Joep

Lut

👍

Ik gebruik al enkele

M. Köhler

Het is overzichtelijk en duidelijk. Ik ben er blij mee.

Gaat u een of meerdere beschreven ingrediënten proberen?

Ja, ik heb groenlipmossel en curcumine besteld bij Flindall

Danielle

Interessant

Misschien

Wieger Kwant

Duidelijk

Gaat u een of meerdere beschreven ingrediënten proberen?

Ja ik ga het wel proberen

Rob Kempers

Erg goed

ja zeker

Miep Kramer-van Walderveen

Goed leesbaar en overzichtelijk ingedeeld.

Gaat u een of meerdere beschreven ingrediënten proberen?

Veel gebruikte ik al maar ik ben het wat regelmatiger gaan invullen. Wat ik niet tegenkwam was het eten van zuurdesembrood, aanbevolen door een arts.

Karin Nix-Bisscheroux

Duidelijk

Groenlipmossel

Ingrid Camps

Goed, maar niets over interactie met bloedverdunners ?

Gaat u een of meerdere beschreven ingrediënten proberen?

Reeds geprobeerd, geen effecten ondervonden

Reactie Stichting Bewegen Zonder Pijn:

Bij het gebruik van bloedverdunners mogen geen chemische ontstekingsremmende pijnstillers worden gebruikt. Dan zijn natuurlijke ontstekingsremmers het enige alternatief om de pijn en de ontstekingen... Bij het gebruik van bloedverdunners mogen geen chemische ontstekingsremmende pijnstillers worden gebruikt. Dan zijn natuurlijke ontstekingsremmers het enige alternatief om de pijn en de ontstekingen te verminderen. Curcumine heeft volgens verschillende bronnen wel invloed op de bloedstolling, maar niet zodanig dat het niet samen met bloedverdunners gebruikt mag worden.
Er zijn wel sites waar men meldt dat het niet samen met bloedverdunners kan, maar dat is nooit in een wetenschappelijke studie o.i.d. bevestigd. Waarschijnlijk trekt men dan zelf die conclusie omdat Curcumine wel een bloedverdunnend effect heeft.
Er zijn hele volksstammen die veel Curcumine gebruiken (vooral in India en omstreken), als het bloedverdunnende effect echt zo sterk was dan zou je verwachten dat die mensen meer bloedingen hebben of problemen met de bloedstolling. Ook dat is niet het geval.