JW van Ede

Na ontvangst van de accu, bleek deze niet vol te zijn.
We hebben de accu zelf aan de lader gezet, en dezelfde dag nog in de auto gezet.
2 dagen later was de accu weer leeg.
We hebben de accu wederom opgeladen, en zijn aansluitend naar een garage gereden.
De garage heeft de accu doorgemeten en concludeerde dat de accu vervangen moest worden.
De garage houder wist te vertellen dat sommige accu`s te lang op de plank liggen, waardoor de accu`s defect raken.
Ik heb bij deze garage een nieuwe accu gekocht, en deze bleef vol, en rijdt nu na 3 weken nog steeds.
De accu hebben we naar accudienst terug gestuurd, omdat deze defect was.
De reactie van accudienst was:
De accu is in orde, dus u krijgt geen nieuwe accu.
Als ik de defecte accu opnieuw wilde hebben moest ik € 25, - onderzoek kosten betalen.
Ik had verteld dat ik niets aan een defecte accu heb, en dat het probleem al was opgelost door een juiste accu bij de garage te kopen die nog steeds goed functioneerd.
Mijn conclusie is dus.
Hier geen accu`s kopen, je kan dit beter bij een garage doen.

Reactie AccuDienst.nl:

Bedankt voor uw feedback. We stellen dit zeer op prijs. Alleen zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Het is natuurlijk bijzonder vervelend als je accu na een maand niet meer doet wat hij moet doen...
De Varta accu’s die wij leveren staan nooit langer dan 3 weken in ons magazijn. Bovendien controleren wij voor elke verzending de spanning van de accu. Zo zijn we zeker dat al onze klanten een verse en volle accu ontvangen. Bovendien heeft u bij ons niet 2, maar 3 jaar garantie op een Varta accu.
De accu hebben we bij u opgehaald en direct getest. Hieruit is naar voren gekomen dat de accu leeg was maar absoluut niet defect. Dezelfde conclusie heeft de importeur van Varta getrokken. De accu was dus te diep ontladen en moest opnieuw geladen worden. Hier worden 25 euro onderzoekskosten voor gerekend (inclusief 4 transporten, naar de importeur en naar u).
Een te diepe ontlading kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld lekstroom in de auto, korte stukken rijden, lampen laten branden, een defecte dynamo, enz.
Wij verkopen duizenden accu's per maand en staan garant voor verse accu's met de beste service. Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een cijfer 9.5 en we streven naar een 10. We vinden het spijtig dat we dit voor u niet kunnen waarmaken. Indien u nog vragen heeft staan we uiteraard graag voor u klaar.

Score voor AccuDienst.nl: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: accu