Kwaliteit van de lesauto's
Het intakegesprek
Kwaliteit van de docenten
Informatie in de studiegids

Ozkan

Zeer slechte opleider. Heb me ingeschreven voor de opleiding rij instructie B. Niet wetende dat ik met die inschrijving mijn zelf in de vingers heb gesneden. Bij 1 B krijg zit 5 uurtjes praktijk lessen. Deze waren volgens de docent zelf niet genoeg om je examen te behalen. Zijn antwoord was constant dat als we niet tevreden waren bij Gijs moesten aankloppen. Ik moest hierdoor extra lessen á125 euro per uur! bij betalen om mijn examen 1 B te behalen. Zodra je getekend hebt en de eerste betaling hebt voldaan hebben ze echt werkelijk schijt aan je. Nadat ik mij afgezet voelde en besloot om de opleiding verder niet af te ronden bij hun kreeg ik wel facturen in de bus voor de gehele opleiding en moest deze dan ook betalen. Aangezien ik voor 40 procent de opleiding had gevolgd was ik het hier natuurlijk niet mee eens. Uiteindelijk staat er een deurwaarder voor je deur en blijkt dat je hebt getekend in het begin van de opleiding dat je voor de gehele opleiding dient te betalen. Dat staat uiteraard in kleine lettertjes in de algemene voorwaarden. Omdat ik dit niet eerlijk vond en mij ertegen verzette is het uiteindelijk gekomen tot een rechtzaak. De verkeerdacademie heeft hierop beslag laten leggen op zowel mijn bankrekeningen als mijn woningen. Hierdoor kon ik weken niet bij mijn geld komen omdat je rekening als het ware bevroren word. Dus al met al 1 grote ellende dit bedrijf. Schrijf je in bij jongepier aalsmeer of Ayat Amsterdam. BEGIN HIER NIET AAN!

Eerlijk ondernemen!

Reactie De Verkeersacademie:

Geachte heer Bozkurt, Beste Ozkan,
Allereerst: wat een verrassing om na 4 jaar van je te horen. Zeker als we dan lezen dat we volgens jou een slechte opleider zijn. Dat gevoel kan ik niet wegnemen en de cijfers van tevredenheid en slagingspercentages laten gelukkig iets a,heel nders zien. Ik wil tegelijk van de gelegenheid gebruik maken om je review te bespreken.
Allereerst: een 1? Een 1 voor de lesauto's bijvoorbeeld. Destijds gloednieuwe Opels Astra. Of de studiegids een 1? Ik wil ermee zeggen dat ik de nuance mis.
Even terug naar de inhoud. Je geeft aan dat er 5 uur les zit in fase 1B. Je hebt in 2016 op 2 juli 2 uur, op 23 juli 2 uur, op 23 augustus 3 uur, op 30 augustus 3 uur en op 1 september 2 uur praktijkles gehad. Dat zijn er 12. En dat moet ruim voldoende zijn om te slagen. Sterker: we zitten ruim boven het landelijk gemiddelde slagingspercentage. Dat geldt voor alle examens, dus ook voor dit examen.
De docent heeft gelijk door te zeggen dat je aan de deur moet kloppen als je niet tevreden bent. Daar nodig ik altijd iedereen voor uit. Ik was ook regelmatig in Amsterdam en heb nooit iets van je ontevredenheid vernomen. Dat vind ik jammer. Nu 4 jaar later kan ik weinig veranderen.
Als je herexamen hebt voor de rijproef krijg je van ons een gratis extra les. Dat is een service om de puntjes op de i te zetten. Als je meer nodig hebt, dan kun je lessen bijplannen. Daarvoor berekenen we onze lesprijs. Dat is in jouw geval 65 euro geweest. Dus dat scheelt wel een slok op een borrel, nietwaar?
En natuurlijk willen we dat iedereen slaagt. En ik zeg dat als je naar school toe komt en je het stukje huiswerk doet, dat je slaagt. Helaas kwam je niet altijd en konden we in de digitale leeromgeving zien dat je het huiswerk niet altijd even serieus nam. Dan wordt het ook moeilijk, want rijinstructeur word je niet zomaar. Gelukkig maar, want het is een beroep met veel verantwoordelijkheid.
Wij bieden de mogelijkheid om zonder meerkosten de opleiding in termijnen te betalen. Daar heb je voor gekozen. Dat betekent niet dat je de opleiding dan niet hoeft te betalen. Je hebt fase 1 en 2 ook volledig afgerond. We hebben je zelfs de mogelijkheid geboden om zonder meerkosten over te stappen van de dag naar de zaterdagopleiding.
Als je niet meer betaalt en niet reageert op onze betalingsherinneringen dan geven we de vordering uit handen aan een incassobureau. Dat het tot een rechtszaak is gekomen betreuren wij. Maar de rechter heeft ons volledig in het gelijk gesteld en dan kan het zijn dat er met de uitspraak van de rechter beslag wordt gelegd om de vordering te innen. Daar zijn wij natuurlijk niet op uit. Maar het is zo dat gemaakte afspraken over en weer moeten worden nagekomen, dat is ook wat de rechter oordeelde.
Ik hoop dat je wens om rijinstructeur te worden uiteindelijk in vervulling is gegaan. Als dat zo is, dan komen we elkaar vast nog wel eens tegen. Wat mij betreft drinken we dan een kop koffie.
Met vriendelijke groeten,
Gijs Kantelberg

Score voor De Verkeersacademie: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Aangekocht product: Rij instructie b