Roobol

Peter Pols

Fantastisch

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Heel mooi en zeer goede service

Prima met betrouwbare service.

Alle afspraken nagekomen.
Vakkundig geholpen in de winkel

Vreselijke service

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Wordt een belachelijke oplossing geboden tegen de kier in mijn lamellen

Frustrerend

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Hadden 4 gordijnen besteld, zou 4 tot 6 weken duren. Duurde totaal 13 weken, nu snap ik met corona vertraging bla bla bla, maar toch erg vervelend. Waren ze eindelijk binnen, maakten we ze thuis... Hadden 4 gordijnen besteld, zou 4 tot 6 weken duren. Duurde totaal 13 weken, nu snap ik met corona vertraging bla bla bla, maar toch erg vervelend. Waren ze eindelijk binnen, maakten we ze thuis open.... verkeerde stof gordijnen.. weer terug, gefrustreerd naar de winkel. Personeel hielp me heel goed maar baal echt enorm, ze gaat erachter aan en mocht deze meenemen zodat me dochter eindelijk na 13 weken gordijnen heeft op dr kamer. Gingen we ze ophangen,op heel veel plaatsen geen tape, tape slecht en lelijk geplakt waardoor je zwart tape ziet bij een wit frame. Erg slordig terwijl je er zoveel voor betaald

Familie Schreuders

Fijne zaak met een goede service.

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Toen onlangs door een foutje van Roobol mijn aangekochte vloerkleed niet via Dynalogic geleverd kon worden heeft het team er voor gezorgd dat binnen een uur het vloerkleed door Roobol thuis bij mij... Toen onlangs door een foutje van Roobol mijn aangekochte vloerkleed niet via Dynalogic geleverd kon worden heeft het team er voor gezorgd dat binnen een uur het vloerkleed door Roobol thuis bij mij bezorgd werd. Wij zijn niet voor niets al 47 jaar tevreden klant van Roobol.

Martijn van Dijk

Slecht advies en waardeloze service

Geef een toelichting bij je beoordeling.

De adviseur is bij ons geweest en heeft een plan voorgesteld voor gordijnen voor het gehele huis (order van 10K). Hij heeft zelf alles opgemeten en een collega heeft het daarna nog een keer gedaan.... De adviseur is bij ons geweest en heeft een plan voorgesteld voor gordijnen voor het gehele huis (order van 10K). Hij heeft zelf alles opgemeten en een collega heeft het daarna nog een keer gedaan. Niets aan de hand. Vervolgens kwamen ze railsen hangen en bleek dat de oplossing helemaal niet haalbaar was. Er was niet goed gemeten en de gordijnen waren te zwaar. Toen hebben ze (Roobol) een extern bedrijf laten komen (op hun kosten) om het te laten beoordelen: zelfde conclusie. Op basis daarvan wilden wij afzien van de order. Wat doet Roobol? Ze brengen honderden euro's in rekening voor advieswerk en het inhuren van het externe bedrijf en willen dat inhouden op mijn aanbetaling!! Wat een slecht advies en een waardeloze service !

Beste Martijn,
Bedankt voor je review en wat ontzettend vervelend om te horen hoe het is verlopen.
Beste Martijn,
We begrijpen dat dit je over het advies en de service niet tevreden over bent en we nemen je feedback zeker mee in ons verbeterproces!
De annuleringskosten worden standaard berekend bij het annuleren van een order, deze zijn door de situatie de zelfde dag nog ingetrokken.
Nogmaals bedankt voor het delen van je feedback!

Anne Schoonen

Geweldige service, begripvol en goede kwaliteit prijsverhouding

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Er wordt met aandacht geluisterd en advies gegeven op basis van onze behoeften.

Mooi product, service minder

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Ik ben blij met de gordijnen. Echter vond ik het heel gek dat ik moest opdraaien voor een gemaakte fout van de verkoper. Hier heb ik over gebeld en ik kreeg een tegemoetkoming.

Beste,
Beste,
Hartelijk bedankt voor het toelichten van je gegeven beoordeling en fijn dat we je een tegemoetkoming konden aanbieden voor de verkeerd genoteerde maakwijze bij het plaatsen van je bestelling!
Hopelijk hangen je gordijnen mooi en wensen we je er veel woonplezier mee.
Team Roobol Online

In het verleden prima ervaring, deze keer redelijk.

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Service in de winkel was goed. Alleen het egaliseren voldeet niet aan de verwachting, hier was helaas niks in mogelijk - dit uiteindelijk via een 3e partij kunnen oplossen. De vloer is verder keurig... Service in de winkel was goed. Alleen het egaliseren voldeet niet aan de verwachting, hier was helaas niks in mogelijk - dit uiteindelijk via een 3e partij kunnen oplossen. De vloer is verder keurig gelegd.

Carsten

De mensen in de winkel van Roobol helpen goed, maar zijn opgescheept met slechte processen.

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Bij onze order is er bij nagenoeg elke stap in het bestelproces iets fout/lastig gegaan;
- Ten eerste moest de order van gordijnen worden opgesplitst omdat deze naar meerdere ateliers zou moeten. Een van de nieuwe ateliers was niet in staat om de bestelling volgens de in de winkel verkocht te specificaties te maken. Wat zij wel konden maken vereiste meer stof en zo kwam er plots +/- 100 euro aan kosten bij. Ook de communicatie over de order werd hierdoor een stuk ingewikkelder.
- Ten tweede werd de levertijd bij lange na niet gehaald. Met ons werd 4 tot 6 weken vanaf het inmeten gecommuniceerd maar dit is uiteindelijk zeker het dubbele geworden. Op basis van de originele levertijd zijn we naar ons nieuwbouwhuis verhuisd maar door de vertraging hebben we uiteindelijk lang zonder gordijnen gezeten. Enige coulance voor de uitstel van de levertijd (terwijl de kosten voor ons waren toegenomen) konden wij vergeten.
- Ten derde was in de winkel afgesproken dat gordijnrails op maat geleverd zou worden. Toen de gordijnrails eenmaal geleverd waren bleken deze op de standaardmaat geleverd te zijn. Na contact met het filiaal is alsnog iemand langs gekomen om de rails in te korten. Echter, na het inkorten van de medewerker pastten de rails nog steeds niet aangezien er niet op de juiste hoogte van de wand gemeten was.
- In het geheel was het leverproces moeizaam. In onze omgeving was er maar 1 dag waarop geleverd werd waarop je dan maar thuis moest zijn. Verplaatsen van de datum zou (naar eigen zeggen vanwege drukte) al gauw een vertraging opleveren van 3 weken. Het opsplitsen van de levering of het leveren van tijdelijke gordijnen was niet mogelijk.
- Contact met de planningsdienst blijkt geen goed idee. Vragen over planning en levering worden doorverwezen naar het lokale filiaal. Het doet je afvragen waarom er überhaupt een telefoonnummer voor de planning bestaat...
- Ten slotte nog een klein puntje. Bij de keuze om de (niet standaard) rails zelf te monteren zou je iets van montageinstructies vanuit de fabrikant of winkel verwachten. Dit was er echter niet en kwam nu over als een 'jullie willen het zelf doen dus jullie zoeken het maar uit' manier van werken.

Gezegd moet worden dat het lokale filiaal (Jennifer van de winkel in Utrecht in het bijzonder) goed hun best doet om ons te helpen. Het lijkt er echter op dat zij hierin weinig vrijheid hebben om echt het verschil te kunnen maken. Al met al acht ik de kans klein dat wij nog eens bij Roobol terugkomen.

Beste Carsten,
Hartelijk bedankt voor het schrijven en toelichten van je review!
Beste Carsten,
Hartelijk bedankt voor het schrijven en toelichten van je review!
We betreuren te lezen dat er zoveel onrust is geweest tussen het bestellen en bezorgen van je gordijnen en rails.
Hieronder onze korte toelichting op een aantal van je punten;
1) Begin december is de bestelling geplaatst en net hierna heeft Roobol besloten om te stoppen met de gekozen confectie omdat dit helaas in de praktijk niet mooi bleek te hangen. Dit is telefonisch uitgelegd door onze adviseuse na het inmeten.
2) Helaas hebben we geen invloed op de levertijden van onze leverancier, dit hadden we natuurlijk graag anders gezien maar hierin zijn we afhankelijk van de snelheid van het atelier.
3) De gekozen levermethode was bij het plaatsen van je bestelling in december dat je de rails en gordijnen wou laten plaatsen door Roobol, dit is later veranderd naar het laten bezorgen van je bestelling. Bij het enkel bezorgen van rails worden deze niet op maat gemaakt, dit is niet duidelijk gemaakt telefonisch. Onze excuses hiervoor!
Het klopt dat we per winkelregio op een vaste dag in de week stofferen, daar dat onze winkels geen franchisers zijn met lokale stoffeerders. Hierdoor is het erg moeilijk om af te wijken van de geplande routes als we niet reeds op een specifieke dag in de buurt zijn.
En bedankt voor je feedback over een montage-instructie voor bij het plaatsen van een rails! Dit hebben we inderdaad niet op papier staan en dat zou het uiteraard wel handig kunnen zijn. We nemen dit op om uit te voeren!
Mocht je nog graag in gesprek komen met ons over je review dan zijn onze adviseurs van Roobol Utrecht hierover op de hoogte.