Ik heb reeds tientallen jaren een onderhoudsabonnement bij de GEAS / Energiewacht. In 2019 heb ik door Energiewacht een nieuwe ketel laten plaatsen. Ik kreeg daarop 2 jaar garantie, en hoefde dus in die periode niets te betalen. Nu heb ik opeens een storing, en wordt mij doodleuk verteld dat ik geen abonnement meer heb. Hierdoor moet ik nu opeens allerlei kosten betalen.

Kunt u dit toelichten?

Zie boven

Wat viel u in positieve zin op?

De monteur was uiterst vriendelijk en bekwaam. Ook de servicedesk medewerkster die mij heeft teruggebeld met het verhaal dat ik geen abonnement meer heb was netjes. De organisatie is echter slecht. Ik ging er van uit dat ik, als ik decennia lang een abonnement heb gehad, dit abonnement zou doorlopen nadat ik een nieuwe ketel had gekocht.

Welke tips of suggesties heeft u nog voor Energiewacht?

Zie boven!

Reactie Energiewacht Storing:

Hartelijk dank voor uw reactie. Wat vervelend dat u voor een onverwachte verrassing kwam te staan na de storing aan uw CV-ketel. Een onderhouds- en servicecontract wordt afgesloten op een toestel en is dus toestel-gebonden. Als u een nieuwe ketel aanschaft, gaat na afloop van de garantie niet ineens het oude contract weer in. Wanneer u op uw nieuwe CV-ketel een abonnement wenst af te sluiten, neemt u dan s.v.p. opnieuw contact met ons op.

Score voor Energiewacht Storing: 2.5/5