Change Inc.

We hadden 24 flessen champagne gekocht. Helaas liepen alle flessen over tijdens het openen, aangezien de champagne eruit spoot. De flessen hebben drie dagen in een klimaatkast gelegen en waren goed koud. Ze zijn ook rustig opengemaakt door personen met veel horeca ervaring. Zij gaven aan dat het kan komen, doordat de champagne is doorgegist. Jammer dat dit mogelijk het geval is.

Niks aan te merken, los van de matige kwaliteit van het product.

Ik hoor graag wat de reden kan zijn.

Reactie De Bruijn in Wijnen Anno 1772:

Goedemiddag,
In de eerste plaats vinden wij het bijzonder jammer om te horen dat de wijn niet naar wens is geweest wat betreft het inschenken.
De ‘Joséphine’ is een type wijn waarbij de gisten geheel verwijderd worden en er geen suiker (Brut Nature) meer aan toegevoegd wordt.
In de wijn zijn dus geen stoffen/suikers meer die een verdere vergisting zouden kunnen veroorzaken. Dit kan dus niet de oorzaak van de spuitende wijn zijn.
U gaf aan dat de wijn 3 dagen in een zeer koude klimaatkast lagen. Kan het misschien zijn dat er wat bevroren wijn in de fles heeft gezeten?
Dit kan de druk op de massa in de fles verhogen waardoor de wijn letterlijk uit de fles geduwd wordt.
Wat de oorzaak is geweest kan ik zonder verdere informatie u helaas ook niet vertellen. Wellicht kunt u het ons nog wat specifieker toelichten of klinkt mijn uitleg zeer aannemelijk?
Tot op heden hebben we een dergelijke klacht niet eerder ontvangen over de ‘Joséphine’.
De Bruijn in Wijnen

Score voor De Bruijn in Wijnen Anno 1772: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja