B. Bikkers

Beste STAP BUDGET AANVRAGERS, kies NIET voor CIVAS, deze opleider heeft geen totaalprijs incl examengeld. Dus die moet je alsnog ZELF BETALEN!!!
Ik heb het STAP BUDGET TOEGEKEND gekregen voor de opleiding Life Coach €795,- terwijl het STAP BUDGET €1000,- max is. BETEKENT dat er nog ruimte was voor €205,-. Het examen kost €115,-, die moet ik Nu zelf betalen omdat CIVAS deze niet meegerekend heeft in de totaal prijs. Als reden geven zij aan niet iedereen wil examen doen. IK ben v mening dat CIVAS dit niet goed geregeld heeft voor armlastige personen zoals ik. Ze hebben wel €20,- inschrijfgeld bij de cursusprijs gerekend voor STAP. CIVAS kan beter totaal prijs maken inclusief examengeld €115,- & dus totaal €910,- voor de complete cursus hanteren. En dan evengoed mensen daardoor stimuleren om wel examen te gaan doen. Wellicht is dit financieel voor CIVAS minder aantrekkelijk, doordat het aantal leerlingen die WEL EXAMEN willen doen kleiner is. Maar nu ik hier net achter ben gekomen ben ik helemaal klaar met CIVAS & raad ik IEDEREEN aan om een OPLEIDER te zoeken die wel het examengeld bij het totasl cursusbedrag heeft inbegrepen. LEES GOED oftewel beter dan ik heb gedaan. GEEN CIVAS in iedergeval….

Reactie Civas Opleidingen:

Beste mevrouw Bikkers,
Aan het volgen van een Civas-opleiding zijn vanuit het UWV - de verstrekker van het STAP-budget - een aantal regels verbonden. Zo dient u de opleiding binnen 12 maanden af te ronden met een certificaat.
Na het behalen van al uw huiswerk ontvangt u van ons kosteloos een certificaat. Dit certificaat is voor het UWV voldoende om aan te tonen dat u uw opleiding met succes heeft afgerond.
Wil u uw opleiding echter afsluiten met een diploma, dan doet u op eigen kosten examen. Ook als u wilt deelnemen aan een optionele praktijkdag, zijn de kosten voor uw eigen rekening. U bent daarin vrij om te kiezen het wel of niet te doen.
Op onze website vermelden wij duidelijk dat (alleen) het lesgeld en € 20 inschrijfkosten vanuit STAP-budget worden gesubsidieerd:
Studiebegeleider Sanne van Civas Opleidingen

Score voor Civas Opleidingen: 1/5