraagd over respectievelijk Minoxidil en Finastiride (mijn excuses mochten er spelfouten zijn)

Hier werd ons dit absoluut afgeraden door de dokter, omdat dit niet noodzakelijk was en bij Minoxidil, dit problemen kan geven als je er mee stopt. Op dat moment was er nog geen vuiltje aan de lucht. Vervolgens vroeg ik achter de druppels die de haargroei stimuleren. De dokter gaf ons een papier mee voor de apotheek aldaar ter plaatse af te geven en gaf ons het advies dit 6 maanden te gebruiken.

Na het gesprek begeven wij ons naar de apotheek. Aldaar wordt ons gezegd dat het 50euro is per potje (goed voor 1maand). Het bedrag maakt op zich niet uit, al vond ik het wel prijzig, en ik vroeg om er 6 te halen, aangezien dit 6 maanden moest gebruikt worden. De potjes worden vervolgens gebracht en ik lees de volgende en enige 2 bestanddelen af op het etiket: Minoxidil en Finastiride !

Ik moet zeggen dat ik echt gedegouteerd was van deze vaststelling. Ik heb absoluut geen problemen dat eigen producten worden aangeprezen. Maar dat een dokter een vals negatief advies geeft, en dan dezelfde producten gaat aanprijzen is bij mij NOT DONE. Daarbij heb ik samen met mijn lotgenoot de vraag gesteld of de dame die naar ons hoofd heeft gekeken en ons dit had geadviseerd, wel degelijk een dokter was... Ik kan mij namelijk niet inbeelden dat een echte dokter dit zou adviseren.

Ondanks dit voorval, is er op Esteworld verder niets aan te merken, maar vond ik toch wel dat dit echt niet door de beugel kan. En ik vind ook absoluut dat dit u niet mag weerhouden om niet voor Esteworld te kiezen, want het belangrijkste hebben ze wel voor elkaar gekregen.

Score voor Esteworld-haartransplantatie.nl: 4/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: