Hoe was de vakbekwaamheid van de installateurs?
Vond u dat er klantvriendelijk en duidelijk met u gecommuniceerd werd?
Vond u de offerte duidelijk en volledig?
Wat vindt u van de prijs / kwaliteitverhouding?
Wat vindt u van de nazorg die Zonneplan u biedt?
Heeft de Zonneplan-adviseur u van goed advies voorzien?
Hoe vindt u het eindresultaat van uw installatie?

Edwin Verschoor inzake zonneplan

Alles zouden ze regelen. Inclusief de BTW teruggave. Maar toen bleek dat ik (op dat moment) een ZZP'er was konden ze niets voor mij betekenen. Panelen zijn geleverd in mei 2017 waarbij het op dat... Alles zouden ze regelen. Inclusief de BTW teruggave. Maar toen bleek dat ik (op dat moment) een ZZP'er was konden ze niets voor mij betekenen. Panelen zijn geleverd in mei 2017 waarbij het op dat moment wettelijk verplicht was om de montagerails te aarden. Hebben ze niet gedaan. Toen ik ze in 2019 hierover benaderde werd mij doodleuk meegedeeld dat dat zeker niet verplicht was. Nogmaals, sinds januari 2017 is dat zeker wel verplicht. Ze hebben dit alsnog hersteld. 4mm2 aarde kabel vanaf de rails naar de omvormer. Vervolgens gaan ze vanaf de omvormer naar de meterkast verder met 2,5 mm2! Wettelijk verplicht om minimaal dezelfde diameter te gebruiken. Oftewel Zonneplan doet het erg leuk voorkomen maar de medewerkers aan de telefoon weten dus niet waar ze het over hebben. De mensen in het "veld" weten ook totaal niet wat wel/niet wettelijk verplicht is!

snelle reactie (snel geld verdienen?)

Maak gebruik van de NEN1010 en gebruik die voorschriften. Dit gebeurd nu duidelijk niet!

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback geeft. We nemen deze punten erg serieus en daarom hebben we direct telefonisch contact gezocht. Uit het contact blijkt dat er meer achter deze... Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback geeft. We nemen deze punten erg serieus en daarom hebben we direct telefonisch contact gezocht. Uit het contact blijkt dat er meer achter deze review schuilt dan alleen de punten die op de installatie betrekking hebben. De installatie ligt namelijk werkend en geaard op het dak en je hebt aangegeven dat je daar tevreden over bent. We vinden het erg jammer dat andere factoren die niet met de installatie te maken hebben, de review beïnvloed hebben. Je hebt aangegeven dat we niks meer kunnen doen om het negatieve gevoel bij je weg te nemen, dus dat is spijtig. We wensen je in ieder geval veel plezier met de zonne-installatie en we sturen extra zonnestralen zodat de opbrengsten lekker stijgen! 🌞 ^Saskia

Leon klein

Alles werd geregeld! Ik moest nergens achter aan! Zelfs niet achter mijn belasting voordeel.

Alles is geregeld

Reactie Zonneplan.nl:

Wat een geweldige beoordeling, Leon! Bedankt zeg! Heel fijn dat je zo positief over ons bent, daar doen we het voor. Veel plezier met de zonnepanelen! ^Saskia

Jasper de Jong

Het eerste klantcontact was prima maar tijdens de installatie heb ik de volgende problemen ervaren:
- de installatie zou starten om 13:00 uur maar ze stonden om 09:30 voor de deur
- het...
- de installatie zou starten om 13:00 uur maar ze stonden om 09:30 voor de deur
- het installeren zou 4 uur in beslag nemen maar heeft uiteindelijk meer dan 10 uur gekost
- de installateurs zouden de volgende dag terugkomen maar hebben dagenlang niets van zich laten horen
- de installateurs hebben een nokpan gebroken (die je normaliter niet op voorraad hebt)
- Zonneplan gaf aan dat ik zelf maar een nokpan moest bestellen (vind ik geen klant gerichte oplossing)
- Pas na veel stress, irritatie en bellen was Zonneplan bereid om zelf eigenaarschap van de oplossing te nemen
- Toen de installateurs kwamen om de nokpan te vervangen vertelden ze doodleuk dat er niet één maar 2 nokpannen gebroken waren (iets wat ze niet eerder verteld hadden)
Al met al geen aanrader wat mij betreft.

Initieel klantcontact was prima en het contract was duidelijk

Je laat je pas kennen als bedrijf als er iets mis gaat. Ik voelde mij niet geholpen als klant en heb veel energie moeten steken in het komen tot een aanvaardbare oplossing

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor uw feedback, meneer De Jong. Duidelijke communicatie is gedurende het hele traject erg belangrijk, dus ik vind het erg jammer dat we hierin steken hebben laten vallen. Inmiddels hebben... Bedankt voor uw feedback, meneer De Jong. Duidelijke communicatie is gedurende het hele traject erg belangrijk, dus ik vind het erg jammer dat we hierin steken hebben laten vallen. Inmiddels hebben we hierover telefonisch contact gehad. Op 18 december komt er een monteur langs om nog een klein herstel te verrichten en we bieden u een coulance aan voor het ongemak dat u heeft ervaren. Ik neem na 18 december nog even contact met u op. Dan ga ik ervan uit dat we dit alsnog positief kunnen afsluiten! ^Saskia

Werry

Alles naar wens verlopen .
Van begin tot einde Wij zijn heel tevreden met zonneplan .En kunnen dit bedrijf zeer zeker aanbevelen .

Alles volgens afspraak verlopen

Reactie Zonneplan.nl:

Super om te lezen dat jullie blij zijn met hoe alles is gelopen. Daar doen we het natuurlijk voor!💚 Bedankt voor het delen van jullie ervaring en veel plezier met de zonne-installatie gewenst!... Super om te lezen dat jullie blij zijn met hoe alles is gelopen. Daar doen we het natuurlijk voor!💚 Bedankt voor het delen van jullie ervaring en veel plezier met de zonne-installatie gewenst! 🌞^Saskia

Julio Romer

Tot nu toe prima service, duidelijke communicatie, afspraken worden nagekomen en als klant wordt je prima ontzorgd.

Prima service van de klantadviseur!

Blijf deze service geven!

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor het delen van je ervaring, dat waarderen we heel erg! Fijn dat je te spreken bent over onze service en werkwijze, dat horen we natuurlijk heel graag!💚 Veel zonnige dagen gewenst zodat... Bedankt voor het delen van je ervaring, dat waarderen we heel erg! Fijn dat je te spreken bent over onze service en werkwijze, dat horen we natuurlijk heel graag!💚 Veel zonnige dagen gewenst zodat de opbrengsten lekker omhoog schieten!⚡🌞 ^Saskia

Zwijndrecht. 16 zonnepanelen.
Ik ben een tevreden klant, en weet geen negatief woord neer te schrijven over Zonneplan.
De opbrengsten zijn prima de zonnepanelen functioneren naar...
Zwijndrecht. 16 zonnepanelen.
De opbrengsten zijn prima de zonnepanelen functioneren naar verwachting.
Bij onduidelijkheden of vragen wordt je telefonisch snel en goed geholpen.
Ook de plaatsing is goed en vakkundig verlopen, monteurs waren stipt op tijd, en aardige en beleefde mensen.
Ja, Zonneplan was en is een goede keus.
Zonneplan verdient een 9,5!!

Snelheid

gaat zo voort

Reactie Zonneplan.nl:

Wauw, wat een prachtige review! Daar worden we haast een beetje verlegen van. Geweldig dat je zo enthousiast bent over Zonneplan! Heel veel plezier met de zonnepanelen en we sturen extra... Wauw, wat een prachtige review! Daar worden we haast een beetje verlegen van. Geweldig dat je zo enthousiast bent over Zonneplan! Heel veel plezier met de zonnepanelen en we sturen extra zonnestralen je kant op😉🌞 ^Saskia

Leeflang

Voor installatie is alles prima verlopen, nu er 1 dag na installatie een technisch probleem is wordt er onduidelijk gecommuniceerd. A.s.maandag komt de monteur om het probleem op te lossen. Voor installatie is alles prima verlopen, nu er 1 dag na installatie een technisch probleem is wordt er onduidelijk gecommuniceerd. A.s.maandag komt de monteur om het probleem op te lossen.
ESD Doetinchem heeft de installatie zeer deskundig aangelegd

Comminicatie voor de aankoop

Communicatie bij een technische storing.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review! We zijn blij met het cijfer dat we krijgen, maar je geeft ook duidelijke feedback over onze communicatie. Het is belangrijk dat de communicatie gedurende het hele traject... Bedankt voor deze review! We zijn blij met het cijfer dat we krijgen, maar je geeft ook duidelijke feedback over onze communicatie. Het is belangrijk dat de communicatie gedurende het hele traject duidelijk en correct is, dus het is erg jammer dat je dat niet zo hebt ervaren. Bedankt dat je dat met ons hebt gedeeld, want daar leren we van! Inmiddels is de omvormer vervangen en wekt de installatie energie op! We wensen je heel veel zonnige dagen toe! ^Saskia

Beerens

We hebben goed advies gehad. We wilde ook graag nog een dakraam en daar hielden ze rekening mee. Ze hebben contact gehouden e.d. zonder zeuren. Na dat we het raam hadden geplaatst begeleiden ze het... We hebben goed advies gehad. We wilde ook graag nog een dakraam en daar hielden ze rekening mee. Ze hebben contact gehouden e.d. zonder zeuren. Na dat we het raam hadden geplaatst begeleiden ze het traject netjes verder.

Communicatie is duidelijk en goede begeleiding (Vast contactpersoon, tijdens vakantie reageerde manager v contactpersoon).
Ook in combinatie met automatisering (website, mail contact etc.)...
Ook in combinatie met automatisering (website, mail contact etc.) strak geregeld.

Installateurs hadden bijv na boren de hoopjes gruis wel even kunnen opzuigen.

Reactie Zonneplan.nl:

Deze positieve review bezorgt een grote glimlach op de gezichten van veel collega's! Bedankt voor deze prachtige beoordeling en voor de feedback! Daar kunnen we zeker iets mee. Heel veel plezier met... Deze positieve review bezorgt een grote glimlach op de gezichten van veel collega's! Bedankt voor deze prachtige beoordeling en voor de feedback! Daar kunnen we zeker iets mee. Heel veel plezier met de zonnepanelen! ^Saskia

Niek

Prima ervaring. Instructies en alle informatie was meer dan duidelijk.

Duidelijke communicatie. Fijne samenwerking!

Reactie Zonneplan.nl:

Daar houden we van: duidelijke communicatie en een fijne samenwerking! Super dat je dat ook zo hebt ervaren. Bedankt voor het schrijven van deze review en veel plezier met de zonnepanelen! ^Saskia

Frans

Prima mensen

Vakkennis

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review, wat een mooi cijfer! Nog heel veel plezier met de zonnepanelen gewenst! ^Saskia