Y.M.

We hebben een VW EOS van 2007 gekocht die perfect onderhouden is, en waarvan wij de tweede eigenaar zijn. Deze cabrio heeft steeds alle beurten gehad en ook de dakrubbers zijn jaarlijks onderhouden.
De auto stond bij de vorige eigenaar altijd in de garage.
Plots kregen wij lekkage! De afvoerleidingen, 6 stuks, hebben wij doorgespoeld, maar dak bleef lekken. Iemand adviseerde ons Cabrio Care, dus wij daar naar toe.
Kwamen meteen 3 monteurs rondom de auto staan en begonnen heel interessant te kijken , ze hadden binnen 3 minuten "geconstateerd " dat ALLE dakrubbers aan vervanging toe waren, en dat zou 3000€ kosten, exclusief montage! Totaal plaatje 3990€ !!!!
Ze hadden alles op voorraad dus kon snel !
Ze waren ervan overtuigd dat er geen andere mogelijkheid was dan vervanging van alle rubbers. Maar we laten ons niet meteen intimideren door 3 gewichtig doende monteurs. We zijn dus voor een second opinion geweest naar een bekende EOS dakspecialist die slechts een klein mankement constateerde in het schuifdak.
De lekkage ontstond dus daardoor.. Bovendien waren de rubbers in goede staat van onderhoud, ook dat werd geconstateerd.
Kortom, met een kostenplaatje van 375€ hebben wij nu een lekvrij dak.
De auto heeft een 1/2 uur onder een sproeier gestaan ter controle , en na verschillende regenbuien is de auto kurkdroog !
Gebruik van intuïtie is zeer belangrijk geweest, en Cabrio Care had gehoopt nog even een snelle kerstbonus te pakken !
Gelukkig zijn wij niet snel onder de indruk van dit soort intimiderend gedrag.
Bovendien zou het dak nog steeds lekken ondanks deze peperdure " reparatie".!
De manier waarop Cabrio Care te werk wilde gaan vind ik absoluut misdadig.

Reactie Cabrio Care:

Geachte YM,
Wij leren graag van onze klanten, en dus ook van negatieve ervaringen. Blijkbaar hebben wij iets niet goed gedaan . Jammer is, dat wij de afgelopen weken enkele verschillende VW EOS’sen in onze werkplaats hebben gehad voor een diagnose voor lekkages. Wij weten daarom niet welke EOS van u is geweest.
U schrijft dat u een prijsopgave heeft gehad ter grootte van Eur 3990,-. Ik denk dat u hier een vergissing maakt. Wij hebben een prijslijst waarop alle vaker voorkomende reparaties aan het dak van een EOS staan. Dus bijvoorbeeld lekkage aan de voorzijde ten gevolge van een verouderd A-stijlrubber, lekkage aan de achterzijde ten gevolge van de rubber strips aan de zijkant langs de achterramen, lekkage in de kofferbak, lekkage ten gevolge van de zijrubbers langs de glazen plaat. En deze complete prijslijst, met alles er op, loopt in totaal niet verder op dan Eur 2990,- incl. BTW, incl. plaatsing, en 12 maanden garantie. Iedereen die we deze lijst geven, kan erop zien wat op zijn/haar auto van toepassing is. Alleen wat geel gearceerd en aangekruist is , is voor de auto in kwestie van toepassing. Het is in ieder geval niet de complete prijslijst. Het zou u sieren als u deze review wilt aanvullen met de prijsinformatie die wij u hebben gegeven, en onze uitleg daarbij. Wat was er volgens ons nodig, wat zou wellicht in de toekomst nog nodig zijn en waarom.
Als er iets onduidelijk is, dan hebben we natuurlijk liever dat u met ons contact opneemt ter verduidelijking, in plaats van een dergelijke review te plaatsen. Wij behandelen iedere klant met respect en naar eer en geweten. Wij hopen van onze klanten op hetzelfde. Door op deze manier een anonieme review te schrijven is het u gelukt om ons te treffen in ons gevoel van integriteit. Bovendien hebben we op deze manier geen enkele kans om onduidelijkheden op te helderen. Dat vinden wij jammer .

Score voor Cabrio Care: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee