Sander Ketels uit Arcen

Sinds het overlijden van mijn vader heb ik jaarlijks de psa waarde laten controleren, hij is uiteindelijk overleden aan de uitzaaiingen van prostaat kanker :-( , al snel bleek dat deze licht... Sinds het overlijden van mijn vader heb ik jaarlijks de psa waarde laten controleren, hij is uiteindelijk overleden aan de uitzaaiingen van prostaat kanker :-( , al snel bleek dat deze licht stijgende was. Na een een randum punctie 12x bleek er niets aan de hand te zijn. Echter de psa bleef licht door stijgen. In december 2018 een geleide punctie laten uitvoeren in Nijmegen. Net voor de Kerst het slechte nieuws ontvangen. Prostaatkanker gleason-score 3+3! En dan, 50 jaar verder alles op de rit een geweldige vrouw en 2 tieners!! Ik had inmiddels al wat vooronderzoek gedaan en Prostaat Center Europe stond boven aan de lijst. Bestralen en Branchytherapie was voor mijn geen optie, ik wilde een 2e kans zeker gezien mijn leeftijd en we hadden vrij snel de knoop doorgehakt om een een afspraak te maken in Gronau, 21 februari konden we reeds op gesprek komen. Na een rit van 2 uur aangekomen in Gronau en werden ontvangen door Danielle voor een informatief gesprek waarbij we reeds uitvoering geinformeerd werden. Aansluitend een gesprek met Dr Witt. we waren snel overtuigd dat we hier aan het juiste adres waren, veel info maar uiteindelijk een positief gevoel er aan over gehouden. Dit was de kliniek waar we vertrouwen in hadden, operatie middels Da Vinci Robot, was een van mijn wensen, elke arts hard er al velen op hun naam staan en dan ook nog door de chef van de kliniek Dr Witt geholpen, ik zag de toekomst weer roze kleurig voor me. Afpsraak gemaakt voor de opname en wel op 8 april 2019. De dag van opname was Danielle aanwezig die ons verder begeleide met de intake etc etc. De operatie stond voor 9 april s'morgens om 0730 uur, de 1e die dag dus geen tijd om zenuwachtig te zijn. Operatie is dankzij Dr Witt, Dr Franco en Dr Wagner prima verlopen. Uitslag pathaloog was super geen uitzaaiingen :-) En nu herstellen "laufen und saufen" was de stelregel. De verpleging, poetshulp en iedereen staat elke minuut van de dag voor de dag van je klaar en hebben alle tijd op je vragen te beantwoorden. Het herstel verliep spoedig en ik mocht reeds 2 dagen eerder de kliniek verlaten. Ik kan enkel positief zijn over iedereen die werkzaam is in deze kliniek en zijn zorg uitdraagt voor de patient, je bent geen nummer, maar een persoon! Iedereen nogmaals hartelijk dank voor de goede zorg, ik kan deze kliniek voor iedereen die met deze vreselijke ziekte wordt geconfronteerd aan bevelen. Jullie zijn allemaal toppers! Thanks.

Deskundigheid, Ervaring, respect voor de patient

F. 't Hart

Middels deze email wil ik mijn dank uitspreken voor de uitstekende begeleiding, behandeling en nazorg in het Gronau ziekenhuis.

De afdeling Urologie loopt als een goed geoliede machine...

De afdeling Urologie loopt als een goed geoliede machine waarbij iedere medewerker zich volledig inzet voor de patienten.

Mijn speciale dank gaat uit naar Dr. Witt die welwillend was om mij op een andere wijze te opereren wat er naar ik denk toe bijgedragen heeft dat ik vanaf de eerste dag continent was en nog steeds ben en nu 2 weken na de operatie nagenoeg volledig hersteld ben.

Mocht ik in de toekomst weer een medische behandeling ondergaan dan zal ik zeker kiezen voor het Gronau ziekenhuis.

Jos Aussems

Ik heb op mijn gevoel de keuze gemaakt voor het Prostate Centrum Europe, ben weer een ervaring rijker wat een kanjers lopen daar rond dat noemen wij ont zorgen helemaal schoon verklaard en nu de... Ik heb op mijn gevoel de keuze gemaakt voor het Prostate Centrum Europe, ben weer een ervaring rijker wat een kanjers lopen daar rond dat noemen wij ont zorgen helemaal schoon verklaard en nu de nazorg in zodat we weer in toekomst kunnen kijken, de begeleiding van Top Medical Care van het begin tot het eind was super om mee te maken.

W. van Eerde

Graag wil ik het personeel van Prostate Center Europe hartelijk bedanken voor hun hulp en bemiddeling bij mijn operatie in het St. Anthonius-Hospital te Gronau waarbij algehele prostaatverwijdering... Graag wil ik het personeel van Prostate Center Europe hartelijk bedanken voor hun hulp en bemiddeling bij mijn operatie in het St. Anthonius-Hospital te Gronau waarbij algehele prostaatverwijdering plaatsvond.
Bijzondere dank komt toe aan dr. A. Schutte en zijn behandelteam die deze operatie hebben verricht.
Reeds bij het vooronderzoek straalde dr. Schutte veel rust en vertrouwen uit en gaf een duidelijke weergave van feiten en omstandigheden als ook de prioriteiten waarbinnen alles zou plaatsvinden.
In de periode 14/01-2019 tot 21/01-2019 vond behandeling en verpleging plaats.
De professionaliteit van dr. Schutte en zijn team mag blijken uit het feit dat ik na de operatie totaal geen pijn heb ondervonden en vrijwel direct zeer mobiel kon zijn.
Bovendien bleek al vrij snel dat van incontinentie vrijwel geen sprake meer was. (Nu inmiddels bijna 3 mnd. later)
Ook de uitslag van het verwijderde materiaal gaf veel reden tot dankbaarheid: Geen foute cellen achtergebleven!
Natuurlijk wil ik ook graag al het verplegend personeel in mijn dank betrekken voor al hun spontaniteit en geweldige verzorging.
Voor allen CHAPEAU!

Hartelijke groet,

Willem van Eerde

Professionaliteit, fijne en spontane belangstelling en begeleiding voor patient.

W. van Eerde

Enschede, 28 maart 2019.

Enschede, 28 maart 2019.

Graag wil ik het personeel van Prostate Center Europe hartelijk bedanken voor hun hulp en bemiddeling bij mijn operatie in het St. Anthonius-Hospital te Gronau waarbij een algehele prostaatverwijdering plaatsvond.
In de periode 14/01-2019 tot 21/01-2019 vond behandeling en verpleging plaats.
Voor allen CHAPEAU!

Hartelijke groet,

Willem van Eerde

Alireza

Langs deze weg wil ik graag iedereen van Prostaat Center Europe en het hele verpleeg team bedanken voor een professionele en vriendelijke begeleiding. Ook mijn dank aan dames in Hengelo voor de... Langs deze weg wil ik graag iedereen van Prostaat Center Europe en het hele verpleeg team bedanken voor een professionele en vriendelijke begeleiding. Ook mijn dank aan dames in Hengelo voor de goede uitleg en snelle afhandeling. Ik ben voor de second opinion in september 2018 contact gehad met Top Medical Care en in november werk ik geopereerd door Dr. Addali en de operatie is 100% gelukt.

Zeer professioneel en vooral behulpzaam en vriendelijk
Uitstekende verzorging in het ziekenhuis in Gronau
Nederlandse begeleiding bij de intake gespreek en de opname in het...
Zeer professioneel en vooral behulpzaam en vriendelijk
Uitstekende verzorging in het ziekenhuis in Gronau
Nederlandse begeleiding bij de intake gespreek en de opname in het ziekenhuis

A. Abed

Beste allen,
Beste allen,
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de goede en vriendelijke hulp voor en tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis in Gronau. Alles was perfect geregeld en ik ben hartstikke tevreden met de afloop van de operatie.

A. Abed

R.A Korten

Ik ben een gezonde sportieve man van 65 jaar.
Ik ben een gezonde sportieve man van 65 jaar.
Nadat ik enige jaren geleden een blaas- en een prostaatontsteking had gehad, liet ik jaarlijks mijn psa meten. Toen die langzaam omhoog ging stuurde mijn huisarts mij in januari 2018 naar de uroloog. Zij vond in de eerste instantie geen bijzondere dingen, maar er werden 8 biopsies genomen. In 4 van de 8 zaten kankercellen aan beide zijden van de prostaat. glaeson 7. inmiddels was het begin februari 2018. Ik kwam in aanmerking voor in- of uitwendige bestraling en voor verwijdering van de prostaat. Als je de mededeling prostaatkanker krijgt staat je wereld even op z'n kop. Ik heb via een stroomschema alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen, waarbij zwaar heeft meegewogen dat na bestraling niet meer geopereerd kan worden, en dat de besraling ook na langere tijd nog schade kan aanrichten aan het omliggende weefsel. Het risico dat het in het begin heel goed lijkt te gaan maar dat na verloop van tijd toch nadelige bijwerkingen optreden. Ik heb gekozen voor verwijdering van de prostaat omdat je na de operatie meteen weet waar je aan toe bent. Zijn de snijranden en de lymfe klieren schoon en kon er zenuwbesparend worden geopereerd. Bij mij was dat gelukkig het geval. Om incontinentie tegen te gaan ben ik al ruim voor de operatie op bekkenbodemtherapie gegaan. Dat helpt om de plasfunctie zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Ik heb het hele internet uitgeplozen, en kwam ook op PZNW. Er waren zeer veel positieve berichten over het ziekenhuis in Gronau en ik kende iemand die daar ook was geopereerd. Ik heb contact opgenomen en na een intake kon ik (omdat er een plekje was vrijgekomen) op 11 april 2018 al worden geopereerd. Ik ben geopereerd door dr. Witt. Hoewel hij aangaf dat hij de zenuwbundel aan een kant waarschijnlijk niet zou kunnen sparen is dat toch gelukt. Wel had ik meteen na de operatie een complicatie waardoor ik net voordat ik weer naar de kamer zou gaan, weer geopereerd moest worden. Dat had te maken met de grote arm van de robot , waardoor schade aan de buikwand was ontstaan. Voor de operatie was ik in topvorm. Ik had heel veel gesport en buikspieroefeningen gedaan om snel te herstellen. Die buikspieroefeningen had ik beter achterwege kunnen laten. De buikspieren waren kort en dik en tijdens de operatie moet de buik worden opgeblazen om de robotarmen te kunnen draaien enz. Daar heb ik na de operatie heel erg veel last van gehad. Dat was erg pijnlijk. Na de operatie en ook thuis heb ik op advies van het behandelend team, dagelijks meerdere wandelingen gemaakt en zeer veel water gedronken om het herstel te bespoedigen. De eerste maanden na de operatie ging de continentie al redelijk goed, maar het duurde nog wel een paar maanden langer voordat het echt op orde was. De bekkenbodem blijven trainen.
De seksuele herstelfase duurt langer. Je moet geduld hebben en de moed niet opgeven en er aan blijven werken.
Ik ben nu 10 maanden na mijn operatie en ik ben heel blij dat ik voor een operatie heb gekozen bij het PZNW. in Gronau.
Dr. Witt en zijn team en alle mensen die daar werken zijn zeer betrokken en je wordt er uitstekend behandeld.
Ik ben nu tweemaal op nacontrole geweest en binnenkort voor de derde keer. Tot nu toe is de psa waarde 0,01 en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft.
Tot de dag van vandaag heb ik nog geen seconde spijt gehad dat ik mij in Gronau heb laten behandelen. Echt een TOP ziekenhuis.

Zeer deskundige artsen met heel veel ervaring met de Davinci methode.

B Janssens

Net zoals als de meeste mannen in de vorige beoordelingen. Kan ik alleen bevestigen dat de verzorging en begeleiding in het PZNW voortreffelijk zijn geweest. Vanaf het eerste bezoek had ik het idee,... Net zoals als de meeste mannen in de vorige beoordelingen. Kan ik alleen bevestigen dat de verzorging en begeleiding in het PZNW voortreffelijk zijn geweest. Vanaf het eerste bezoek had ik het idee, dat dit de plaats was, waar ik thuis hoor met mijn kwaal.

Een speciaal woord van dank aan, natuurlijk Dr Wagner. Een voortreffelijk arts die verstand heeft van zaken, en een patient op zijn gemak kan stellen. Verder natuurlijk het verplegend personeel van... Een speciaal woord van dank aan, natuurlijk Dr Wagner. Een voortreffelijk arts die verstand heeft van zaken, en een patient op zijn gemak kan stellen. Verder natuurlijk het verplegend personeel van het St Antoniusziekenhuis, waar niets te veel voor was. En last but not least de begeleiding van Marjolijn Kamphuis, die ons de weg heeft gewezen in het ziekehuis, en waar wij nooit tevergeefs een beroep op konden doen.

Folkert Brongers

In augustus 2018 werd bij mij ( 67 jaar) een PSA van 5,5 vastgesteld. Reden om naar de Andros kliniek te gaan. Onderzoek, aangevuld met MRI in Nijmegen. Duidelijke tumor. Reden voor biopten. Ook bij... In augustus 2018 werd bij mij ( 67 jaar) een PSA van 5,5 vastgesteld. Reden om naar de Andros kliniek te gaan. Onderzoek, aangevuld met MRI in Nijmegen. Duidelijke tumor. Reden voor biopten. Ook bij Andros, in Amsterdam. Resulteerde in Gleasonscore 7-8. Uitzaaiingen niet aantoonbaar, maar ook niet uit te sluiten. Advies RARP. Stond ik helemaal achter. Volgende vraag was waar ?
In overleg met mijn verzekeraar ( De Friesland ) ben ik gaan praten ( = lees second opinion ) in het Anthonie van Leeuwenhoek, Radboud UMC en PCE Gronau. Diagnoses en adviezen waren allen gelijk. De aanpak en de ervaring was echter zeer verschillend. Gronau was de laatste in het rijtje, na een zeer positief gevoel bij het AvL. Het bezoek aan Dr. Wagner, in combinatie wat ik allemaal al gelezen had, gaf bij mijn vrouw en mij volmondig de doorslag. Gronau zou het worden. Om redenen van methodiek, ervaring, uitstraling, flexibiliteit etc.

Heel belangrijk vond ik twee zaken:

1. Het gebruik van de katheder door de buikwand en het verwijderen van de pisbuis katheder binnen 36 uur na de operatie.
2. Het beleid om je 6-7 dagen te houden en je zonder slangen in je lijf naar huis te sturen, versus de NL gewoonte je na twee dagen te laten gaan en pas na 12 dagen de pisbuiskatheder te verwijderen.

In praktijk bleek onze keuze absoluut de juiste. Even los van de bekwaamheid van de artsen en alle andere medewerkers. de enorme ervaring, de geroutineerdheid van het proces, de uitstekende hospitaliteit en de vriendelijkheid van een ieder, is het gedurende 6-7 dagen volledig ontzorgd en gemonitord door het proces gaan oneindig veel beter van de in NL gebruikelijke gang van zaken.

Verder heb ik mazzel gehad. En een heel goede arts. Snijvlakken waren schoon, 90% van de zenuwen gespaard, geen uitzaaiingen gevonden, Gleasonscore terug naar 7, geen enkel moment van incontinentie. Mijn vrouw en ik zijn werkelijk heel erg blij en dankbaar. Vastbesloten ons leven dat 4 maanden gelden een onverwachte tik kreeg, positief en met volle energie voort te zetten. Ik werk nu verder aan mijn herstel, maar ben volledig mobiel en tot alles in staat, binnen de fysieke beperkingen voor de komende 4-6 weken.

Het personeel. Vriendelijk, punctueel en geroutineerd. Zonder iemand tekort te willen doen extra aandacht voor Dr. Wagner. Met name van belang voor NL patiënten. Dr. Wagner spreekt uitstekend... Het personeel. Vriendelijk, punctueel en geroutineerd. Zonder iemand tekort te willen doen extra aandacht voor Dr. Wagner. Met name van belang voor NL patiënten. Dr. Wagner spreekt uitstekend Nederlands, maar naast een bekwaam en zeer ervaren uroloog, met name ook de Da Vinci, is hij tevens humoristisch en heel duidelijk. Prima arts en een fijn mens.

Verder is het ziekenhuis kleinschalig maar heel modern. Schoon, ruim, prima eten en verdere verzorging.