Rob de Rooij

Wij zijn een echtpaar van 71 en 69 jaar oud. We maakten al jarenlang fietstochtjes in de omgeving van ons huis of in mooie delen van het land (de fietsen gaan dan achterop de auto). Als het niet waaide, reden we met een tempo van zo'n 20 km/uur. Eigenlijk wilden we helemaal geen elektrische fietsen, want we vonden het maar irritant wannneer we door (andere) ouderen werden ingehaald, die dan ook nog nauwelijks moeite deden om vooruit te komen. Totdat we een keer op vakantie in Oostenrijk fietsen huurden en we vanwege het geaccidenteerde terrein kozen voor elektrische ondersteuning. De eerste keer was voor ons een openbaring; het fietste toch wel heel lekker. Terug in Nederland ben ik me eens op de markt gaan oriënteren op het internet. Ik kwam onder andere terecht bij E-bikez. We besloten een afspraak te maken in Utrecht voor een proefrit. Daar werden we allervriendelijkst ontvangen door Alessandro en hebben uitgebreid proefgereden op een Spark Evo en een NeXt. Die laatste vonden wij iets fijner fietsen. Terug bij het bedrijf hebben wij bij een kop koffie gesproken met ontwerper Henk. We waren onder de indruk van hun bevlogenheid, maar ook van de materialen die in de NeXt gebruikt worden in relatie tot de prijs. Ik ben niet superdeskundig op dat gebied, maar weet er genoeg vanaf om daarover een oordeel te kunnen vormen. Wij waren verkocht en twee fietsen van het model NeXt ook.
De aflevring was zeer plezierig, evenals de servicbeurt die vorige week, na een half jaar gebruik, bij ons voor de deur is uitgevoerd. De monteur (Martijn) maakte zich er bepaald niet met een jantje-van-leiden vanaf.
We maken nu een half jaar tochtjes van zo'n 50 à 60 km en rijden meestal met de ondersteuning in stand 2, dan fiets je toch nog grotendeels zelf, met een comfortabele ondersteuning. Gaat het omhoog, of hebben we wind tegen, dan zetten we een tandje bij... Op onze 'gewone' fietsen keken we eerst naar de windsterkte en de windrichting; was dit teveel naar onze zin, dan bleven we thuis en gingen wandelen. Nu is een matige tegenwind geen enkel bezwaar. Sterke tegenwind zou ook nog wel gaan, maar het moet voor senioren natuurlijk nog wel een beetje leuk blijven. De ondersteuning is prima, je hebt zeker niet het gevoel dat je 'gefietst wordt'. Ook verder bevallen de materiaalkeuzes ons uitstekend.
Kortom: wij zijn heel tevreden en heel blij met onze E-bikez NeXts. Ik kan het iedereen aanbevelen!

Score voor E-bikez.nl: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: