Mark

Heel duidelijk en simpel geregeld na een telefoontje. Alles werd duidelijk op een rijtje gezet. Service was goed en helder. Installatiewerk zelf is snel verlopen. Alles is netjes achter gelaten en... Heel duidelijk en simpel geregeld na een telefoontje. Alles werd duidelijk op een rijtje gezet. Service was goed en helder. Installatiewerk zelf is snel verlopen. Alles is netjes achter gelaten en de kabels zijn netjes weggewerkt, je ziet ze niet. De app is helder in het laten zien van je opbrengst. Kortom, alleen maar goede ervaringen met Zonneplan.

Duidelijkheid vooraf en onderhoudsvrij

Berend

Een dag voordat de installatie zou worden geplaatst ben ik aan het einde van de middag gebeld dat het helaas, door omstandigheden van het installatieteam, niet door kon gaan.

In de...

In de offerte stond een levertijd van 6 tot 9 weken. Inmiddels waren wij al 17 weken aan het wachten.

Een dag later stuurde Zonneplan een nieuw voorstel met een installatiedatum: 11 Oktober. Dat is pas over 3 maanden!

Uiteraard heb ik Zonneplan gebeld maar ze verschuilen zich achter overmacht, het is niet anders en we hadden het graag anders gewild.

Wat een bedrijf.

Totaal geen één!

Reactie Zonneplan.nl:

Wat jammer dat we niet op de aangegeven datum bij je konden installeren. Kwaliteit vinden wij erg belangrijk en door het uitvallen van installatieteams hebben wij uw installatie moeten verplaatsen... Wat jammer dat we niet op de aangegeven datum bij je konden installeren. Kwaliteit vinden wij erg belangrijk en door het uitvallen van installatieteams hebben wij uw installatie moeten verplaatsen om deze kwaliteit te kunnen garanderen.

Wildeboer

Klant onvriendelijk en schofterig behandeld door monteurs en komen te laat 1 woord van kritiek en vertrekken weer

Stoppen

Klant vriendelijkheid en afspraken na komen

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat wij u niet van een installatie hebben kunnen voorzien. De monteurs hebben de installatie gestopt omdat het geen werkbare situatie meer voor hun... Bedankt voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat wij u niet van een installatie hebben kunnen voorzien. De monteurs hebben de installatie gestopt omdat het geen werkbare situatie meer voor hun was. De telefonische bedreiging vanuit uw kant richting onze monteurs heeft ons doen besluiten om de overeenkomst volledig te annuleren.

Ellenbroek

Ongeveer 4 maanden geleden, in februari 2022, hebben we 23 panelen besteld. Ze zouden op 28 juni worden geïnstalleerd. Elke maand werden we blij gemaakt dat het op 28 juni zou gaan gebeuren. Op 27... Ongeveer 4 maanden geleden, in februari 2022, hebben we 23 panelen besteld. Ze zouden op 28 juni worden geïnstalleerd. Elke maand werden we blij gemaakt dat het op 28 juni zou gaan gebeuren. Op 27 juni kregen we weer zo’n bericht: ‘Morgen is installatiedag, heeft u de checklijst nagelopen en de ruimte voor installatie van de omvormer vrijgemaakt?’ Dat hadden we. Om 16.30 uur de 27e krijgen we een telefoontje: Wegens ziekte of zoiets moeten ze de installatie uitstellen. We zouden een voorstel voor de nieuwe datum ontvangen. Dat bleek 5 september te zijn…. Hierdoor missen we de meest effectieve zonne-energie productiedagen van 2022! We hebben al een warmtepomp (elders) besteld. We voelen ons zwaar gedupeerd en bedrogen. Wat een waardeloos bedrijf is Zonneplan!

Klanten geen toezeggingen doen die je niet waar kunt maken.

Reactie Zonneplan.nl:

Onze excuses voor de ontstane situatie. Door ziekte moesten we jullie installatie inderdaad verplaatsen. Omdat wij kwaliteit erg belangrijk vinden en we veel uitval hebben bij installatieteams... Onze excuses voor de ontstane situatie. Door ziekte moesten we jullie installatie inderdaad verplaatsen. Omdat wij kwaliteit erg belangrijk vinden en we veel uitval hebben bij installatieteams moesten we uw installatie inderdaad verplaatsen tot na de zomer. Ik snap dat u dat heel vervelend vindt maar op die manier kunnen we u wel een goede veilige installatie garanderen voor de komende jaren.

H. van Herpen

Van begin tot eind gewoon goed. Duidelijke communicatie en nette montage.

I vd kuijl

Nooit zo’n slechte partij meegemaakt. Levensgevaarlijke installatie achtergelaten!

Communicatie

Gekwalificeerd personeel aannemen! En geen onderaannemers het werk laten doen. Monteurs zoeken die waarde hechten aan veiligheid en die meedenken in oplossingen.

C Smit

Goede ervaringen met Zonneplan. Panelen brengen al goed op.

Duidelijke communicatie
Vriendelijke installateurs

Ga zo door

Mark

Contact gehad met zonneplan. Uiterst vriendelijk en het zonneplan voorstel was snel geregeld. Offerte was helder en snel akkoord gegeven. Wachttijd van 7 weken was te overzien gezien de drukte op de... Contact gehad met zonneplan. Uiterst vriendelijk en het zonneplan voorstel was snel geregeld. Offerte was helder en snel akkoord gegeven. Wachttijd van 7 weken was te overzien gezien de drukte op de markt. In de tussentijd aangegeven dat de installatie wellicht moeilijk zou worden ivm het trekken van een kabel. Hier is niks mee gedaan. De dag van installatie was aangebroken en de monteurs gaven aan dat het niet mogelijk was een kabel te trekken. De enige mogelijkheid was buiten de woning langs. Contact met zonneplan en die gaven aan dat ze geen kabel gaan trekken omdat dat te veel werk was. Uiteindelijk voorgesteld dit uit te besteden en de kosten van de offerte af te trekken. Dit was geen optie. Uiteindelijk dus maar zelf de kabel getrokken in overleg met de monteurs. Dit heeft mij uiteindelijk 2 dagen gekost. Nieuwe afspraak voor montage was snel gemaakt. Montage is er goed verlopen. Na de montage lag de betaling al op de mat. Geen enkele nazorg gehad. Geen belletje of de montage goed was gegaan of dat de kabel nog gelukt was. Van persoonlijke service is totaal geen sprake. Dit ongemak geeft toch een bittere nasmaak.

Snelle offerte en korte wachttijd

Uitgebreidere montageservice en persoonlijkere nazorg.

Grob

Snel en keurig opgeleverde installatie.

goede vakbekwame adviseurs en installatiemonteurs

E. Hendriks

Vandaag was, na 3 maanden wachten, eindelijk de dag van installatie van de panelen. Voortraject was prima verlopen met goede communicatie, duidelijke offerte e.d. dus had er alle vertrouwen in dat... Vandaag was, na 3 maanden wachten, eindelijk de dag van installatie van de panelen. Voortraject was prima verlopen met goede communicatie, duidelijke offerte e.d. dus had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen.

Monteurs van onderaannemer waren ook keurig op de afgesproken tijd aanwezig. Na kabelroute doorgenomen te hebben gingen ze aan de slag. Echter na 10 minuten geven ze aan dat de klus niet door kan gaan. Er zouden dakpannen vastgeschroefd zijn en dan plaatsen ze geen panelen. Dit terwijl bij de buren wel panelen op dak liggen, dus zelfde situatie. Nu dus met 3 maanden vertraging alsnog op zoek naar andere leverencier.

Heb dus het gevoel dat ze alleen makkelijke klusjes willen doen, zodra er iets meer werk is doen ze het al niet.

Duidelijke online offerte

ipv foto's van te voren op locatie kijken naar situatie. Dat voorkomt dat na 3 maanden wachten alsnog niets gedaan kan worden.