Witgoedspecialist Purmerend Kanaalkade

Onlangs had ik een storing van mijn AEG inbouw vaatwasmachine er bleef water in staan. Stekker eruit gehaald en opnieuw in stopcontact gedaan. Foutcode I30 gaf apparaat aan. Op internet gelezen dat dit verschillende oorzaken kon hebben en besloten om witgoedspecialist Purmerend gevestigd Kanaalkade Purmerend te bellen waar het apparaat destijds ook gekocht is. Deze kwamen de volgende morgen direct kijken wat ik superservice vond en concludeerde door alleen naar het apparaat te kijken dat de klep in toevoerslang welke electronisch is niet meer goed sloot. Een nieuwe slang inclusief montage zal om en nabij 240,- euro kosten. Een hoop geld en navraag bij dit bedrijf leerde dat deze vaatwasser inmiddels meer dan 6 jaren oud is. De meneer in de zaak vertelde dat gemiddelde levensduur van een AEG vaatwasmachine 6 tot 8 jaar is. Dus besloten om een nieuw apparaat aan te schaffen. De keuze viel op een Vaatwasmaschine merk Siemens. De voorrij en onderzoekskosten van oude apparaat waren 89,95 euro en hiervan zal ik 30 euro terug krijgen omdat ik een nieuw apparaat kocht. Tot zover blij en vorige week vrijdag werd nieuwe vaatwasser bezorgt en geïnstalleerd. Afgelopen maandag stond er weer water in nieuwe vaatwasser en apparaat deed het niet. Precies hetzelfde euvel als met oude apparaat. Onderzoek leerde dat de storing wellicht gezocht moest worden in de stekker. Vervolgens gebeld met witgoedspecialist Purmerend en deze kwamen dinsdagmiddag om te kijken wat er aan de hand was. Nadat vaatwasmaschine naar voren was gehaald bleek dat de stekker sluiting had gemaakt en ook los zat. De monteur is terug gereden naar de zaak en heeft er een geaarde contactdoos opgezet en op mijn verzoek ook vast gezet. Hij had eerst de contactdoos alleen vastgezet op een stukje hout. Deze service was niet gratis want handelingen die de monteur moet verrichten aan elektriciteit vallen buiten montagewerkzaamheden. In dit geval mocht ik 85,- euro betalen boven op de 60,- welke ik al betaald had. Dus totaal 145,- euro betaald voor montage nieuwe vaatwasmachine. Dit terwijl de monteur toch echt zelf de stekker in stopcontact heeft gedaan bij installatie nieuwe vaatwasser. Bovendien lijkt tweede storing erg veel op eerste storing. Dus had het de monteur toch op zijn minst moeten opvallen dat draad los zat bij installatie nieuwe vaatwasser. Nu heb ik belachelijke hoge montagekosten betaald en heb ik twijfels over de “defecte” toevoerslang. Twee keer voorrijkosten betalen vind ik in dit geval niet netjes en ongepast.

Score voor Dé Witgoed Specialist: 1.5/5
Zou u ons aanbevelen bij vrienden en/of familie? Nee