Duquesnoy

Op 2 juli 2020 is mijn oude Kwh meter (47121354) vervangen door een slimme meter (E0051005452855919). De monteur nam de meterstanden op (I 881755 II 81883 gas 2191) . Ik melde dat het display van... Op 2 juli 2020 is mijn oude Kwh meter (47121354) vervangen door een slimme meter (E0051005452855919). De monteur nam de meterstanden op (I 881755 II 81883 gas 2191) . Ik melde dat het display van mijn slimme gas meter (G0032561282712616) meerdere keren op zwart bleef. De monteur heeft in overleg met kantoor gemeld dat hij een nieuwe gas meter gaat plaatsen.
Opnieuw werden de standen van de Kwh meter (47121354) ingevoerd het display van mijn slimme gas meter (G0032561282712616) bleef zwart waardoor de monteur op herinnering een stand invoerde. Deze stand 2719 wijkt af van mijn registratie op 1 juli 2020 tw 2191. Ter info vanaf juni 2016 registreer ik elke dag rond 23:00 de standen elektra gas en water.

Inge Kruysdijk

Deze keer is het prima gegaan. Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat de in januari geplaatste meter niet heeft gewerkt. Hoe wordt het gebruik opgelost? Vergelijken met vorig jaar is geen oplossing... Deze keer is het prima gegaan. Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat de in januari geplaatste meter niet heeft gewerkt. Hoe wordt het gebruik opgelost? Vergelijken met vorig jaar is geen oplossing omdat ik de zonnepanelen vanaf eind mei vorig jaar heb. Ik ben altijd vanaf eind januari tot eind maart weg, dus nagenoeg geen stroomverbruik.

M.J. van Thiel

Wij hadden al een slimme meter

d.w. selders

Om een laadpaal met Loadbalancing te krijgen moest ik een nieuwere versie CDMA hebben. Die was 2.2, te oud. Vandaar de vraag voor nieuwe Slimmemeter. Het voortraject is heel goed gecommuniceerd met... Om een laadpaal met Loadbalancing te krijgen moest ik een nieuwere versie CDMA hebben. Die was 2.2, te oud. Vandaar de vraag voor nieuwe Slimmemeter. Het voortraject is heel goed gecommuniceerd met de klant.
2 fases:
1) Ma 29 juni 20. De installatie zelf verliep voor mij als klant goed. Monteur met later een Beveiliging collega. De administratieve rompslomp toen en de fase erna is heel slecht verlopen. Ik zag al meteen dat de gasmeter geen P1 signaal gaf. Nooit een email ontvangen met de meterstanden. Na 2 dagen Stedin SM gebeld. Ja dat klopt, uw moderne SM versie 5.2 kan niet communiceren met de gasmeter 5.0. Nog een gaatje Do morgen a.s. Geen bevestiging email gehad.
2) Do 2 juli. Een ervaren en bekwame monteur begrijpt niet het probleem: de allernieuwste gasmeter was al geïnstalleerd. Toch maar een nieuwe geïnstalleerd. Zie nog steeds geen P1 signaal, hoewel de gasmeter was "verbonden" met de SM. Uitleg om pas na Di/Wo volgende wk evt te bellen omdat er een administratieve registratie nodig is. Wat ik niet begrijp tav P1 signaal werking. Nu wel meteen een email met laatste standen.

Het natraject klopt niet. Beter tevoren omschrijven.

Reactie Slimme Meter van Stedin:

Goedemorgen meneer Selders, Hartelijk dank voor het invullen van het klanttevredenheid onderzoek.
Ik begrijp dat je voor jouw laadpaal een nieuwe slimme meter nodig had. Echter dit ging niet zonder slag of stoot.
Op het moment dat je nieuwe meters krijgt, zullen deze de eerste 4 weken niet communiceren.
Op het moment dat de bon van de monteur niet goed door komt, dienen we dit samen met jou op te lossen.
Mocht je toch nog vragen hebben over de meters, kun je altijd contact met ons opnemen!
Nogmaals dank voor de feedback en een fijne dag toegewenst. Groeten, ^Julia

Hesseling

Plaatsing is goed gegaan.
Maar een dag later krijg ik van Coolblue online reclame over ".. Slimme huis met uw smartphone.." Ik wens er van uit te kunnen gaan dat dat volstrekt toevallig is.

A van der Sloot

Goeie (mail)communicatie. Monteur tijdig en binnen tijdsblok aanwezig. Snelle plaatsing. Weinig tot geen hinder van gas- en stroomonderbreking. Duidelijke uitleg door monteur. Kortom, prima werk!

Opree

Zeer deskundig, vriendelijk en snel is de nieuwe meter geplaatst. Alles netjes opgeruimd en meegenomen. Klasse!

Griepsma

Ging erg snel
Juiste meterstand is niet door Eneco overgenomen. Flinke kostenpost.

A.W. Zogmayer

Vriendelijke monteur het om wisselen van de meter is keurig gedaan. Alleen de handtekening op het digitale formulier van de laatste meterstanden van de oude meter is niet van mijzelf.