Sander Stoop

Knip en plakwerk. Test gedaan over management stijlen van 130 vragen. Gedurende de eerste reeks vragen kwam ik erachter dat deze test de naar het Nederlands vertaalde test is van www.understandmyself.com. Simpel knip en plakwerk dus, met een aantal aanvullende vragen die nog gesteld worden. Dat je voor deze test moet betalen dat zou ik nog wel begrijpen, echter kost de originele test nog geen €10,- en betaal je bij 123test.nl € 25,- voor het kopieerwerk. 123test.nl is een makkelijke en vrij uitgebreide website, maar dit extreem duurbetaalde kopieerwerk is wel een dooddoener.

Reactie 123test.nl:

Hallo Sander,
Dank je voor je uitgebreide feedback, helaas zijn je opmerkingen onjuist.
Onze test is ons eigen product en bestaat uit een Big Five vragenlijst aangevuld met een door onszelf ontwikkelde lijst van een aantal dimensies die gaan over kenmerken die managers vrijwel altijd, in meer of mindere mate, hebben. De normering is uniek en het resultaat van eigen onderzoek. Eigen werk dus en een stuk uitgebreider.
Er bestaan veel Big Five vragenlijsten, die hebben allemaal logischerwijs veel overlap. De site die je noemt gebruikt een open source lijst die ontstaan is uit wetenschappelijke bronnen die wij (deels) ook als uitgangspunt hebben gebruikt. Een test is ook heel veel meer dan alleen de vragenlijst, het echte werk zit vooral in de uitslag.
Onze test en rapportage bestaan sowieso al veel langer dan de site die je noemt. Ik hoop dat je inziet dat je opmerkingen onterecht zijn en dat je deze wilt herzien. Je kunt ons ook altijd direct benaderen natuurlijk als je vragen hebt.
Vriendelijke groet,
Dr Edwin van Thiel, 123test