Ed Swijter

Heb nu iets meer dan een jaar een Next. Inmiddels ruim 4200 km gereden. Na de eerste servicebeurt (750 km) met een aanpassing van de software probleemloos gereden. De motor van de Next is niet echt stil, ik ben ben inmiddels gewend aan het schraperige geluid van de motor en zou het missen als het er niet meer was, maar de motor is wel erg krachtig. De fiets is zeer stabiel, ook bij hoge snelheden en remt geweldig goed. Dat laatste is plezierig (ik fiets naar mijn werk in Amsterdam door de binnenstad met erg onervaren toeristen op de fiets) en geeft een veilig gevoel. De actieradius is, net als bij alle andere fabrikanten van e-bikes, veel te hoog opgegeven in de advertenties. Mijn Next haalt nooit meer dan 60 à 65 km, ongeachte de stand van de ondersteuning (ik rijd meestal met stand 2, maar ook bij de laagste ondersteuning, stand 1, haalt de fiets nauwelijks meer km). Maar als je dat eenmaal weet, hou je daarmee rekening. Opladen gaat gemakkelijk en ik merk nog niets van een teruggang in de capaciteit van de accu.
De fiets oogt sober, in Amsterdam een voordeel, hij valt niet echt op, maar is wel erg mooi afgewerkt.
Kortom ik ben over de fiets zeer tevreden.
De service van E-bikez is uitstekend. Tijdens de eerste 750 km had ik wat problemen met de motor. Die is vervangen door een andere motor. Na aanpassing van software was het probleem met het incidenteel inhouden van de ondersteuning ook opgelost. E-bikez maakt de reputatie van een bedrijf met een zeer goede service tot nu toe voor mij helemaal waar!
met vriendelijke groet,
Ed Swijter
Badhoevedorp

Score voor E-bikez.nl: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: