Vond je het bestellen gemakkelijk?

jan vlielander

Het vervelende van de banden zijn, dat er geen dot vermelding kan worden gegeven. Als banden bij u binnen 3 jaar als recent worden gezien, is het voor een camper niet rendabel . Bvb ik koop op 23/07/2019 4 nieuwe Pirrele banden 215/75/16 al sasons voor mijn camper (die er maar 6 jaar er om mogen zitten) maar ik heb banden gekregen met dot 26/18, dan zijn mijn banden al een jaar oud en kan ik er dus maar 5 jaar mee rijden voor mijn verzekering. Vervelend want dan zijn de banden eigenlijk niet goedkoop, want ze zijn immers al een jaar oud helaas. Ik baal hier van maar ze zitten helaas al omheen . Dus mensen met een camper geen banden kopen bij dit bedrijf.

Snel geleverd

Wat vond je het zwakste punt in onze webwinkel en zou je ons adviseren om aan te passen.

Geen dot verwijzing. zou mensen met een camper dit bedrijf niet aanbevelen.

Reactie Autobanden Prijsvechter:

Beste heer Vlielander.
Spijtig te vernemen dat u niet tevreden bent.
Uiteraard betreuren wij dit.
Voor sommige campers stelt de verzekering een restrictie van 6 jaar ouderdom voor de banden. Dit kan zijn op basis van de dotcode, maar ook vanaf de montagedatum. Hierbij moet de factuur van montage overlegbaar zijn. Dit is per verzekeringsmaatschappij verschillend.
Al onze banden worden geconditioneerd opgeslagen. waardoor deze niet of nauwelijks verouderen tijdens de opslag. De banden kunnen daarom minimaal de gestelde 6 jaar na montage worden gebruikt.
De restrictie waar u op doelt, dient overigens wel expliciet in de verzekeringspapieren staan. Op veel fora en onder camperhouders wordt hier ook over gesproken, maar niet altijd wordt dit daadwerkelijk geeist door de verzekering.
Helaas hebben wij geen zicht op dotcodes en is de omloopsnelheid zo hoog, dat we dit ook niet kunnen vermelden.
Ook andere websites en bekende fastfitters bestellen de banden via dezelfde kanalen, waardoor ook zij niet van te voren weten, welke dotcode de banden hebben.
Etienne Persijn
Autobanden Prijsvechter

Score voor Autobanden Prijsvechter: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee