1964 beoordelingen

Aanmeldingprocedure

Slecht

Zeer onduidelijk in de offerte omschreven of externe hardeschijf om data op over te zetten inclusief of exclusief is.
Ik heb zelf een extra harde schijf meegeleverd om de data op over te zetten. Vervolgens moest ik via de factuur vernemen dat deze niet gebruikt is. Terloops is mij toen per email medegedeeld dat deze ook kapot was. Voor een bedrijf dat zou moeten begrijpen hoe belangrijk data is voor hun klanten vind ik deze manier van communiceren uitermate slecht. Vervolgens bleek de schijf niet kapot, maar ben ik wel gedwongen / gechanteerd om de kosten voor de externe harde schijf waar de data op over werd gezet wel te betalen. Op dit bedrag en volgens deze wijze vind ik dit uitermate onklantvriendelijk. Daarnaast wilde ik de schijf zo snel mogelijk ophalen, er was weinig flexibiliteit en geen klantvriendelijkheid met betrekking tot het ophalen van deze schijf. Ik had bij mij een betalingsbewijs. Het geld was overgemaakt van rabobank naar rabobank, waardoor deze direct zichtbaar is op jullie rekening. En daarnaast kon ik direct via een app laten zien dat het geld is overgemaakt. De woordkeuze van de receptioniste is zeer onhandig en wekt agressie op.

Reactie Data Recovery Nederland:

Hartelijk dank voor uw feedback.
Uw opbouwende kritiek wordt door ons zeer op prijs gesteld. De ervaringen van onze klanten vinden wij erg belangrijk. Wij werken continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Uw mening, suggesties en ervaringen helpen ons om u nog beter van dienst te zijn.
Wij willen u graag uitleggen waarom de offerte in deze vorm bij u is aangeboden.
Klanten hebben recht op goede voorlichting. Aangezien wij onze klanten zoveel mogelijk willen informeren, zijn wij genoodzaakt veel tekst te gebruiken. Om het lezen hiervan zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij er voor gekozen om diverse lettertypes te gebruiken om te voorkomen dat klanten ergens overheen lezen. Ook staan alle kosten gespecificeerd zodat onze klanten niet voor onaangename verassingen komen te staan en nauwkeurig kunnen zien waarop de factuurprijzen zijn gebaseerd. De kosten voor de dataschijf staan in een iets kleinere lettertype omdat dit variabele kosten zijn. Deze kosten zijn pas duidelijk na inkoop bij onze groothandel.
Onze expertise is gebaseerd op het veiligstellen van data. Om de kwaliteit hiervan te waarborgen wordt deze standaard aangeleverd op één van onze eigen nieuwe 2.5 inch externe harde schijven die u via de USB kabel op elke systeem kunt aansluiten.
Om kosten te besparen, gaf u de voorkeur aan aanlevering op een eigen dataschijf. Hoewel wij in dat geval wij geen kwaliteitsgarantie kunnen garanderen, bent u hier natuurlijk geheel vrij in. Na het aansluiten van uw eigen dataschijf bleken er voor onze technici toch genoeg redenen te zijn om te concluderen dat het te riskant was om uw waardevolle herstelde data hier op over te zetten.
Wij staan voor veiligheid en betrouwbaarheid en begrijpen als geen ander hoe belangrijk data voor klanten kunnen zijn. Wij betreuren dat onze voorzichtigheid bij u als gedwongen/chantage of klant-onvriendelijk overkomt.
Wij begrijpen heel goed dat u uw data zo spoedig mogelijk terug wenste. Echter, bij ons is het beleid dat data pas mag worden uitgeleverd zodra de factuur betaald is. Hoe graag onze receptioniste ook had gewild, zij was niet gemachtigd om de data mee te geven zonder officiële toestemming van onze financiële afdeling en was genoodzaakt hierbij onze eigen procedures te volgen. Wij hopen dat u begrip heeft voor deze situatie.
Uiteraard vinden wij het erg jammer dat wij uw data niet op uw eigen aangeleverde dataschijf hebben kunnen zetten omdat dit in onze ogen te riskant was. Uit voorzorg en om kwaliteitsgarantie te waarborgen, hebben wij uw data op één onze eigen dataschijven moeten plaatsen.
Aangezien wij het erg vervelend vinden dat de kosten voor de harde schijf voor u onvoorzien waren, zullen deze niet aan u worden doorberekend en ontvangt u deze geheel kosteloos.
De kosten voor deze dataschijf zullen zo spoedig mogelijk op uw bankrekening worden gecrediteerd.
Gr,
David

Score voor Data Recovery Nederland: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee