Offerte
7.8/10
Rapportage
Communicatie

Nutsschool Laan van Poot

Misschien kun je de enquête direct digitaal sturen met en zonder opmerkingen.

Prima, overzichtelijk, geeft handvaten ter verbetering

Een enkele vraag wordt op een manier gesteld die voor ll. niet helder is.
Bijv: Zeg je altijd tegen de lkr. als je gepest wordt
Mondeling antwoord van ll: Ik weet niet wat ik in moet...
Een enkele vraag wordt op een manier gesteld die voor ll. niet helder is.
Bijv: Zeg je altijd tegen de lkr. als je gepest wordt
Mondeling antwoord van ll: Ik weet niet wat ik in moet vullen want ik wordt niet gepest maar als....dan zou ik het tegen de meneer zeggen.

Enkel goede ervaringen, goede communicatie en heldere rapportage.

Papieren op tijd geleverd, afgesproken tijdslimieten waren duidelijk, tussentijdse controle op aantal beantwoorde vragenlijsten van leerkrachten per mail, goed geregeld.
Wij hebben...
Wij hebben combinatieklassen van 3 groepen, lastig met stapeltjes maken.
Het is jammer, dat de behaalde score nog de nodige uitleg vergt: wat bedoelt de invuller met .... (dat is jammer)

onderzoek bij ouders, leerlingen en leerkrachten

De vragen zijn op meer manieren uit te leggen bijv. schooltijden: scoort gemiddeld slechter omdat er geen opvang na school is. Zijn de ouders dan niet tevreden over de schooltijden?

Reactie Scholen met Succes:

Hartelijk dank voor uw review en uw compliment voor de organisatie rondom het onderzoek.
Wij helpen u graag bij de interpretatie van de resultaten, bijvoorbeeld met de leeswijzer die u bij de rapportages ontvangen heeft. Ook is het mogelijk een telefonisch adviesgesprek met een van onze adviseurs aan te vragen. Vanwege ons jubileum bieden we deze tijdelijk kosteloos aan. Aanmelden kan via onze site http://www.scholenmetsucces.nl/adviesgesprek

John de Jong

Prima! Duidelijke informatie en afspraken, snelle actie. Niet goedkoop!

Goede organisatie.

Vragenlijst is erg negatief en soms zelfs suggestief opgesteld.
Nadere uitleg aan de kinderen is noodzakelijk.

Reactie Scholen met Succes:

Dank voor uw review en uw compliment voor de organisatie van het onderzoek.
Dank voor uw review en uw compliment voor de organisatie van het onderzoek.
Vermoedelijk doelt u met suggestief op woorden als 'gestolen' en 'onveilig'. Reden voor deze manier van bevragen is de antwoordcategorie. In de vragenlijst sociale veiligheid voor leerlingen zijn de vragen zo zijn opgesteld dat de antwoorcategorie ((bijna) nooit, soms, vaak) voor iedere vraag dezelfde waarde heeft (nooit = positief en vaak = negatief). Op deze manier is de lijst eenduidig en is de kans minder groot dat kinderen de vraag onjuist beantwoorden. Ons advies is de vragenlijst altijd eerst klassikaal door te nemen zodat kinderen vooraf vragen ter verduidelijking kunnen stellen.

x

Dank voor uw review.
Dank voor uw review.
Wij zijn benieuwd naar uw kritiek op onze vragenlijst(en) en rapportage, dit helpt ons de producten te verbeteren. Mocht u deze nog met ons willen delen dan kan dat per mail naar info@scholenmetsucces.nl

Ron van mierlo

Prima, goed contact en verdere invulling van mogelijkheden en uitvoering

nee

nee

Bart Brouwer / Consurge bv

Meer dan zeer positief!

communicatief, klantgericht, accuraat, professioneel

Stichting voor KPOA e.o.

Voor de tweede keer hebben we de tevredenheidspeilingen collectief door SMS laten uitvoeren, we zijn daar tevreden over

de persoonlijke benadering is erg prettig, het meedenken als het even anders loopt dan gepland

Valentijnschool/ Amos

De uitkomsten van dergelijke lijsten zijn altijd sterk afhankelijk van het moment waarop ze worden afgenomen. Een reëel beeld is daardoor niet goed vast te stellen.

aansturing vooraf met tips

Vraagstelling niet altijd begrijpelijk voor allochtone ouders. Herziening van de vragenlijst, wordt al jaren dezelfde lijst gebruikt en ik denk dat er veel veranderd is in het onderwijs.
Vraagstelling niet altijd begrijpelijk voor allochtone ouders.
Antwoorden met: n.v.t. hebben een onbedoeld negatief effect op de totale beoordeling.

Hartelijk dank voor uw review. Graag reageren wij op de verbeterpunten/tips:
Hartelijk dank voor uw review. Graag reageren wij op de verbeterpunten/tips:
- Aan de inhoud van onze standaard vragenlijsten worden inderdaad weinig aanpassingen gemaakt zodat we de resultaten kunnen vergelijken met het vorige onderzoek van uw school en met de benchmark. Periodiek maken we kleine aanpassingen. Ook is het mogelijk de vragenlijst zelf aan te passen (toevoegen en verwijderen van vragen) via een online tool: de Vragenplanner. Van onze standaard ouderpeiling zijn verschillende vertalingen beschikbaar.
- Het klopt niet dat respondenten die een vraag beantwoorden met 'weet niet/niet van toepassing' zorgen voor een negatief effect op de beoordeling. Dit antwoord wordt in de score buiten beschouwing gelaten. Bij het berekenen van de score van een vraag worden de antwoorden 'erg ontevreden', 'ontevreden', 'tevreden' en 'erg tevreden' omgerekend naar een vierpuntsschaal. Daarbij komt 'erg ontevreden' overeen met 1 punt en 'erg tevreden' met 4 punten. In de terugkoppeling op vraagniveau wordt aangegeven hoeveel respondenten 'weet niet/n.v.t' omdat ook dit informatie oplevert.
Team Scholen met Succes