J. Wernsing

Ik heb inmiddels in zes maanden tijd meer dan 1.500 kilometer woon-werk verkeer afgelegd op mijn E-bikez NeXt. En ik stap nog elke dag met een brede glimlach op de fiets! E-bikez bedankt!

Beschrijf hier uw ervaring

Bij de proefritten heb ik het als zeer positief ervaren dat er echt werd meegedacht over wat ik met de fiets van plan was, hoe ik de fiets echt wilde gaan gebruiken = als forens en fietsend in zwaar verzet. Dat heeft uiteindelijk geleid tot de keuze geleid voor de NeXt, met als persoonlijke aanpassing een tandwiel met een hoger overbrengingsgetal. Niet de fiets waar ik op basis van de website was uitgekomen, maar de proefrit was overtuigend.

Nu, 6 maanden en meer dan 1.500 fietskilometers verder, kan ik de balans opmaken. Ik heb mijn persoonlijke doelen 100% behaald: verkorting van de reistijd en iedere dag onbezweet op het werk (en weer thuis), ongeacht het weer. Ik ben dus heel tevreden!

Goede punten:
- krachtige ondersteuning die snel reageert
- stille motor in vergelijking met andere e-bikes
- hydraulische remmen zijn in woon-werk verkeer een pre voor de veiligheid, echt top!
- actieradius in stand 5 (hoogste stand) zo'n 65 kilometer
- na 1.500 kilometer nog geen enkel merkbaar teken van afnemende accucapaciteit

Verbeterpunten:
- de koplamp ging binnen garantieperiode stuk, misschien een maandagochtend lampje?
- niet alle fietstassen passen op de bagagedrager, omdat de ruimte tussen drager en accu best krap is. Andere merken hebben hiervoor een extra stang op de drager. Zelf heb ik een fietstas van Basil met vrij dunne haken die precies tussen accu en drager passen.

Gebruikerstips:
- Ik heb gemerkt dat de positie van de voet op het pedaal invloed heeft op de ondersteuning. Door de bal van de voet net iets achter de as van het pedaal te plaatsen krijg je krachtiger ondersteuning. Wielrenners zullen me direct corrigeren, voor onbekrachtigde fietsen is de optimale positie immers de bal van de voet midden op de pedaalas. Maar door de bal van de voet iets achter de pedaal as te plaatsen wordt het hefboomeffect van de trapbeweging vergroot. En de krachtsensor harder aangesproken. Ik merk een duidelijk verschil.
- Gebruik van deze fiets in combinatie met regenpak is prima mogelijk zonder bezweet te raken. Zet hiervoor de fiets in de hoogste ondersteuningsstand en span je niet teveel in. Met een beetje conditie kan je dan toch nog een prima kruissnelheid van meer dan 20 km/uur halen.
- Volledig opladen van de accu past net binnen een werkdag.

Score voor E-bikez.nl: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: