Deskundigheid
Veiligheid
Medewerkers

Reekmans

Correct onthaal

Op welke vestiging bent u geweest?

Hasselt

Ik vind het erg indiscreet dat de klant moet opgeven wat er in de safe zal bewaard worden: cash, edelmetaal, waardepapieren enz. Ten eeuwigen dage kan iedereen die deze data kan inkijken, ook zien wat de klant heeft opgegeven.

Reactie CitySafes:

Geachte ,
Hartelijk dank voor uw review.
We begrijpen dat u het indiscreet vindt dat u moet opgeven wat u in uw kluis zal bewaren.
Echter moeten wij ons ook aan de EU- wetgeving houden . Graag wil ik u hierbij deze procedure even uitleggen .
De vragen die aan u gesteld zijn hebben te maken met de WWFT.
WWFT staat voor de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme.
Dit is een EU-wetgeving waar onder andere banken, verzekeraars, accountants en vele andere bedrijven zich aan moeten houden.

De wet is bedoeld om witwassen en terrorismefinanciering tegen te gaan en op te sporen.
Om dit te bereiken moeten bedrijven die werken met waarde, de nodige informatie verzamelen over hun klanten en ze monitoren zodat hun product niet wordt misbruikt door mensen die zich bezig houden met illegale activiteiten.
Wij zijn dan ook wettelijk verplicht om aan onze klanten een aantal vragen te stellen. Hieronder valt ook de vraag waar u de kluis voor gebruikt.
Wij willen niet weten wat er in de kluis zit maar moeten wel weten wat het doel is waarvoor de kluis gebruikt wordt.  Dus niets specifieks maar enkel een productcategorie.
De informatie die u heeft doorgegeven is na het invullen niet meer zichtbaar voor onze medewerkers en wordt niet gedeeld met derden tenzij wij daar wettelijk toe verplicht zijn.
Hopelijk hebben we via deze weg duidelijkheid voor u kunnen scheppen over de gestelde vragen.
Mocht u nog verdere vragen en/of twijfels hebben dan horen wij het uiteraard graag. U kunt ons bellen op
02/ 486-70-00 of u kunt mailen naar info@citysafes.be

Score voor CitySafes: 3/5