Wat vindt u van de route die u heeft afgelegd?
Hou zou u uw activiteiten beoordelen?
Het advies van uw reisspecialist
Uw reisbescheiden
Hoe blij bent u dat u uw reis heeft geregeld via TravelEssence?
Hoe zou u uw accommodaties in het algemeen beoordelen?
Wat vond u van het uitzicht en de ligging van uw accommodaties?
In hoeverre heeft TravelEssence uw wensen begrepen en vertaald naar een voor u ideale reis?
Hoe vriendelijk en behulpzaam waren uw gastheren en gastvrouwen?
Het reserveringsproces
De inhoud van uw reisvoorstel
Het gesprek met uw reisspecialist
Hoe hebben de accommodaties in het algemeen voldaan aan uw verwachtingen?

De Waal

De reis was mooi en afwisselend. Goed geregeld. Overall zijn we erg tevreden. Paar punten hebben we wel opgeschreven als feedback:

De tip vooraf om meerdere betaalmiddelen mee te nemen,...

De tip vooraf om meerdere betaalmiddelen mee te nemen, is heel algemeen (letterlijk van de site van het ministerie gekopieerd?). Van een organisatie die zich erop beroep het land goed te kennen waar je naartoe reist, hadden we de waarschuwing verwacht dat je met onze bankpassen nergens in NZ in winkels kunt betalen, alleen met creditkaarten tegen een % extra aan bankkosten voor de winkel (+ wat je kaart rekent). Pinnen ging alleen bij banken om contanten op te nemen.

Kapiti eiland was prachtig. Maar wij waren niet op de hoogte van het feit dat er verschillende verblijfsopties waren qua tijd. Als vogel- en wandelliefhebbers waren we er graag langer geweest. Nu hadden we de laatste boot heen en de eerste boot terug. Andere reizigers hadden ook geen keuze opties van Travel Essence gekregen en bleken een halve dag eerder aan te komen (incl. excursie) en de dag erna later weg te gaan. Of andere combi's. Niemand had dat zelf uitgekozen. Raar. Wij waren erg teleurgesteld dat onze boeking zo kort was. Een korte wandeling en dat was 't. Ook was ons niet bekend dat we één kleine tas moesten pakken, zodat onze koffers achter konden blijven op 't vaste land. Graag deze tip opnemen in de reisbescheiden, zodat je niet in een kantoor nog snel ff zaken bij elkaar aan het sprokkelen bent, maar gewoon keurig voorbereid aankomt voor de boot.

Wij hadden de Haast Room in Manapuri bij Wanaka en logeerden bij Pete en zijn vrouw. Ook hier ontbrak informatie in de reisbescheiden, namelijk dat zij voor je kookten (en dat was echt goed!). Maar ook dat je voor de wijn apart een rekening krijgt bij vertrek. Dat verklaart overigens wel waarom Pete zo vaak kwam vragen of je bier of wijn wilde (bijna op het opdringerige af, want wij zijn geen grote drinkers)...

Verder klopt de beschrijving van de Olive Rabbit niet. De kamer is niet privé, integendeel. We hebben onze privacy erg gemist tijdens deze 3 dagen! Je kamer is niet privé, maar zit op een hoek naast de parkeerplaats. Geen rivier in zicht (die in de beschrijving stond). De gastvrouw Mary verplaatst je spullen in de kamer als 't niet volgens haar op de juiste plek staat. Ze komt meerdere keren op de dag op de kamer om bijv. de ramen open te zetten of de verwarming aan te zetten. Ook nam ze ongevraagd handwas (BH's) mee uit de douche om te drogen bij de andere was die ik had afgegeven. (Er was een reden waarom ik dat niet had afgegeven.) Het ontbijt is ook niet privé. Mary en haar man blijven in de keuken kijken hoe je je ontbijt eet. Ook is er commentaar op je keuze en op je keuze voor activiteiten die dag.
De verzorging is goed, ze doen erg hun best. Maar het is iets teveel. Wij hadden het fijner gevonden meer met rust gelaten te worden en dat onze privacy meer gerespecteerd was.
Deze feedback geven was op dat moment geen optie. We hadden sterk het gevoel dat dit soort kritiek niet goed ontvangen zou worden en ons verblijf niet gezelliger zou maken. Normaalgesproken zou ik het ter plekke uitgesproken hebben.

We waren van plan om sneller langs de westkust van het zuidereiland naar boven te reizen, maar dat raadde de reisspecialist af omdat er zoveel te doen was. Toen hebben we extra nachten geboekt op die rit. Achteraf gezien klopte dat advies niet. We hadden het toch liever sneller gedaan en die dagen elders in de reis beter kunnen besteden.

Marjolein

Rein & Henrike

Huid is (te) duur verkocht en onvoldoende op maat verkocht.

Simone?

Lindsay & Tamme Buisman

We hebben een prachtige 4-weekse rondreis door Nieuw-Zeeland gemaakt, waarbij we met het advies van TravelEssence bijna alle hoogtepunten van het zuidereiland gezien hebben. De reis was goed... We hebben een prachtige 4-weekse rondreis door Nieuw-Zeeland gemaakt, waarbij we met het advies van TravelEssence bijna alle hoogtepunten van het zuidereiland gezien hebben. De reis was goed georganiseerd. We hadden een prachtige Kia Sorento Hybrid. De accomodaties waren goed. We werden overal prettig ontvangen.

Maurits

Marcel Velner

We hebben enorm genoten van onze reis door Nieuw-Zeeland.
Prachtige natuur, zeer goede accomodaties, leuke en informatieve activiteiten. Eigenlijk alles was perfect.

Simone

Rutger van Spijk

TravelEssence heeft ons goed begeleid in onze reis naar Australië toe. Ze hebben goed geluisterd naar onze wensen en ook met het feit dat wij met onze dochter (2,5 jaar) deze mooie reis gingen... TravelEssence heeft ons goed begeleid in onze reis naar Australië toe. Ze hebben goed geluisterd naar onze wensen en ook met het feit dat wij met onze dochter (2,5 jaar) deze mooie reis gingen maken, hebben zij rekening gehouden.

We hebben 3,5 weken door Australië gereisd en in het voortraject hebben zij ons goed geïnformeerd over de lange afstanden die afgelegd moeten worden in Australië en hebben ons daarom geadviseerd om de reis in dit geval te beperken tot het deel tussen Sydney en Melbourne (uitgebreid met The Great Ocean Road en Grampians National Park). Zonder het advies van TravelEssence had onze reis waarschijnlijk veel meer bestaan uit (lange) reisdagen, in plaats van de goede mix tussen behapbare reisafstanden en het genieten van mooie locaties en rustmomenten. Van de locaties waar we verbleven hebben we stuk voor stuk genoten.

Ook tijdens onze reis was de begeleiding goed. Tijdens onze reis werden we geïnformeerd over een wisseling van verblijf, omdat het initiële verblijf niet voldeed aan de standaarden van TravelEssence. Met het geboden alternatief heeft TravelEssence ons ook goed begeleid tijdens de reis.

Bij een volgende reis naar Australië (of één van de andere landen waar TravelEssence reizen naar organiseert) zullen we TravelEssence zeker weer benaderen.

Sylvia Croese

1 maal

Frank Peeters

Voor de 2de maal een prachtige reis gehad mede dankzij het reisvoorstel van TravelEssence.

Judi van der Biezen

Marijke Kenkhuis

Fantastische service, prettig contact met de reisadviseur en zijn collega's.

Bart Jonker

Marjan Oude Kotte

Onze ervaring is overall heel goed geweest.

Bart

Nicole Jansen

Heel fijn

Marjolein

Claudine en Bert Booman

Onze ervaring is alleen maar positief. Een aantal jaren geleden zijn wij ook met Travel Essence naar Nieuw Zeeland geweest. Dat was zo perfect geregeld dat wij heel graag deze ervaring nogmaals... Onze ervaring is alleen maar positief. Een aantal jaren geleden zijn wij ook met Travel Essence naar Nieuw Zeeland geweest. Dat was zo perfect geregeld dat wij heel graag deze ervaring nogmaals wilden beleven. En dus nu naar Australië geweest. Drie maanden rond getrokken.
Op het westen na, zijn we op heel veel verschillende plekken geweest. Het was een prachtige mix van natuur en de wat meer bewoonde wereld.
De accommodaties waren uitstekend. Sommige eenvoudig, maar altijd met uitstekende bedden en schoon. En meestal op een bijzondere plek.
De activiteiten waren allemaal uitstekend geregeld. Meestal zeer kleinschalig.
Wij hebben alleen maar genoten. Dank jullie wel.

Judi