Amarant organiseert actieve reizen met kleine groepen waarbij inbreng van de deelnemers wordt gewaardeerd en het leven met God tot uiting komt in het dagelijks bidden en lezen uit de bijbel.

Beschrijf je reiservaring

Ik heb een goede tijd gehad in Noorwegen met een hele leuke groep mensen. Een paar mooie wandelingen gemaakt en heb genoten van het samen optrekken.
Anderzijds een beetje teleurgesteld in de inbreng van de reisleidster, er moest heel veel uit de groep komen.

Wat betreft het autorijden: Er was maar één chauffeur per auto geregeld door Amarant, wat (eigenlijk) te weinig is gezien de afstanden die moesten worden afgelegd (3 reisdagen van ruim 6 uur). Als groep hebben we bij de autoverhuur besloten om extra chauffeurs toe te voegen en voor twee auto's is dat gelukt. De extra kosten hebben we als groep betaald.
Helaas lukte het niet voor de derde auto, waardoor ik alle ritten volledig heb moeten rijden (en dat is wel gelukt), maar vond het een (te) grote belasting, zeker op de drie lange reisdagen. De laatste dag heeft iemand toch een deel van de reis in mijn plaats gereden, waar ik blij mee was.
Ik zou heel graag zien dat Amarant standaard de mogelijkheid voor twee chauffeurs per auto gaat aanbieden, zonder extra bijbetaling door de groep bovenop de reissom. De groep is daardoor ook minder afhankelijk van een chauffeur.
Qua reisleiding en geestelijke inhoud vond ik het teleurstellend; en dat is voor het eerst sinds mijn jarenlange goede ervaringen met Amarant.

Score voor Amarant Reizen: 3.5/5
Zou je ons aanbevelen? Ja