8.5/10
Kwaliteit 4x4 huurauto
Kwaliteit Advies
Aanbod producten / diensten

Roderik ten Oever

Efficient contact voorafgaande de reis en nuttige informatie gekregen vooraf.
Goed advies over de route en wat wel of niet te doen.

Ervaring in de regio zuidelijk afrika
Nederlands sprekend
Flexibiliteit om de standaard reisschema's aan te passen binnen zelfde totaalprijs

Nog iets meer benadrukken dat de netto rijtijden dat ook zijn en dat ervan uit moet gaan dat je in werkelijkheid meer tijd nodig hebt, met name bij de verschillende grensovergangen kan tijdverschil oplopen.

Reactie Selfdrive4x4.com:

Dank voor uw feedback. Ik ben bewust sinds een jaar geleden de NETTO rijtijden gaan vermelden in het routeschema voor de pakketreis klanten om juist die duidelijkheid te geven.

Tip voor toekomstige klanten: NETTO betekent dus zuivere rijtijd zonder stops, pauze e.d.

Snel en efficiënt.

Ervaring met Afrika overland.

Boeken van een 21 daagse selfdrive reis door Namibië

Goede communicatie
Altijd tijd voor vragen
Alle zaken in Namibië goed geregeld

Strakke(re) check op daktenten en slaapgerei. In ons geval was de daktent einde levensduur (ritsen bijna niet te bedienen, ontbreken tentstokken om luiken open te zetten, buisconstructie deels gescheurd) en de twee slaapzakken waren ook op: slecht werkende ritsen, isolatie kwam los.

Ine Tijdens

Vlotte reacties en goede organisatie.
Dropbox met vouchers en info werkt prima!

Snelle reactie, goed georganiseerd

De Toyota Hilux ligt wat laag op de weg voor deze route in deze tijd. Daardoor soms een beetje spannend of je er wel door komt.
Alleen een trekoog aan de voorkant is lastig.

Ronald Wind

Selfdrive4x4 heeft voor ons een geweldige reis samengesteld en alles tot in de puntjes geregeld. Heel fijn om je zelf nergens druk over te hoeven maken.

Organisatie en communicatie.

Matthijs van de Peppel

Prettige samenwerking, reageren snel en zijn deskundig

Communicatie en deskundigheid. Goede partners (autoverhuur door Bushlore was zeer goed). Zeer goede selectie van campsites. We stonden op prachtige plekken.

Enkele details:
- Duidelijk communiceren dat het zeer verstandig is om alle vouchers uit te printen. Je moet ze regelmatig tonen.
- Het adres van de camping bij Pilanesberg stond niet goed in het navigatiesysteem
- Elephant Sands vonden wij de moeite niet waard. Het is erg commercieel (geworden). Je ziet olifanten van heel dicht bij, maar in Sengyati nog beter. De gamedrive bij Elephant Sands was relatief duur en niet erg spectaculair.
- Op onze planning stond dat we de permit van te voren moesten kopen bij de gate, dat kan echter ook op de dag zelf.
- We moesten voor Savuti onze bandenspanning al verlagen voor het diepe zand. Dat stond niet zo op de planning.
- In Khwai zijn er nauwelijks winkels om goede inkopen te doen, dat kun je beter doen in Kasane. Zou ook aangepast kunnen worden op de planning.
- Kubu Island was voor ons 5 uur rijden, ipv 3 uur

Reactie Selfdrive4x4.com:

Dank voor uw mooie beoordeling. Uw vouchers worden geplaatst in de persoonlijke Dropbox van de klant zodat deze ten alle tijden beschikking heeft deze waar dan ook te tonen. Permits kun je het best al geregeld hebben bij de Sedudu Gate voordat je het Chobe NP (Riverfront) al in gaat want dat kan je veel tijd schelen en zo haal je meer uit die dag zelf. In elke passage met zand kan het zijn dat je de bandenspanning moet verlagen. Ik heb zelfs dat ooit moeten doen in het centrum van Maun. Omstandigheden off-road zijn nooit hetzelfde. Gemiddelde (netto rijtijd) van Khama Rhino naar Kubu Island is over het algemeen zo'n 4 uur...

Jordi

Ervaring was zeer positief

- Excelsheet met daarin in 1 oogopslag alle relevante informatie
- Uitgebreide website met veel naslagwerk over auto en selfdrive wetenswaardigheden
- Fijne manier van werken mbt Dropbox en informatie die hierin verzameld werd en waarmee gecommuniceerd kon worden

Nog meer opties weergeven van wat er op de bezoekende lokaties te doen of aanbevolen is om te doen.

Deze zomer een self drive reis geboekt via hen. Alles prima geregeld en vooral de auto was goed, via een prima verhuurbedrif. Ook de route was goed opgebouwd en de lokaties goed gekozen. Vaak...

Duidelijk Ervaring met het soort reizen dat ze aanbieden. Uitgebreide informatie vooraf. Selectie van en contractering van de campsites en B&B locaties. Goede verhuurder van de auto. Alles goed geregeld en liep, zeker voor Afrikaanse begrippen- op rolletjes, Er was een kleine hapering bij het inleveren van de auto maar sja, het blijft Afrika. Vervelend dat onze vlucht werd gecancelled op de terugweg. Dat lag uiteraard aan SAA, niet Selfdrive 4x4.

Klantvriendelijkheid: vaak kregen we als we iets vroegen te horen ; zoek maar op staat in de dropbox. Daar stond zoveel info dat we soms de weg kwijt raakten, maar we kregen de indruk dat we vooral niets moesten vragen.
Ook viel ons achteraf het vele rijden tegen, zeker omdat je dat alleen bij daglicht kunt doen. wat we ons niet realiseerden tevoren is dat je meestal de hele dag aan het rijden bent en amper tijd hebt om iets te gaan zien. wellicht hadden we daar tevoren beter advies over kunnen krijgen.

Reactie Selfdrive4x4.com:

Dank voor uw feedback! De periode waarin jullie hebben gereisd is altijd een enorm drukke periode (zo'n 50 groepen tegelijkertijd op reis). Onze nadruk ligt dan op een snelle en adequate reactie c.q. afhandeling zodat de klant snel geholpen is. Het 'klantvriendelijkgevoel' kan daardoor wat onder druk komen te staan... ;)

De persoonlijke Dropbox wordt direct al bij het maken van de boeking gemaakt en gevuld met belangrijke informatie. Daar zit inderdaad veel info in en wij willen benadrukken dat klanten deze goed gebruiken en bij vragen contact met ons opnemen.

Onze reis is prima verlopen en de gemaakte afspraken ter plekke waren correct.

De ervaring in dit soort reizen.

Misschien meer info over toestand van de wegen.

Robin Kraak

Goed, selfdrive heeft voor de tweede keer een prachtige reis georganiseerd. Bij onze volgende selfdrive zullen we zeker weer gebruik maken van Selfdrive

Kwaliteit van het advies, flexibiliteit betreffende het reisschema. Goede inschatting wat qua reistijd en reisafstanden realistisch is.
Goede begeleiding zowel ter plaatse als voor af gaand aan de reis. Selfdrive zorgt ervoor dat zijn klanten veilig op pad gaan (mede door het meeleveren van navigatie, omvormers, satelliet telefoon, bandenspanningsmeter).
Zeer actief op facebook met de juiste tips en tricks

Informatie op de website en het forum is niet geheel up to date. Het forum betreft dit met name de road conditie. Terwijl de website zeer up to date is en adequaat is voor reizen in Zuid-Afrika, Botswana en Namibie, is dit niet het geval voor Mozambique en Zambia.
Verder vonden wij het opvallend dat de huurauto's van Bushtrackers (wij reden met twee auto's) qua uitrusting onderling niet gelijk waren. Tevens vonden wij de auto's van BushTrackers qua indeling en uitrusting (zoals niet standaard een aircompressor voor wisselingen in bandenspanning) minder uitgebreid tov de auto's van Bushlore.