Hoe was de vakbekwaamheid van de installateurs?
Vond u dat er klantvriendelijk en duidelijk met u gecommuniceerd werd?
Vond u de offerte duidelijk en volledig?
Wat vindt u van de prijs / kwaliteitverhouding?
Wat vindt u van de nazorg die Zonneplan u biedt?
Heeft de Zonneplan-adviseur u van goed advies voorzien?
Hoe vindt u het eindresultaat van uw installatie?

Sharon

Mijn ervaring met zonneplan is zeer goed. Goeie uitleg nette prijs en goeie kwaliteit. De installatie is netjes uitgevoerd en alles is duidelijk uitgelegd. Kan niet anders zeggen dan dat ik... Mijn ervaring met zonneplan is zeer goed. Goeie uitleg nette prijs en goeie kwaliteit. De installatie is netjes uitgevoerd en alles is duidelijk uitgelegd. Kan niet anders zeggen dan dat ik zonneplan ter zeerste aanraad

Alles was sterk uitleg contact met medewerker was prettig installatie netjes uitleg perfect en nazorg ook helemaal goed

Reactie Zonneplan.nl:

Wat ontzettend fijn om deze review te lezen! Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik stuur wat extra zonnestralen die kant op zodat die opbrengst lekker stijgt. Veel plezier met de... Wat ontzettend fijn om deze review te lezen! Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik stuur wat extra zonnestralen die kant op zodat die opbrengst lekker stijgt. Veel plezier met de zonne-installatie! ^Saskia

Alles ging vlekkeloos. Informatieverstrekking was duidelijk en afspraken werden allen nagekomen.
Vragen werden snel beantwoord.

Meedenken met de cliënt en hen adviseren om de juiste keuze te maken.

Reactie Zonneplan.nl:

Hartstikke fijn dat alles vlekkeloos is verlopen en dat je zo blij bent met de zonnepanelen! Bedankt voor het delen van je positieve verhaal, dat waarderen we heel erg! Veel plezier met de... Hartstikke fijn dat alles vlekkeloos is verlopen en dat je zo blij bent met de zonnepanelen! Bedankt voor het delen van je positieve verhaal, dat waarderen we heel erg! Veel plezier met de zonne-installatie! ^Saskia

Martijn L

Alles perfect verlopen, kon niet beter dus!

Reactie Zonneplan.nl:

Wauw, wat geweldig om te horen! Bedankt voor deze review, Martijn! Daar worden we erg blij van. Veel plezier met je zonne-installatie! ^Saskia

Paul Holverda

Hebben geleverd wat ze zouden leveren. Harde werkers met kennis van zaken. Erg tevreden. De panelen leveren gemiddeld 20% meer dan begroot.

Leveren wat ze beloven.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor de review, Paul. Fijn om te horen dat je enthousiast bent over Zonneplan. Veel plezier met de prachtige zonne-installatie! ^Saskia

Prima snelle offerte
Levering en plaatsing volgens afspraak

Goede communicatie

Reactie Zonneplan.nl:

Dank voor de positieve review! Fijn dat alles naar wens is. Ik wens je veel zonnestralen toe! ^Saskia

Aleksandar

Zeer goed vriendelijke mensen, goede uitleg! Een aanrader!

Vriendelijk, klant gericht, ervaren.

Reactie Zonneplan.nl:

Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent over Zonneplan, dat is waar we het voor doen! Veel plezier met je zonne-installatie! ^Saskia

DvandeH

In het woud van zonnepaneel aanbieders bij zonneplan uitgekomen.
offerte opgevraagd en deze kwam toch redelijk snel binnen.
De offerte specificeerde de panelen niet, maar ze garandeerde...
In het woud van zonnepaneel aanbieders bij zonneplan uitgekomen.
offerte opgevraagd en deze kwam toch redelijk snel binnen.
De offerte specificeerde de panelen niet, maar ze garandeerde dat ze alleen maar met de kwalitatief bewezen materialen werkten (achteraf klopt dit ook).

Offerte geaccepteerd, en toen bleef het stil voor een tijdje maar dat kwam ongetwijfeld door de vakantieperiode.
Terwijl ik de franse bieren aan het pproeven was telefoon van zonneplan voor de afspraak.
Datum afgesproken op de 5e maar na het telefoongesprek kreeg ik de mail binnen dat de afspraak op de 13e zou zijn????
Na mijn vakantie toch maar eens gebeld wat het nu is, was toch de 5e, prima!

In de tussentijd kreeg ik de vraag binnen via email of ik een gratis upgrade wou hebben van de 1500 watt Zeversolar omvormer naar de 4000 watt Zonneplan One (inclusief 10jr 4G verbinding) wou hebben.
Als Hollander zeg je daar geen nee tegen, dus gedaan.

De Installatiedag,
De installateurs waren ruim een uur te laat, maar dat had ik al verwacht omdat ik bij het verifieren van de datum met zonneplan al te horen had gekregen dat ik niet de eerste van de dag was.
De mannen die kwamen waren van een ingehuurd bedrijf, maar zeker vakkundig en leverden goed werk.
Goeie gasten die echt kunnen werken maar ook een leuk praatje hadden.
De inverter (zonneplan one) aan de gang krijgen was voor de installateur echter nieuw, die had er echt geen kennis van.
Het was ook de eerste die hij installeerde maar we zijn er samen vrij snel uit gekomen.

Vanuit zonneplan krijg je bij oplevering ook een handleiding voor een Zeversolar omvormer, maar die hangt er niet.
Dus ze mogen nieuwe handleidingen maken.
Verder is het op de planning voor de datum na, prima gegaan en het systeem heeft tot nu toe prima gedraaid.
Afterservice nog geen idee van, de toekomst zal het leren.

niet vooraf betalenof aanbetalen
niet vooraf betalenof aanbetalen
de kwaliteitscontrole van de installatie, de installateur moet overal fotos van maken in opdracht van zonneplan zodat ze kunnen zien dat het netjes en conform de regels word opgeleverd.

planning, via telefoon een andere datum dan via de email bevestiging

Reactie Zonneplan.nl:

Heel erg bedankt voor deze uitgebreide, eerlijke en duidelijke review! Fijn om te horen dat er veel goed is gegaan, maar we zijn ook zeker blij met de verbeterpunten die je aandraagt. Daar gaan we... Heel erg bedankt voor deze uitgebreide, eerlijke en duidelijke review! Fijn om te horen dat er veel goed is gegaan, maar we zijn ook zeker blij met de verbeterpunten die je aandraagt. Daar gaan we mee aan de slag. Ik wens je veel plezier met de zonne-installatie! ^Saskia

P Haverlach

Zeer teleurstellend. Willen graag verkopen. In het verkooptraject zeer goed bereikbaar en zitten er goed op. Eenmaal akkoord op de offerte en de duurzaamheidslening akkoord, werd de service minder.... Zeer teleurstellend. Willen graag verkopen. In het verkooptraject zeer goed bereikbaar en zitten er goed op. Eenmaal akkoord op de offerte en de duurzaamheidslening akkoord, werd de service minder. Afspraken van schouwing in eerste instantie niet nagekomen. Tijdens schouwing werden allerlei beren op de weg gezien, welke niet eerder ter sprake waren gekomen (dit terwijl er wel ook foto's van de situatie gedeeld zijn: toen had ook al geconcludeerd kunnen worden dat men het niet veilig genoeg vond). Er vindt geen enkele nazorg plaats door Zonneplan. De duurzaamheidslening, obv de offerte van Zonneplan, die nu al loopt en wij al aflossen (wat ook een behoorlijk werk was om aan te vragen) , kunnen we nu zelf gaan regelen om af te zeggen. Veel werk dus alsnog voor ons, terwijl we in eerste instantie kozen voor Zonneplan omdat ze beweren 'zorgen uit handen te nemen'.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review, mevrouw Haverlach. Bij de schouwing is inderdaad gebleken dat we geen zonnepanelen konden installeren en daardoor is de order geannuleerd. Ik begrijp dat het frustrerend is... Bedankt voor deze review, mevrouw Haverlach. Bij de schouwing is inderdaad gebleken dat we geen zonnepanelen konden installeren en daardoor is de order geannuleerd. Ik begrijp dat het frustrerend is dat dit pas bij de schouwing is gebleken. Dat had misschien vooraf via de foto's al bekend moeten zijn. Mijn collega Lisa van de klantenservice heeft daarom direct contact opgenomen en excuses hiervoor aangeboden en een bos bloemen verstuurd. We nemen deze feedback mee in de evaluatie van ons verkooptraject, want hier kunnen we uiteraard van leren. ^Saskia

P. Fahner

Offerte was duidelijk. Tot en met de installatie goed tevreden over Zonneplan. Helaas de nazorg is gewoon slecht.
Kreeg kort voor de installatie het aanbod de nieuwste en verbeterde omvormer...
Kreeg kort voor de installatie het aanbod de nieuwste en verbeterde omvormer te nemen zonder extra kosten. Helaas heb ik er voor gekozen. Nieuwste betekend nog niet goed uitontwikkeld. Na 5 dagen werd er via de app. geen data meer doorgegeven. I.p.v. een monteur langs te sturen, wordt mij een onderdeel opgestuurd. Nog maar de vraag of dit het probleem is. Ook na vraag of data via internet en computer doorgegeven kan worden, eerst geen antwoord, daarna vage antwoorden en uiteindelijk, omdat het een nieuw product is, voorlopig niet. Het #1 en grootste kunnen ze beter maar van hun site halen

Installatie was snel en goed uit gevoerd door vriendelijk en bekwaam personeel.

Zorg bij vernieuwing, dat het product goed werkt. En zorg dat het compleet is, zodat er en met een telefoon app. en via een site data gelezen kan worden.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review, meneer Fahner. Onze Zonneplan ONE omvormer biedt de mogelijkheid om de opbrengsten via de Zonneplan app in te zien. Bij de ontwikkeling van deze omvormer is er bewust... Bedankt voor deze review, meneer Fahner. Onze Zonneplan ONE omvormer biedt de mogelijkheid om de opbrengsten via de Zonneplan app in te zien. Bij de ontwikkeling van deze omvormer is er bewust gekozen om dit alleen via een app weer te geven en niet via de computer. Zonneplan is namelijk bezig met het ontwikkelen van andere duurzame producten, zoals laadpalen en thuisbatterijen. Alle producten kunnen makkelijk via de mobiele app uitgelezen worden. Dat is bij een website minder toegankelijk. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om dit 'mobile only' te maken. Mochten er problemen zijn met de monitoring, dan kun je uiteraard altijd bij ons terecht! We helpen je graag bij het uitlezen van de data. ^Saskia

Jos

In een woord geweldig