Quint

7.4/10
Didactische vaardigheid
Leerdoelen bereikt
Deskundigheid van de Trainer

Helaas geen goed gevoel aan de cursus overgehouden.

• Administratie voor, tijdens en na was prima.
Helaas geen goed gevoel aan de cursus overgehouden.

• Administratie voor, tijdens en na was prima.
• Locatie en bereikbaarheid op zich goed. Parkeerplek ruim beschikbaar. OV voor mij niet relevant.
• Leslokalen voldoen. Alles is netjes en nieuw, maar toch wat kanttekeningen.
o Bij aanvang zaten we achterin een ruimte met weinig daglicht en ventilatie. Raam of deur openen levert veel lawaai door de A9.
o De (betere) lesruimte daarnaast bleek helemaal niet in gebruik, dus daar zijn we heen verhuisd. De opstelling is wat onhandig, maar voldoet.
• Verzorging in orde, maar zowel de eerste als tweede dag waren er eigenlijk te weinig broodjes.
• De les was totaal niet inspirerend.
o Praktijkvoorbeelden minimaal en onvoldoende verduidelijkend.
o Praktisch geen gebruik gemaakt van kennis en ervaring van cursisten.
• Voor mij een onduidelijk programma en onduidelijk wat Practitioner nu meer is dan Foundation.
• Doorlopen van proefexamen en bespreken van de correcte antwoorden leek voor de trainer ook slechts gissen naar de toelichting op het juiste antwoord ipv duidelijk aangeven wat de rationale is achter het correcte antwoord.
• Mijn voorzichtige conclusie is dat de trainer voldoende kennis heeft, maar niet beschikt over de didactische vaardigheden om de stof goed en inspirerend over te brengen. Ook de wijze van spreken is niet erg prettig. Een sympathieke persoon met de beste bedoelingen, maar veel andere trainers hebben mij prettiger en effectiever kunnen opleiden in uiteenlopende onderwerpen.

Over het algemeen concludeer ik dat de twee dagen cursus geen meerwaarde heeft gehad voor mij.

Ministerie van Defensie

Matig! Opzet van training en manier van geven kan veel beter.
Opzet: doel was om examen te halen; dit maakt mij geen Prince practitioner.
Naast het feit dat het (proef)examen meer over...
Matig! Opzet van training en manier van geven kan veel beter.
Opzet: doel was om examen te halen; dit maakt mij geen Prince practitioner.
Naast het feit dat het (proef)examen meer over begrijpend lezen gaat dan over het echt toepassen van de theorie, had ik niets aan het examen aangezien ik geen uitslag of certificaat zou krijgen zonder de foundation gedaan te hebben. Met deze twee motivaties heb ik het examen niet gemaakt. Ik vond het zonde van mijn tijd en zou het niet aanraden aan collega's.

Ik vond het een prettige training met veel goede voorbeelden uit de hedendaagse praktijk. Goede positief trainer, leuke interactie!
Helaas was de informatie/uitnodiging mail onduidelijk,...
Helaas was de informatie/uitnodiging mail onduidelijk, hoeveel dagen de training is zou je wel mogen aanpassen ipv een mail met alle mogelijkheden 1 t/m 3 dg te sturen (nu wisten we niet van tevoren wat er voor ons van toepassen zou zijn.

Peter

Het was een leuke, ontspannen en vooral leerzame training waarin duidelijk werd dat het beheersen van de theorie nog geen garantie is op het succesvol uitvoeren van de rol van Scrum Master. De... Het was een leuke, ontspannen en vooral leerzame training waarin duidelijk werd dat het beheersen van de theorie nog geen garantie is op het succesvol uitvoeren van de rol van Scrum Master. De oefeningen hielpen daarbij goed.

RVO

Heb deelgenomen aan Agile Scrum foundation. Een training van een dag. Was prima.
Paar opmerkingen om uw voordeel mee te doen:
- Beamer deed het niet, daarom met whiteboard en zakelijk...
Paar opmerkingen om uw voordeel mee te doen:
- Beamer deed het niet, daarom met whiteboard en zakelijk tekenen door trainer Anouk. Was uitstekend, waarschijnlijk beter dan de 'death by Powerpoint'-variant. Een nadeel vond ik dat ik het overzicht miste: waar zijn we in de stof? Hebben we alles gehad? Hoe verhouden de delen van de stof zich tot elkaar?
- Dit trainersduo deed het prima. Vulde elkaar mooi aan, in woord en in daad. Het uitgesproken voornemen van de meer ervaren trainer om vooral de ander aan het woord te laten bleek door diens enthousiasme wat moeilijk uitvoerbaar maar dat was geen punt. Waarschijnlijk was dit duo ontstaan als inwerkactie maar ik zou adviseren ze vaker samen in te zetten.
- De instructie was om een laptop mee te brengen. Deze hebben we gelukkig niet gebruikt maar ik moest wel allerlei moeite doen om er een te lenen, had ik ook achterwege kunnen laten dus misschien niet meer zo instrueren?
- De introductie kreeg een leuke draai, minder ongemakkelijk. Ik vind het zelf altijd wel fijn om even te weten wie wie is en waarvan en waarom hier. Dat werd zo minder duidelijk waardoor het groepsgevoel misschien iets minder was. Maar goed, training van een dag, he.
- Examentraining en leren Agiledenken lopen nogal door elkaar. Dat is eigenlijk jammer.
- Locatie is fantastisch maar met OV slecht te bereiken. Een rondleidinkje tijdens de lunch had ik wel gewild!
- Ik heb me nog niet in de sheets verdiept, de eerste indruk was veel en wat moeilijk te doorgronden. Misschien iets beter ontsluiten?

Over algemeen goed.
Waarom alleen pdf studiemateriaal en geen boek?
Alleen examen via inlog heeft niet de voorkeur!

Koninklijke Landmacht

Over het algemeen positief. Planning verloopt soepel.

De LEAN-IT training is leuk een zeer leerzaam. Dankzij de kundige docenten werden praktijkvoorbeelden van de deelnemers serieus besproken en geplot op de LEAN-theorie. Twee leuke dagen gehad op een... De LEAN-IT training is leuk een zeer leerzaam. Dankzij de kundige docenten werden praktijkvoorbeelden van de deelnemers serieus besproken en geplot op de LEAN-theorie. Twee leuke dagen gehad op een leuke locatie.