1956 beoordelingen

1956 Reviews

Marco

Er zit in deze cursus een hele grote overlap tussen de modules. Ik had het gevoel dat dit korter en efficiënter zou kunnen als niet ook elke module los verkocht zou worden aan andere cursisten.... Er zit in deze cursus een hele grote overlap tussen de modules. Ik had het gevoel dat dit korter en efficiënter zou kunnen als niet ook elke module los verkocht zou worden aan andere cursisten. Hierdoor zat er voor mijn gevoel weinig samenhang in de cursus Content Specialist, Het waren eerder 4 losse cursussen, Vandaar dat ik dan ook spijt heb dat ik niet alleen de losse modules heb gevolgd die voor mij het interessantste waren.
Het lesmateriaal was bij een groot deel van de cursus slechts naslagwerk, slechts 1 boek werd intensief gebruikt, de overige 2 boeken nagenoeg onaangeroerd.
De virtual classroom is geen fijne leeromgeving. Lastig in gebruik. Er is weinig interactie. Het voelt alsof je de hele dag naar een PowerPoint presentatie zit te kijken.
De eindopdracht komt veel te snel op het einde van de cursus, zit slechts 2 weken tussen. Dit komt doordat er wel wordt geschoven met cursusdata, maar de einddata voor de opdracht wordt niet aangepast. Dit legt extra druk op de cursist.
Ik zou de cursus niet aanbevelen bij collega's, hooguit om losse modules te volgen. Voor mij persoonlijk ook veel te commercieel en marketing gericht. Er zou meer aandacht mogen zijn voor de non-profit sector.

Heleen

Inhoud van de opleiding was goed. Tijdens de eerste module is er veel aandacht voor de theorie, de tweede module loopt parallel aan de voorbereiding voor het examen, waardoor er te weinig aandacht... Inhoud van de opleiding was goed. Tijdens de eerste module is er veel aandacht voor de theorie, de tweede module loopt parallel aan de voorbereiding voor het examen, waardoor er te weinig aandacht gaat naar de lessen in de 2e module, dat is zonde. Liever een paar weken pauze tot het examen is geweest.

Eventueel een combinatiemodule aanbieden. Met theorielessen online en praktijklessen, zoals oefenen in omgaan met weerstand, fysiek op locatie

De eerste les was volledig uit het boek, het leek wel een samenvatting daarvan. Alles wat er verteld werd had ik daarvoor al gelezen in het boek. De tweede les was beter en ging over andere... De eerste les was volledig uit het boek, het leek wel een samenvatting daarvan. Alles wat er verteld werd had ik daarvoor al gelezen in het boek. De tweede les was beter en ging over andere onderwerpen. Wel heb ik nu geen idee wat ik nou precies mee kan nemen in de praktijk, niks concreets. En er zouden nog documenten geupload worden als naslagwerk, maar dat is tot op heden ook niet gedaan waardoor je er dus helemaal niet mee verder kan. Al met al twijfels dus of ik iets heb geleerd of mee kan nemen.

Daniella

Goed te volgen, veel praktische tips en verwijzingen naar handige tools.

Reactie SRM:

Dat is erg fijn om te horen, Daniella!

Claudia

Goed te volgen opleiding. Ook fijn om op deze manier de veertien stappen te doorlopen. Zo komt er een logisch verhaal in het plan.

Reactie SRM:

Daar zijn we erg blij mee! Bedankt.

Susanne

Leuke en interessante dag. Qua indeling zou ik hem iets anders inrichten. Minder tijd voor theorie meer tijd voor opdrachten / uitwerking. Dan gaat het pas echt landen.

Reactie SRM:

Dat is fijn om te horen! Bedankt voor je review, Susanne.

Ruud

Werken in groepjes is niet zo mijn ding

Reactie SRM:

Fijn om te zien dat je tevreden bent over de opleiding. Bedankt voor je review, Ruud!
SRM

De training was precies wat ik ervan had verwacht. Karel is erg deskundig en deelt zijn kennis graag. Ik heb duidelijke handvatten om met het strategisch communicatieframe in onze organisatie toe te... De training was precies wat ik ervan had verwacht. Karel is erg deskundig en deelt zijn kennis graag. Ik heb duidelijke handvatten om met het strategisch communicatieframe in onze organisatie toe te passen.

Ik vond de opleiding pittig. In een rap tempo kreeg ik veel stof te verwerken. Vooral het in korte tijd leren van de theorie kostte me meer tijd, dan verwacht. Toch was het de moeite waard.... Ik vond de opleiding pittig. In een rap tempo kreeg ik veel stof te verwerken. Vooral het in korte tijd leren van de theorie kostte me meer tijd, dan verwacht. Toch was het de moeite waard. Eigenlijk had ik deze opleiding jaren eerder moeten volgen. Ik merk dat ik door de opleiding sterker in mijn schoenen sta en dat ik dagelijks enorm veel profijt heb van alle kennis die ik nu bezit.

Carlijn

Leerzame masterclass. Docent sluit goed aan bij de praktijk en weet met aansprekende anekdotes heel treffend het communicatievak in beeld te brengen. Enige minpunt vind ik de aansluiting bij de... Leerzame masterclass. Docent sluit goed aan bij de praktijk en weet met aansprekende anekdotes heel treffend het communicatievak in beeld te brengen. Enige minpunt vind ik de aansluiting bij de eigen praktijk. Had gehoopt meer eigen casussen te kunnen inbrengen, zodat we van zowel de docent als medestudenten konden leren, heel specifiek op de eigen praktijk.