Deskundigheid
Resultaat
Medewerkers
Communicatie

creatienhobby

Bij de eindafrekening blijkt dat ik € 7.88 minder betaald krijg dan u op uw website aangeeft. Mijn incassobedrag was € 39.90 en ik krijg €32.02 Helaas kon en kan ik deze kosten niet op uw website terugvinden. Het is geen heel hoog bedrag maar voor mij is het wel veel, anders was ik er niet eens aan begonnen Dit neemt niet weg dat ik blij ben dat ik tenminste het grootste deel ontvang

In welke branche bent u zelf actief?

Hobby artikelen webshop

Reactie Bill incasso:

Beste mevrouw Renckens,
Dit verschil ontstaat doordat we de btw over de incassokosten, conform de wet incassokosten, niet bij uw debiteur in rekening mogen brengen. Deze moeten dus (helaas) achteraf bij u verrekend worden. Aangezien u btw plichtig bent, vorm dit verder geen kostenpost. U ontvangt de btw via uw btw aangifte weer terug. Het gaat hier om € 8,40 btw. Per saldo ontvangt u dan dus € 0,52 (geïncasseerde rente) meer dan uw hoofdsom.
Dit staat overigens wel degelijk op onze website en in onze tarieven en voorwaarden vermeld. Neemt niet weg dat het verwarrend kan zijn. Helaas hebben wij hierop geen enkele invloed omdat dit zo in de wet geregeld is.
Bill

Score voor Bill incasso: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: incasso