Mischa Brendel

Voor een verjaardagsfeest met in totaal acht aanwezigen kozen we voor het Moord Motief Mysterie. We wisten van tevoren alleen de namen en beroepen van onze karakters.
De spelleider legde uit wat de bedoeling was en iedereen kreeg op papier extra informatie over zijn of haar eigen karakter. Daarna was het tijd om met elkaar in gesprek te gaan. In het begin liep dit wat onwennig, maar daarom was het juist fijn om een spelleider te hebben: deze hielp iedereen op weg door met suggesties te komen om de gesprekken op gang te krijgen en al snel verliep het wat vlotter. Bij de een wat vlugger dan de ander en ook hier was het weer fijn om een spelleider te hebben, omdat deze hulp op maat kon bieden.
Naarmate het spel vorderde, raakte iedereen steeds meer in zijn of haar rol en kreeg echt plezier in het spel. Iedereen speelde zijn of haar karakter heel leuk uit en de verdenkingen lieten niet lang op zich wachten.
De ontknoping kwam voor sommigen als een verrassing, anderen hadden hun huiswerk blijkbaar beter gedaan. :)

Een van de leuke dingen aan dit spel vond ik de diepte en achtergrond van de karakters. Omdat mensen een karakter op hun eigen manier spelen en omdat het onmogelijk is het hele achtergrondverhaal van je karakter naar voren te brengen in het spel.

We hebben met zijn allen erg genoten van dit leuke moordmysteriespel.

Welk spel/maatwerk?

Moord Motief Mysterie