Professionaliteit Kliniek
Ervaring met Esteworld Nederland/Belgie

Dion B

Goede ervaringen met Esteworld. Vorig jaar de eerste transplantatie ondergaan. Voor was het resultaat heel goed, de kruin bleef wat achter wat betreft dichtheid. Dit komt door mijn dunne haar die op een totaal kale kruin daardoor niet in een keer te vullen was. Na een jaar heb ik besloten voor de tweede keer af te reizen naar Esteworld te Istanbul. Ook nu was alles goed geregeld, het verblijf, de transfer, de begeleiding. Twijfel is om ver van huis een dergelijke behandeling te ondergaan is niet nodig, je bent in goed handen kan ik zeggen. Tevens is er nu een tolk aanwezig. Dit maakt de communicatie nog beter omdat zowel zorggever alsmede -vrager in hun moedertaal informatie kunnen uitwisselen. Wat betreft de betaling, dit gaat keurig. Het makkelijkste is met creditcard. Het afgesproken bedrag wordt keurig geconverteerd naar Turkse Lira. Vervolgens word er wat bloed afgenomen, met name omdat dit na bewerking wordt gebruikt voor een snellere wondgenezing. Dan ga je naar de “kapper “ en volgt een gesprek met de chirurg en maak je afspraken over hoe je het wilt. Tolk is hier uiteraard bij aanwezig. De grafts worden verzameld door technicien. De chirurg zie je weer voor het boren van de gaatjes waar de grafts worden geplaatst. Daarna kun je eten terwijl je grafts geprepareeerd worden. Mijn advies is om je lunchpauze zo kort mogelijk te houden. Hoe eerder je weer beneden bent, hoe eerder de grafts weer geplaatst worden en deze weer zuurstof krijgen. Na een lange dag ga je naar je hotel en heb je de volgende dag de tijd om Istanbul te bezoeken, regelrechte aanrader. Pijn of last van mijn hoofd heb ik beide dagen niet gehad. Het is dus tevens een leuke stedentrip. Istanbul is groot, druk maar overzichtelijk. Taxi’s goedkoop en over het algemeen netjes op de meter. Na thuiskomst dag vier, ben je binnen 8 dagen weer compleet fatsoenlijk zonder verwondingen. De meeste roodheid en korstjes zijn dan weg. Wel is het zaak om zon, sauna en contactsport te vermijden. Een laatste opmerking: de technicien spreken geen Engels. Wel communiceren ze met elkaar omdat ze nu eenmaal dagelijks dit werk doen. Ik had hier geen last van en snap dit. Ik hoorde 1 medeclient die hier moeite mee had. De tolk komt regelmatig even vragen of alles goed gaat, dus geniet van het feit dat er hard aan je toekomstige haardos word gewerkt.

Gezien het resultaat tot nu toe verwacht ik voorlopig geen 3e transplantatie nodig te hebben. Als dit in de verdere toekomst nodig mocht zijn, ga ik beslist weer naar Esteworld.

Score voor Esteworld-haartransplantatie.nl: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: Transplantatie haren