Serena

Mag meer op VO gefocust worden. Nadruk ligt op PO, maar dat is niet mijn praktijksituatie. Verder erg interessant.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het achterlaten van je review, Serena! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!
Met vriendelijke...

Mitsy

De docent heeft zijn best gedaan. Helaas heb ik meerdere keren ervaren dat de lesstof niet helemaal duidelijk werd uitgelegd. Wel betrok de docent alle studenten bij de les.

De online...

De online leeromgeving vitero vind ik niet prettig werken. Ik ervaar het als onpersoonlijk en de interactie met de medestudenten is een gemis.

Per week was ik zeker acht uur bezig met het maken van huiswerk etc. Dit is een belasting op mijn werk- en privéleven geweest. Ik wist van te voren dat deze opleiding veel tijd in beslag zou nemen dus heb voor lief genomen dat ik "geen" privéleven meer had.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het achterlaten van je feedback, Mitsy! We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de kwaliteit en service!

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Daar zijn we erg blij mee! Bedankt voor je beoordeling.

Susanna

Tijdens de opleiding hoopte ik meer tools te krijgen voor in de praktijk. Zoals vergader technieken, gespreks technieken. Helaas heb ik dat niet gekregen. Ondanks heb ik wel nieuwe kennis... Tijdens de opleiding hoopte ik meer tools te krijgen voor in de praktijk. Zoals vergader technieken, gespreks technieken. Helaas heb ik dat niet gekregen. Ondanks heb ik wel nieuwe kennis opgedaan.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het delen van je feedback met ons.
Scheidegger Opleidingen

De opleiding heeft me zeer veel gebracht; weet meer achtergronden en kan de leerlingen gerichter ondersteunen. De inhoud van de opleiding is vooral gericht op leerlingen van een reguliere... De opleiding heeft me zeer veel gebracht; weet meer achtergronden en kan de leerlingen gerichter ondersteunen. De inhoud van de opleiding is vooral gericht op leerlingen van een reguliere basisschool. Bij de opleiding krijg je enkele leerboeken passend bij de module. Er wordt veel zelfstudie gevraagd wat prima is. Ik heb de opleiding online gevolgd. Dit werkte prima echter dit was niet mijn keuze. Door corona was de eerste module online en daarna hebben we geen enkele module meer op locatie gehad. Bij navraag Scheidegger werd er medegedeeld dat ze geen klas konden vullen en dat er een regel in de voorwaarden hierover stond. Hier werd verder geen compensatie voor aangeboden en ik kreeg niet het gevoel gehoord te zijn. De online leeromgeving was prima in orde en duidelijk. Doordat de lessen online zijn is de inhoud van de module erg afhankelijk van de leerkracht. Dit was bij twee modules iemand die boven de stof stond en wist waar het over ging. Bij twee modules was dit iemand beneden de maat van HBO onderwijs. Ook bij het melden van deze klacht voelde ik me niet gehoord door Scheidegger. De eindopdrachten waren mijn inziens niet altijd helemaal duidelijk maar wel passend bij de inhoud van de module.
Bij een fout van de beoordelaar van de moduleopdracht wordt er mijn inziens nonchalant omgegaan met dit gegeven. Je kunt alleen een mail sturen en kan dan maar weer afwachten. Ook hier voelde ik me weer niet echt gehoord. Dus kortom; als je je zelf goed in kunt zetten om veel zelfstudie te doen is het een prima opleiding om te verdiepen. Het instituut Scheidegger is zakelijk en hard, er wordt weinig met klachten gedaan. Ik vraag me oprecht af of er ooit de intentie is geweest op locatie les te krijgen aangezien de omgevingssamenstelling van de groep vanaf module 1 erg breed was. Van het noorden van Nederland tot het zuiden. Ik zou de opleiding adviseren maar weet niet of ik het nog eens bij Scheidegger zou doen.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het delen van je beoordeling. We gaan je feedback intern doorzetten en we hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Scheidegger...

Timothy

Ik heb ingeschreven voor classical les en er is geen een geweest.
Zelfs moet ik en e learning doen juist wat ik niet willen. Jammer!

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Het spijt ons te lezen over je ervaring, Timothy. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te... Het spijt ons te lezen over je ervaring, Timothy. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.

Beste medewerkers van Scheidegger,

Het afgelopen jaar heb ik met veel plezier de opleiding HBO HR-Management gevolgd.
Ik ben over het algemeen erg tevreden, er werd tijdig en netjes...
Beste medewerkers van Scheidegger,

Ik ben over het algemeen erg tevreden, er werd tijdig en netjes gecommuniceerd, studiemateriaal ontving ik ruim op tijd en de locaties en docenten waren erg fijn en prettig!

Uiteraard heb ik ook ervaren wat er beter/anders zou kunnen.
Allereerst het feit dat jullie enorm veel verschillende varianten aanbieden en dit in mijn geval niet mogelijk was. Gelukkig heb ik een zeer coulante werkgever en heb ik twee modules overdag kunnen volgen, maar Arbeidsrecht kon ik alleen online volgen en dit vond ik best pittig. Wellicht is het goed om te kijken welke varianten populair zijn en het aanbod wat in te perken? En wanneer iemand een klassikale variant heeft gekozen, zou het fijn zijn als de modules in ieder geval ook klassikaal gevolgd kunnen worden.

Ander punt van aandacht vond ik de module Organisatiegedrag. Deze zou 20 december starten en de eerste les ging niet door vanwege het niet beschikbaar zijn van de docent, aldus jullie communicatie.
Bij de eerste les begrepen wij dat jullie pas een week van te voren hadden gevraagd of de docent kon? Dat kwam niet heel fijn over en het had jullie gesierd als dit eerlijk was toegegeven/gecommuniceerd.
Dit veroorzaakte namelijk een hele krappe (lees nagenoeg geen) overgang naar de derde module.
Ik had dan nog het geluk dat de startdatum van die module twee weken opschoof in verband met een andere lesdag keuze. Maar ik heb op 17 april mijn moduleopdracht Organisatiegedrag ingeleverd (deadline 20 april) en 18 april startte de derde module al. Niet heel relaxed en ik ging hier onvoorbereid naartoe.
Ik weet dat de deadline van een moduleopdracht opschuift, maar er wordt dan weinig rekening gehouden (zo lijkt het) met een volgende module.
En ja, ik weet dat je uit kunt stellen maar dit is met een vervolg module echt niet wenselijk.

Hoop dat jullie bovenstaande mee willen nemen voor de toekomst. Ik zou Scheidegger zeker aanbevelen als opleider

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor je uitgebreide feedback. We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om... Bedankt voor je uitgebreide feedback. We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.
Scheidegger Opleidingen

De modules waren over het algemeen erg leerzaam.
Van de meeste docenten kreeg ik ook goede feedback terug. Waardoor ik de opdracht naar een hoger niveau kon tillen.

Helaas de module...
De modules waren over het algemeen erg leerzaam.

Helaas de module management en organisatie was minder. De docent keurde klakkeloos alles goed. De beoordelaar gaf slechte feedback waardoor een nieuwe beoordelaar moest beoordelen. Na mijn herkansing, heeft toch de eerste beoordelaar weer beoordeeld.

Gelukkig dat scheidegger, na aangeven van mij, alsnog de 'nieuwe' beoordelaar heeft laten beoordelen.

Maar over deze module ben ik niet te spreken, zowel over de docent niet als over de beoordelaar.

Verder heb ik tijdens de andere 2 modules veel geleerd over HRM en en (basis) leidinggeven

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het delen van je uitgebreide beoordeling! Indien wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag!
Scheidegger Opleidingen

Over all goed alleen laatste docent voegde niet veel toe

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Wat fijn dat je zo tevreden bent over de opleiding! Verder nemen we je feedback intern mee over de docent. Bedankt voor het delen van je beoordeling!
Scheidegger...

Suzanne

Ik vond de opleiding erg leerzaam. Er zijn veel onderwerpen besproken die ik in de praktijk perfect kan toepassen.

Wat ik soms wel lastig vond is dat ik het gevoel had dat de docenten...

Wat ik soms wel lastig vond is dat ik het gevoel had dat de docenten niet altijd doorhadden dat ik e-learning deed. Bij de online lessen wordt er namelijk veel meer inhoudelijk besproken en samenvattingen uitgedeeld. Dit heb ik niet ontvangen dit vond ik erg jammer.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Wat goed te horen. Verder nemen we je feedback intern met ons mee. Bedankt voor het achterlaten van je review!