&Work

Kwaliteit dienstverlening
Snelheid dienstverlening
Betrokkenheid contactpersoon

Jorrit Tempelman

Via Bonque heb ik behoorlijk snel een baan kunnen vinden. Daar ben ik erg blij mee, over de werkwijze ben ik echter niet helemaal tevreden.

Waarom heb je gekozen voor &Work?

Nadat ik had gesolliciteerd op een functie, werd ik door de recruiter op een andere functie gewezen die wellicht ook interessant was. Ik vroeg me af of ik gekwalificeerd was, maar het leek me een erg interessant bedrijf, met mijn toestemming heeft hij vervolgens mijn cv doorgestuurd naar de opdrachtgever van de functie.

In de bevestigingsmail van de sollicitatie zag ik echter dat de motivatietekst die ik bij de eerdere sollicitatie gebruikt had, ook mee was gestuurd, waarbij slechts de bedrijfsnaam was aangepast. Deze tekst was zorgvuldig samengesteld en toegespitst op het bedrijf van mijn eerste sollicitatie en deze handeling reduceerde de tekst tot een standaardbriefje dat je overal heen kan sturen. Gelukkig had het geen negatieve gevolgen; ik werd uitgenodigd voor een gesprek en ben uiteindelijk zelfs aangenomen, maar het zonder overleg (er was mij niet verteld dat de motivatie ook meegestuurd zou worden) aanpassen en doorsturen van mijn tekst vond ik nogal ongepast.

Verder vond ik de driehoek sollicitant -- bonque -- opdrachtgever wat ongemakkelijk communiceren.

Score voor &Work: 3/5
Zou je &Work aanbevelen? Ja