Kwaliteit 4x4 huurauto
Kwaliteit Advies
Aanbod producten / diensten

Leonieke Beverloo

Uitstekend georganiseerde reis die in alle opzichten voldeed aan de verwachtingen

Transparant in de mogelijkheden en de alternatieve campsites als de gewenste vol was. Route was precies zoals we hem hadden bedacht. Prachtige kampeerplekken, mn de Kalahari was fantastisch, maar... Transparant in de mogelijkheden en de alternatieve campsites als de gewenste vol was. Route was precies zoals we hem hadden bedacht. Prachtige kampeerplekken, mn de Kalahari was fantastisch, maar ook North Gate en Third Bridge. Routebeschrijvingen uitstekend. Kortom veel lof voor jullie organisatie en de keus voor route en locaties.
Onderstaande tips zijn ter aanvulling, maar deden niets af aan de geweldige reis. Dank daarvoor!!! We kregen alleen maar zin in meer, vooral naar de Kalahari :)

In Kasane stonden we twee nachten op de Senyati campsite, wat een mooie en prima locatie was, de andere campsite voor de laatste nacht daar (Big5Lodge) was daarmee vergeleken een veel mindere... In Kasane stonden we twee nachten op de Senyati campsite, wat een mooie en prima locatie was, de andere campsite voor de laatste nacht daar (Big5Lodge) was daarmee vergeleken een veel mindere plek.
Twee campsites onderweg waren ronduit slecht:
Mwandi View: ongezellig, niet vriendelijk, eten was echt slecht voor de gevraagde prijs (zelf koken is aan te bevelen)
South Gate Moremi: heel ongezellig gelegen, grote groepen met generatoren tegelijkertijd. Geen water, WC's waren ontzettend smerig en kapot. Op geen enkele manier enige waar voor het geld. We zagen tijdens ons rondrijden daar in de buurt dat bij Xini Lagoon, 20 km het park in, geweldig gelegen (eenvoudige) campsites lagen (voor toekomstige reizigers als alternatief voor deze campsite?), met de leeuwen voor de deur.
De huurauto had wel enkele aandachtspunten: de tenten waren oud, waardoor de ladders niet goed ingeschoven konden, de dekzeilen waren ingescheurd, ook bleek de reserveband lek. Volgende keer moeten we beter vooraf checken, maar een lekken reserveband merk je pas onderweg. Verder deed er niemand moeilijk over krasjes en het af- en inleveren verliep makkelijk en vlot.

Fam vd Velden

Zeer tevreden, alles naar tevredenheid verlopen. Geen issues gehad tijdens de reis

Frank Buiting

Super, auto via asco. Top auto, goede begeleiding

Communicatie zeer goed

Voor asco; matrassen te dun, en kookpan slecht. Stoelen ook matig.

Marco en Ari

Een geweldige en avontuurlijke reis door Namibië en Botswana met veel prachtige natuur . Goede en zorgvuldige voorbereiding door Selfdrive4x4 met mooie en afwisselende accommodaties.

Snelle digitale communicatie gedurende de voorbereiding.
Tijdig regelen van mooie accommodaties en het toesturen van vouchers.
Een geweldige autoverhuurbedrijf ingeschakeld, we kregen...
Snelle digitale communicatie gedurende de voorbereiding.
Tijdig regelen van mooie accommodaties en het toesturen van vouchers.
Een geweldige autoverhuurbedrijf ingeschakeld, we kregen een bijna nieuwe 4WD mee.

Reële inschatting van reistijden. Bij enkele langere afstanden was nl. de reistijd niet goed ingeschat, vanwege slechtere gravelwegen, zodat we veel later op onze bestemming aankwamen.

Andreas Kirch

Wir können Selfdrive4x4.com uneingeschränkt weiterempfehlen. Unser Namibia/Botswana-Trip vom 28.05. bis 22.06. verlief aufgrund der guten Planung von Hans und seinem Team völlig unkompliziert. Die... Wir können Selfdrive4x4.com uneingeschränkt weiterempfehlen. Unser Namibia/Botswana-Trip vom 28.05. bis 22.06. verlief aufgrund der guten Planung von Hans und seinem Team völlig unkompliziert. Die Buchung aller Campingplätze und Lodges, sowie unseres "Expeditionsfahrzeuges" mit allen Extras erfolgte über Selfdrive4x4.com und war perfekt. Danke dafür! Sollten wir noch einmal ins südliche Afrika reisen, wäre dieses Team in jedem Fall wieder unsere erste Wahl.

Es wurden uns bereits kurz nach Abschluss der Buchung viele Vorabinfos zu den Reiseländern, unserem Mietwagen (Toyota Hilux 2.8 GD6 Expedition) und was wir unter anderem bei Offroadfahrten beachten... Es wurden uns bereits kurz nach Abschluss der Buchung viele Vorabinfos zu den Reiseländern, unserem Mietwagen (Toyota Hilux 2.8 GD6 Expedition) und was wir unter anderem bei Offroadfahrten beachten müssen bereitgestellt (per Dropbox-Download, aber auch in Form von Kartenmaterialien und Reiseführern). Die Infos waren ausführlich und zeugten von guten Kenntnissen, was diese Art des Reisens (Offroad mit Dachzelt im südlichen Afrika) angeht. Alles Wesentliche war enthalten. Die Planung der Etappenlänge und der Länge des Aufenthaltes an den einzelnen Locations passte für uns Afrika-Neulinge perfekt. Anpassungswünsche unsererseits wurden, wo möglich, gerne vorgenommen. Alle Fragen (und wir hatten einige...) wurden sehr schnell, kompetent und freundlich beantwortet.
Unser Mietwagen von Ascocarhire.com war in einem ausgezeichneten Zustand (Reifen, Equipment) und die vielen Kratzer durch Dornen und die kleineren Blessuren am Auto (wie abgerissener Schmutzfänger) wurden bei der Rückgabe zwar registriert, aber nicht weiter beanstandet. Die Fahrzeugeinweisung war tadellos und wäre bei Bedarf auch auf deutsch erfolgt.
Bei Problemen während der Reise (sowas bleibt manchmal einfach nicht aus, gehört aber zum "Abenteuerurlaub" auch dazu :-) ) konnten wir uns immer auf das Selfdrive4x4.com-Team und ascocarhire.com verlassen. Jeder Hilferuf wurde prompt beantwortet, egal ob am Wochenende oder am späten Abend. Unser defektes Satelliten-Telefon beispielsweise wurde so schnell wie möglich gegen ein Neues ausgetauscht...300 km vom Verleihort entfernt.
Hans und einen Mitarbeiter haben wir dann noch im Verlauf unserer Reise in Maun getroffen und einen wirklich netten Abend mit beiden verbracht. Tipps zur, natürlich immer möglichen, Verbesserung der Reiseplanung wurden offen entgegengenommen bzw. das Für und Wider diskutiert (s. u.).
Wir würden jederzeit

Wir fänden es besser, wenn für manche Strecken eine Routenempfehlung (eher als Tipp gemeint) mitgegeben würde. Uns war nicht immer 100%ig klar, ob wir uns den ein oder anderen landschaftlich... Wir fänden es besser, wenn für manche Strecken eine Routenempfehlung (eher als Tipp gemeint) mitgegeben würde. Uns war nicht immer 100%ig klar, ob wir uns den ein oder anderen landschaftlich empfehlenswerten Abstecher zeitlich leisten konnten.
Beispiel Solitaire-Swakopmund: Wir sind statt den direkten Weg über den Spreetshoogte- und Gamsbergpass gefahren. Allerdings immer mit der, im Nachhinein unbegründeten, Angst im Nacken die Zeit könnte zu knapp werden. War sie aber nicht :-). Der Umweg hat sich mehr als gelohnt!
Unsere Offroad-Tour vom Ugab Rhino Camp zum Mowani Mountain Camp über den Divorce-Pass war dann mal so richtig abenteuerlich (recht üble geröllige Steilpiste). Uns hat's gefallen, aber ich weiß nicht ob's für jeden was gewesen wäre... Hans meinte, wir hätten vielleicht einfach den richtigen Weg wählen sollen :-). Vielleicht gibt's ja für das Gebiet zukünftig auch für Doofe wie uns eine kleine Skizze, so dass alle bei Bedarf die "einfacheren" Piste finden?
Aber ich verstehe, dass es nicht Sinn von Routenvorschlägen sein darf, DIE eine perfekte Route vorzugeben. Sklavisches Befolgen von Routenvorschlägen, ohne dass man sich selbst intensiv mit der Route beschäftigt hat, führt gerne auch mal in den nächsten Wasserlauf, welcher doch im letzten Jahr noch gar nicht da war...

Sam van leeuwen

Wel een beetje de ervaring dat wanneer je eenmaal betaald hebt, je weinig meer hoort van 4x4. Erg prettige organisatie. Je gaat goed voorbereid op pad. Dropbox werkt erg goed en handig.
Dit is wat jammer.

Goede en leuke ‘campings’, op unieke locaties. Alles goed geregeld. Nergens onduidelijkheden over reserveringen.
Dropbox erg handig en overzichtelijk.

Meer informatiedagen.
Route opties geven.
Nog een kort berichtje sturen voor vertrek.
Mogelijk informatie geven over wel of niet malaria tabletten nemen.
Van Namibië heel...
Meer informatiedagen.
Route opties geven.
Nog een kort berichtje sturen voor vertrek.
Mogelijk informatie geven over wel of niet malaria tabletten nemen.
Van Namibië heel veel duidelijke kaarten, Botswana was wat minimaler.

Isabelle Soetewey

Zeer goede ervaring! Het was de eerste keer voor ons om met een 4x4 te rijden en alles is ontzettend meegevallen. Het team van Selfdrive heeft ons voor de reis goed ingelicht en geholpen met al onze... Zeer goede ervaring! Het was de eerste keer voor ons om met een 4x4 te rijden en alles is ontzettend meegevallen. Het team van Selfdrive heeft ons voor de reis goed ingelicht en geholpen met al onze vragen.

- top GPS, heeft ons overal zonder problemen naartoe gebracht
- duidelijk Excel overzicht per dag

- Meer en duidelijk info over de verzekering: wat wel en niet inbegrepen is
- meer info over activiteiten die bij elke stop mogelijk zijn

Yolande Tump

Wij hebben een hele goede ervaring gehad met Selfdrive4x4.

Zij hebben een mooie reis samengesteld en ons goed geadviseerd. Ook waren wij enorm blij met de gekozen campingplaatsen. Stuk voor stuk waren ze schitterend!

Van tevoren wisten wij wel dat Zimbabwe in crisis was, maar omdat wij eerst naar Zuid-Afrika gingen hebben wij alleen randen gehaald en geen dollars. Eenmaal in Zimbabwe moesten we 60 dollar betalen... Van tevoren wisten wij wel dat Zimbabwe in crisis was, maar omdat wij eerst naar Zuid-Afrika gingen hebben wij alleen randen gehaald en geen dollars. Eenmaal in Zimbabwe moesten we 60 dollar betalen voor een Visa en was er helemaal geen cash geld in het land. Wij hadden het fijn gevonden als dit vooraf heel duidelijk was gemeld, dat had ons veel stress gescheeld op onze eerste dag bij de Victoria Falls. Ook waren onze vluchtgegevens niet doorgegeven aan ons hotel in Victoria Falls waardoor er geen transfer klaarstond bij de luchthaven.

Laurens van Rijsbergen

Selfdrive4x4 beschikt over deskundige mensen die met kennis van zaken een prima reis voor je samenstellen. Daarnaast zijn ze uitstekend bereikbaar en denken ze goed mee en passen waar nodig de trip... Selfdrive4x4 beschikt over deskundige mensen die met kennis van zaken een prima reis voor je samenstellen. Daarnaast zijn ze uitstekend bereikbaar en denken ze goed mee en passen waar nodig de trip in no time aan aan je eigen wensen. De gekozen accomodaties variëren van ruim voldoende tot uitstekend.

De extra's (omvormer voor auto en tracks for Africa software, prima extra verzkering) geven net dat beetje extra dat je reis volkomen onbezorgd maakt.

Voor Z-Afrika zou meeleveren van een Afrika reisstekker en een kampeer stekker handig zijn.

Robbert en Nicole

We zijn net terug van een fantastische reis door Namibië en Botswana. Door een boeiend en overzichtelijk reisschema konden wij ons focussen op de mooie omgeving en wilde dieren. Selfdrive4x4 staat... We zijn net terug van een fantastische reis door Namibië en Botswana. Door een boeiend en overzichtelijk reisschema konden wij ons focussen op de mooie omgeving en wilde dieren. Selfdrive4x4 staat open voor eigen inbreng en kan hierop goed adviseren over de mogelijkheden. Een goede afwisseling tussen campings met enkel de sterrenhemel en campings met een warme douche. Het reisschema wordt ook aangevuld met tips and tricks, dit was zeker voor onze 1ste Afrika reis zeer prettig. De 4x4 auto met daktent is een must in deze ruwe omgeving en het advies voor een double cab was zeker een gouden tip. Kortom een mooie reis, mede door de goede organisatie.

- Staat open voor eigen inbreng en geeft hierop goede adviezen.
- Reisschema is zeer duidelijk en geeft een goede indicatie van reistijd, omgeving en to do's.
- Variatie van campings,...
- Staat open voor eigen inbreng en geeft hierop goede adviezen.
- Variatie van campings, soms een warme douche maar ook regelmatig "één met de natuur"
- Een keurig autoverhuurbedrijf

- misschien bij het overzichtje van Namibië vermelden dat men (eigenlijk alleen maar de toeristen) bij daglicht nog steeds verplicht is de autolampen aan te hebben, schilt toch een ontmoeting met de... - misschien bij het overzichtje van Namibië vermelden dat men (eigenlijk alleen maar de toeristen) bij daglicht nog steeds verplicht is de autolampen aan te hebben, schilt toch een ontmoeting met de politie.

Voor de rest weinig problemen gehad.