BIJN.nl

Linda Meulmeester

Op sommige onderdelen een kloppend rapport, maar zeer suggestief genoteerd door de bouwkundige: zoals bijvoorbeeld: Dak
“conditie dakbeschot zeer slecht”; Er is een foto te zien van een door de inspecteur opzij geschoven dakpan.
Dit is suggestief en geeft een totaal verkeerd beeld van de conditie van het dak, welke in prima staat is.
Bedoeld werd de tempex isolatie, welke afgetimmerd kan worden.
Foto klopt dus ook niet met commentaar.

CV
“Nader onderzoek gewenst”;
Geen onderhoudssticker aanwezig.
Echter, tot en met najaar 2017 keuringsstickers aanwezig.

Kamer (1e verdieping en woon-achterkamer)
Houten schroten natuurlijk brandbaar. Maar kwalificatie conditie: zeer slecht, klopt niet.

Badkamer
Deze is gedateerd, maar advies: “renoveren” :
Dit advies is overbodig en naar smaak koper in te vullen. Gedateerd klopt maar zowel het verhoogde toilet, als de douchecabine, als de wasmachine-aansluiting, als de design radiator, als de wasbak en de vloer van de badkamer verkeren in bruikbare staat en zijn zeker niet kapot of aan vervanging toe.

Keuken
Constatering keukenzeil / vinyl: “Asbest verdacht”
Dit is volgens woonstoffeerder en daarnaast een vaktechnisch adviseur zeer onwaarschijnlijk.
Dit zijn slechts lijmresten van tapijt, welk hiervoor vanaf de bouw is gelegd.
Het rapport veronderstelt een ernstig aandachtspunt.

Dakbedekking plat dak: “ zeer slecht ”
Dit betreft echter niet het grote in 2016 geheel vernieuwde platte dak over de garage,
maar een houten bak boven de voordeur, als een soort luifel bedoeld, van ongeveer
2 m x 50 cm, waarvan de buitenzijde eind 2018 is geschilderd.

Sterke punten BIJN.nl

Geen sterke punten.
Wij hadden op 1 maart om 13.15 uur een afspraak en toen wij rond 13.00 uur aankwamen bij het betreffende pand bleek de inspecteur hier al ruim een uur aanwezig te zijn, en al van alles van z'n plaats geschoven te hebben en met een praatgrage buurvrouw ( welke samen met mijn moeder al ruim 46 jaar hier gewoond heeft) al van gedachte te hebben gewisseld.
Op bovenstaande punten en enige verdere details, die ik hier niet verder uitwerk, heeft de bouwkundige zich prettig opgesteld en één en ander verduidelijkt, terwijl hij de inspectie uitvoerde.

Reactie BIJN.nl:

Hartelijk dank voor uw reactie. Op een aantal punten willen wij toch reageren.
-De keurder heeft bij de ketel aangegeven dat nader onderzoek gewenst is. Onderhoud van de ketel is jaarlijks gewenst. Deze ketel had zijn laatste controle gehad in 2017.
-De houten schroten zijn zeer slecht. Wij bepalen de conditie zeer slecht bij brandgevaarlijke elementen. Dit betreft een veiligheidsaspect.
-Wat betreft de asbest is een zwarte laag op een dekvloer verdacht. Nader onderzoek zou moeten uitsluiten of dit het is. Hier mag en kan een woningstoffeerder geen uitsluitsel over geven.
Wij zijn een onafhankelijk bedrijf en zo is het rapport ook opgesteld. De keurder is inderdaad reeds gestart met inspecteren van de buitenkant en heeft op u gewacht met de binnenkant. Hierdoor heeft u het rapport veel sneller ontvangen dat verwacht.

Score voor BIJN.nl: 2/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Afgenomen dienst: