Deskundigheid
Resultaat
Medewerkers
Communicatie

KE

Ik heb dit dossier overgedragen aan Bill Incasso omdat het mij voornamelijk teveel tijd en energie kostte om zelf achter de debiteur aan te gaan. Ik wilde dus uitbesteden om mezelf wat meer rust te geven en wilde hierin vertrouwen op de deskundigheid van een derde partij.

Over het uiteindelijk resultaat kan ik weinig klagen, de factuur is uiteindelijk volledig voldaan.

De manier van werken en communiceren laat echter veel te wensen over. Wellicht verwacht ik er teveel van, het ging ook niet om een enorm bedrag, maar van het ontzorgen was weinig sprake. Ik heb het dossier constant in de gaten moeten houden om te checken of de afspraken met de debiteur door debiteur werden nagekomen. Dit was vaak niet zo, maar vanuit Bill Incasso werd er niet direct actie ondernomen. Ik zou denken dat, wanneer debiteur niet heeft betaald op afgesproken datum, er gelijk een telefoontje of mailtje uit gaat. Dit was echter nooit het geval. Dit duurde vaak enkele dagen (in sommige gevallen bijna een hele werkweek) en vaak ook pas nadat ik een bericht had gestuurd voor en status update. Niet erg pro-actief dus en de debiteur neemt de afspraken zo ook niet serieus.

Daarnaast ontving ik geen kopieƫn van de communicatie tussen Bill Incasso en debiteur. Deze heb ik in het begin telkens opgevraagd met de vraag of ze me in het vervolg direct een kopie van de communicatie (gestuurde aanmaningen, etc.) kunnen sturen, maar dit is niet gebeurd. Heb het uiteindelijk maar gelaten. Het lijkt mij echter niet meer dan normaal dat ik als opdrachtgever volledig op de hoogte ben van de communicatie tussen Bill Incasso en de debiteur.

Zoals gezegd is het bedrag uiteindelijk voldaan. Het was geen hoog bedrag, maar Bill Incasso is al snel akkoord gegaan met een betaling in termijnen. Deze termijnen werden nooit op tijd voldaan, Bill Incasso acteerde hier niet pro-actief op dus al met al heeft dit dossier ellendig lang geduurd, mij alsnog veel hoofdpijn bezorgd en een eventuele volgende keer ga ik toch op zoek naar een andere partij.

In welke branche bent u zelf actief?

Online marketing

Reactie Bill incasso:

Beste mevrouw,
Ik heb nav uw recensie het dossier er op nagekeken.
Op het moment dat er een regeling wordt getroffen, wordt de betalingstermijn uiteraard door ons in de gaten gehouden. Hetgeen uiteraard wel inhoudt dat we ook rekening moeten houden met de termijn dat er nog een betaling binnen kan komen. Als we deze verwerkingstijd (van de bank) buiten beschouwing laten dan houdt dat dus in dat we regelmatig debiteuren moeten gaan benaderen die al betaald hebben. En deze tijd kan de behandelaar dan weer niet besteden aan nuttige zaken.
Dat er soms pas na 1 week naar debiteur gereageerd werd na het vestrijken van een betalingstermijn klopt niet. Dat kon ook niet want op de dag dat de betaling bij ons binnen moest zijn, klopte u al bij ons aan :)
Wanneer een zaak aan ons uitbesteed wordt dan is het uiteraard belangrijk dat de opdrachtgever betrokken blijft. Echter is het ook zaak dat u het op dat moment los kunt laten. Dan kunt u uw werk doen en wij het onze. Daar zijn we ook voor.
Jammer dat u onze dienstverlening niet als positief heeft ervaren, ondanks het goede eindresultaat. Maar gelukkig werken we niet met abonnementen oid en zit u verder niet aan ons vast.
Succes met uw onderneming!
Bill

Score voor Bill incasso: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Incassotraject