Kvd

Avontuurlijk, actief

Beschrijf je reiservaring

Mooie reis. Wel best pittig. 6 pieken in 10 dagen. De piek van de laatste vrijdag was heel mooi, maar is ook best risicovol. Bij een misstap met een eventuele schaafwond zal het been open liggen omdat de stenen heel scherp en stroef zijn. Ook was het best warm, dus daar wordt heel een stuk zwaarder door. Er moet veel water worden gedronken. De piek van de hoogste top in Kosovo kon zondag beklommen worden. Iedereen wilde die dag wat rustiger aan doen. Daarom heeft niemand die nog beklommen. Op zich jammer omdat dat de hoogste berg van de Balkan is. Ik heb met een paar anderen en de gids nog wel een wandeling naar een gletsjer meer gedaan (en even gezwommen). Normaal is dat volgends de route 8 uur totaal heen en terug, maar de gids heeft de officiële pad grotendeels niet gevolgd en we zijn wat steiler en directer op en neer gegaan. We waren in 2,5 uur eer terug. Dit zou ook een goede invulling voor de zondag middag kunnen zijn, al ben je wel afhankelijk van de gids in die zin dat ie dus een kortere (eigen) route moet nemen.

Score voor Amarant Reizen: 4/5
Zou je ons aanbevelen? Ja