Communicatie
Locatie
Huurjacht
Medewerkers

Jeroen Schilder

Goede en vlotte service/communicatie met uitstekend onderhouden jachten !

Uitstekend onderhouden jachten

geen op/aanmerking !

Marco

Goed onderhouden en goed uitgeruste boten.

Persoonlijke benadering en flexibele opstelling
Veel aandacht voor goed materiaal

Verbeterpunten

Eigenlijk niet maar als het moet. Nog een lekkere grote boot met een sportive zeilgarderobe zou ik zeker huren

Jaap de Mol

Goede ervaringen met het zeiljacht.
Een gemis is het ontbreken van een stuurautomaat, ondanks dat dit in de lijst van voorzieningen stond.
Ook een gemis is een kaarten tafel, maar dat...

Levering van het schip om 11:00 uur waardoor je al een hele zeildag hebt.

Verbeterpunten

Misschien de communicatie, maar voor een klein bedrijf is dat ok best wel moeilijk.

Dank u voor uw review.
Nogmaals excuses voor de foute vermelding. Dit hebben wij direct aangepast toen u dit aan boord meldde.
De investering van een stuurautomaat (€ 3.500,--) t.o.v. de huurprijs is helaas te kostbaar voor onze kleinere jachten.
Vanaf de Bavaria 36 zijn onze jachten uitgerust met een stuurautomaat.

Met vriendelijke groeten,
Peter & Yvette van Wier

Dmitry

Great.

Great boats, superb location, nice professional staff.

Verbeterpunten

Install an autopilot on Bavaria 34? This might be handy for under-crewed charters. Though, it was great as is. Thank you.

Reactie Zeilbotenverhuur Windkracht 5 B.V:

Thank you for your review.
Unfortunately the investment of an autopilot (€ 3.500,--) would be too much for yachts of that size, the charter-price would be more expensive than.
Our Bavaria 36 and bigger has an autopilot.
Best regards,
Peter and Yvette

Robin Smit

Als "regulars" blijft het prettig om ieder jaar weer langs te komen bij Peter en Yvette. De jachten liggen er pico bello bij en mocht er eens iets mis zijn of kapot gaan doen ze hun uiterste best om...

De jachten, qua techniek en volledige uitrusting.

Verbeterpunten

's zomers zijn de jachten soms "vergeven" van de spinnen. Buiten voornamelijk weliswaar, maar wellicht een gedachte om ze eens spinnenvrij te (laten) maken.
De inventaris op de Timeless is oud, incompleet en duidelijk aan vervanging toe. Eén tripje Action en voor een paar euro staat er nieuws aan boord, dit hebben we uiteindelijk dan ook zelf maar gedaan.

Bedankt voor uw review.

Spinnen . . . vaak een ongenode gast. Ze verstoppen zich tussen de rits van de buiskap.
Wij hebben ze geaccepteerd, pakken ze weg en proberen de natuur met zo min mogelijke chemische middelen tegen te werken.

Zoals ik jullie uitlegde heeft de eigenaar van de ‘Timeless’ na verkoop van de ‘Wessel’ de inventaris overgezet.
Wij hebben hem benaderd en zullen voor het komende vaarseizoen hieraan aandacht besteden.
De bruine aanslag in de mokken zien wij helaas op meer boten. Wij hebben het gemeld bij Mepal en helaas is hieraan niets te doen.
Waarschijnlijk zijn de mokken met een te agressief middel of schuurspons schoongemaakt.

Wij hopen jullie als ‘regulars’ in 2018 voor een zesde vaarvakantie te mogen ontvangen en beloven te zorgen voor een strakke inventaris.

Groetjes Peter en Yvette

Prima materiaal, prima service

Flexibel en klantgericht

Verbeterpunten

Niet goedkoop, maar wel geld waard. Administratiekosten en schoonmaakkosten zijn samen wel hoog; dat 'voelt' niet lekker.

Klaas Boot

Weekje in september naar de wadden

Nieuwe boot en prima locatie.
Gratis parkeren.

Verbeterpunten

Toiletruimte stonk een beetje.
Geen stroomatlas van de wadden.
Geen logboek.

Dank u voor uw review.

Zodra de nieuwste waterkaarten in het voorjaar te koop zijn brengen wij deze aan boord.
De stroomatlas staan achterop de NV kaarten en op de Garmin plotter.
Een logboek behoort ook aan boord te liggen wij zullen dit nakijken.

Peter en Yvette van Wier

Verhoeven

Wij huurden de Bavaria 37 cruiser uit 2015 wat een mooi en goed schip is dat fijn en comfortabel zeilt. De afspraak was dat we vanaf 15:00uur op de boot mochten, maar we kregen een dag van te voren...

Comfortabele boot die ontzettend gemakkelijk zeilt.
Ruim en netjes van binnen.

Verbeterpunten

Zoals in de ervaring beschreven was het jammer dat we moesten betalen voor iets dat kapot ging waar we niets aan konden doen en zijn de bijkomende kosten naast de boothuur stevig.

edankt voor uw review.

Helaas zijn wij genoodzaakt kosten te berekenen voor schade, welke niet is ontstaan door slijtage/normaal gebruik.
Na jarenlange ervaring weten wij welke schade er door slijtage kan ontstaan.
Ook kennen wij kwetsbare zaken (zoals bijvoorbeeld de binnen-vloer) waarnaar wij minder kritisch zullen kijken.
Wij stellen het bijzonder op prijs wanneer onze dure jachten met respect worden behandeld, een ongelukje zit echter in een klein hoekje.
Een sleutel die breekt of een tafel die uit zijn scharnieren ligt komt niet voort uit slijtage.
Wanneer wij hiervoor (in uw geval) € 25,-- berekenen menen wij redelijk te handelen.

Wij begrijpen dat u administratiekosten liever niet betaalt en dat het soms niet duidelijk is waaruit deze kosten voortkomen.
Administratiekosten bereken wij aan de hand van:
(toenemende) bankkosten, kosten PIN-apparaat, kosten verbonden aan ons verhuursysteem en het maken en distribueren daarvan, website, server, telefoon, computer, boekhoudprogramma, kantoorkosten en niet te vergeten de arbeidstijd voor administratieve afhandeling van offerte naar boeking, huurcontract, factuur en btw.
Wij zouden ervoor kunnen kiezen administratiekosten in de huurprijs te berekenen. Huurders kijken echter vaak naar de kale huurprijs van verschillende verhuurders.

Schoonmaakkosten binnen-jacht hebben wij in het verleden vrijblijvend aangeboden. Helaas gaf dit discussie en moesten wij de jachten vaak alsnog reinigen om ervoor te zorgen dat de jachten voor de komst van de volgende huurder goed zijn schoongemaakt.

Geheel vrijblijvend zijn extra’s zoals in uw geval 5x beddengoed € 75,—, buitenschoonmaak € 30,— en de Unigarant verzekering € 55,—. Diesel wordt berekend a.h.v. motoruren in uw geval € 36,—.
Wanneer u alle kosten naast de huurprijs optelt komt u op € 328,50

Peter en Yvette

Jan

Alles was prima geregeld.

De nettte boot, en prima en vlotte afhandeling. gewoon lekker zeilen en niet te veel gedoe eromheen. zo hoort het.

Prettig contact en alles was goed geregeld

We hadden geluk dat er daghuur mogelijk was