Paul Rovers

Een goed en eerlijk bedrijf. Je weet waar je aan toe bent. Leveren een mooi product. Nette mensen. Zou zo weer met hun een nieuwe woning bouwen.

Andrea Olivier en Jelmer Schroor

Als koper van een VDM woning hebben wij goed contact gehad met Coos tijdens en Ronald na het bouwproces.
Met name de problemen en onduidelijkheden over de technische installaties hadden ons inziens beter, transparanter en op een professioneler niveau opgepakt kunnen worden.

Aanbeveling onder voorbehoud van de aangemerkte verbeterpunten.

Zetstra

We hebben een mooi huis en zijn tevreden met de uitstraling. We misten wel het echte advies en vooral de beloofde oplevercontrole liet veel te wensen over (met name de installaties). In het... We hebben een mooi huis en zijn tevreden met de uitstraling. We misten wel het echte advies en vooral de beloofde oplevercontrole liet veel te wensen over (met name de installaties). In het bouwproces worden bepaalde keuzes gemaakt die niet overlegd zijn met ons.

Wendy

Te veel verschillende lijnen/ mensen geen goede afstemming

J.Hacquebord

Alles uitstekend geregeld maar uiteindelijk niet tevreden over ventilatie en WTW

G

Problemen worden vaak afgedaan met " Nee hoor, het is conform bouwbesluit" en meer van die onzin. Wat een bijzonder slecht bedrijf is VDM. De klant wordt totaal niet serieus genomen.
Waardeloze nazorg/service na oplevering.
Absolute afrader...…..

T. Ferwerda

Goed netjes afgewerkt huis.

VDM woningen

Wij waren op zoek naar een nieuwbouw woning. Via Hoekstra makelaardij kwamen we bij een project in Leeuwarden uit. Op papier leek de woning aan de meeste van onze eisen te voldoen. De woning zou... Wij waren op zoek naar een nieuwbouw woning. Via Hoekstra makelaardij kwamen we bij een project in Leeuwarden uit. Op papier leek de woning aan de meeste van onze eisen te voldoen. De woning zou gebouwd worden door VDM woningen. Voor ons een onbekende aannemer. De woning zou voorzien worden van een warmtepomp en warmwater boiler, voor ons een relatief onbekend systeem. Tevens zou de gehele woning voorzien worden van vloerverwarming waarvan de temperatuur per ruimte te reguleren zou zijn. Onze klantbegeleider vertelde het allemaal mooi, het klonk goed. Het geheel bleek na oplevering echter totaal niet te voldoen. De 200 liter boiler (geen optie tot een grotere boiler) zou voor een gezin van 5 mensen voldoende zijn volgens VDM. Niets bleek minder waar. Regelmatig was het warm water tijdens het douchen op en het bad volledig vullen bleek (vooral in de winter) ook regelmatig niet haalbaar (180 liter bad). Tevens is het in onze woonkamer soms 23 graden (terwijl de thermostaat op 19,5 graden staat) op het moment dat er in 1 van de ruimtes boven warmte vraag is. De verwarming beneden bleek dan ook te blijven draaien, beneden en boven bleek gekoppeld aan elkaar en niet onafhankelijk te kunnen stoken. Zo was het ons allemaal niet beloofd door VDM voor en tijdens de bouw. Na regelmatig klagen zijn ze wel langs geweest om wat met bepaalde instellingen te prutsen, maar uiteindelijk komt het erop neer dat we het er maar mee moeten doen. Een grotere boiler en een oplossing voor de hoge temperatuur is wel voorhanden maar daar zal VDM niet in voorzien. Wat voor de oplevering een goed en klantvriendelijkheid bedrijf leek bleek dat na de oplevering helemaal niet te zijn. Wij begrijpen dat bepaalde aanpassingen relatief duur zijn, maar als je dingen beloofd en uitlegt vinden wij dat je dat als bedrijf waar moet maken. Nu er in de bouwwereld betere tijden zijn aangebroken lijkt VDM niets om zijn klanten te geven. Maar in slechte tijden zul je het voor een groot deel moeten hebben van je goede naam en dat lijkt VDM niet te beseffen. Ik vind het belachelijk dat wij ruim 2 jaar na oplevering nog steeds in conflict zijn met VDM over een aantal (relatief kleine, op een woning van ruim 300k) punten. Na oplevering hadden we 14 opleverpunten waarvan de meeste pas na ruim een jaar opgelost werden (van zand in het schilderwerk en deuren die niet op slot konden tot lekkages). Wij zouden willen dat we positiever konden zijn over VDM maar ik zou niemand dit bedrijf aanraden.

Sven van der Gaast

Positief, zowel tijdens de bouw als nadien