1940 beoordelingen

1940 Reviews

S. Schaap

Borstkanker

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Oktober 2019 een algehele bodyscan laten doen. Alles was goed. Maand later kreeg ik een oproep voor borstonderzoek. Bleek 3 tumoren in mijn borst te hebben.

Goedemorgen mevrouw Schaap,
Het spijt ons te lezen dat uw ervaring bij Prescan niet geweest is zoals gewenst.
Graag wil ik u verzoeken contact met ons op te nemen door te bellen naar...
Goedemorgen mevrouw Schaap,
Graag wil ik u verzoeken contact met ons op te nemen door te bellen naar 074-2559255.
Hartelijke groet,
Malou Basse

DB

Geen contrastvloeistof in Nederland dus minder betrouwbaar

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Om de twee jaar laat ik bij Prescan een bodyscan uitvoeren. Dat is tot nu toe meestal in een kliniek in Duitsland geweest. Dat beviel me uitstekend. De begeleiding en artsen in Duitsland zijn... Om de twee jaar laat ik bij Prescan een bodyscan uitvoeren. Dat is tot nu toe meestal in een kliniek in Duitsland geweest. Dat beviel me uitstekend. De begeleiding en artsen in Duitsland zijn super. Ondertussen ben ik al zo'n 7 á 8 keer geweest. De laatste keer kon ik echter op korte termijn niet in Duitsland terecht en heeft het onderzoek in Nederland, in dit geval in Baarn, plaatsgevonden. In Duitsland wordt er standaard een contrastvloeistof ingespoten die ervoor zorgt dat de verschillen tussen de verschillende weefsels (waaronder tumoren) beter te zien zijn. Ik kreeg in Baarn te horen dat het in onderzoekcentra van Prescan buiten een ziekenhuis niet wordt gedaan omdat er bij problemen een ambulance moet worden gebeld. Informatie die ik vooraf op de website had willen lezen.... Maar goed, na afloop van de scan in Baarn het gebruikelijke gesprek met een radioloog. Tot mijn schrik was deze wat onzeker over een oplichtend vlekje ergens op m'n prostaat. Hij had het vermoeden dat er niets aan de hand was maar adviseerde toch om via de huisarts een aanvullende MRI met contrastvloeistof te laten uitvoeren in het ziekenhuis. Hij gaf aan dat met contrastvloeistof er meer zekerheid had kunnen verkregen maar dat Prescan nou eenmaal in de klinieken buiten de ziekenhuizen dit middel niet toedient en dat ik het "pechgeval" was. Tja, daar sta je dan. Een hoop geld betaald voor zekerheid en toch een hoop onzekerheid hiervoor terug omdat er geen contrastvloeistof wordt gebruikt terwijl dit voor hetzelfde geld met dus meer zekerheid wel in Duitsland gebeurd. Afspraak huisarts, doorverwijzing, bloed prikken, eerste gesprek uroloog, MRI scan (dit keer wel met contrastvloeistof) en aansluitend na een paar weken de uitslag. Gelukkig niets aan de hand. Wat een opluchting! Dit hele circus had waarschijnlijk niet hoeven plaats te vinden als er contrastvloeistof was toegediend. Na een dure scan dus nu ook nog m'n gehele eigen risico opgesoupeerd, plus een hoop spanning. Dat Prescan in Nederland niet de faciliteiten heeft om gecontroleerd contrastmiddel toe te dienen had op de website moeten staan met de daarbij behorende voor- en nadelen. Prescan wentelt op deze manier de toegenomen onzekerheid af op de reguliere Nederlandse gezondheidszorg om nog maar niet te spreken van de onnodige stress die dit tot gevolg heeft bij de cliënt. Nog een punt van kritiek: Voor een paar jaar geleden zat er in het uitgebreide labonderzoek ook nog een ontlastingsonderzoek. Ook dat is helaas komen te vervallen omdat volgens Prescan iedereen boven de 55 al meedoet aan het bevolkingsonderzoek. Maar wat als je nog geen 55 bent?

Goedemiddag meneer Bonthuis,
Graag wil ik u verzoeken contact met ons op te nemen door te bellen naar...
Goedemiddag meneer Bonthuis,
Hartelijke groet,
Malou Basse

Pragt

Afspraak niet zo als ik het wil

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Na vier maanden geprobeerd een afspraak te maken voor 3 personen niet op de dag wat ons uitkomt maar wat JULLIE uitkomt vind ik schandalig nr 1 om 9.30uur nr 2 om 1.30 en nr 3 om 4.30uur ben er hele... Na vier maanden geprobeerd een afspraak te maken voor 3 personen niet op de dag wat ons uitkomt maar wat JULLIE uitkomt vind ik schandalig nr 1 om 9.30uur nr 2 om 1.30 en nr 3 om 4.30uur ben er hele dag kwijt en dan s-‘avonds om 8 uur thuis dan kan toch niet en we hebben toen alles maar gecanceld.

Tom Heuts

Top

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Relaxte sfeer en goede begeleiding

André

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Prima ontvangst alles ging vlotjes muv de tijd tussen de radioloog en het bespreken van de MRI resultaten, hoeft volgens mij geen ruim 3 kwartier te duren, info van radiologe was interessant en... Prima ontvangst alles ging vlotjes muv de tijd tussen de radioloog en het bespreken van de MRI resultaten, hoeft volgens mij geen ruim 3 kwartier te duren, info van radiologe was interessant en duidelijk.

MARIE-JOSE

Marie-Jose

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

In Duitsland geweest voor een maagonderzoek, prima ontvangst, gastvrouw praat gewoon Nederlands, roesje was perfect, niets van meegekregen, alles goed uitgelegd, echt een dikke 10

Edwin Noordman

Slecht geen tijd nemen voor cliënt en geen lichaamlijk onderzoek en dat dit wel vermeld staat bij prescan.

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Ik was zeker 20 minuten later aan de beurt is oke! als daar door de radioloog de beelden met mij bespreekt en zecht ik heb geen tijd meer na max 3 minuten.
En vooraf hat zij belooft wat ik mee...
En vooraf hat zij belooft wat ik mee genomen had 3 operatie verslagen met mri scan te bekijken als ik in de scan lag maar ik vroeg er na ,en ze zij ik heb daar niet in gekeken niets mee gedaan. En dan had ik nog wel verwacht een lichamelijke onderzoek staat ook bij prescan dat ze dat doen en ik had nog wel aangegeven dat bij op de rugligging ik mijn been maar 20 cm omhoog kan heffen.
Slecht slecht maar als ik heb afgesproken dat ik er pin betaal terplekke. En daar na vraag aan de balie weten ze niet !!! Maar ik rij naar huis 90min rijden en wort onderweg al op gebeld dat ik niet betaald had en heb het uit gelecht dat ik thuis over ga maken de zelfde dag ,ik was er woensdag 29 september 2021in Amsterdam om 11.00 uur
Alles bij elkaar voeld totaal niet goed . Groet Edwin

Edwin Noordman

Geen lichaamlijk onderzoek gehad en had wel dingen aan gegeven dat ik mijn been maar klein stukje kan heffen,geen testen gedaan prescan geeft wel aan dat ze lichaamlijke onderzoek doen ook, ik was... Geen lichaamlijk onderzoek gehad en had wel dingen aan gegeven dat ik mijn been maar klein stukje kan heffen,geen testen gedaan prescan geeft wel aan dat ze lichaamlijke onderzoek doen ook, ik was beetje overdonderd ze had haast en zij ik heb geen tijd meer ik heb maximaal 3 minuten uitleg gekregen na de mri scan lwk met contrast, en voor af had ik oude mri bij mij en verslagen van 3 operatie ze zij ga ik naar kijken als jij in de mri ligt later zij ze ik heb het niet bekeken .

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Nam geen tijd ,ik was ook later aan de beurt maar dat mag geen gevolgen hebben om onderzoek tijd in te korten

verweij

Slecht

ik had een afspraak in Den Bosch
Toen ik daar aankwam na 1.5 uur in de auto te hebben gezeten waren ze mij vergeten in te plannen .
De balie medewerker was heel aardig maar moest bellen...
ik had een afspraak in Den Bosch
De balie medewerker was heel aardig maar moest bellen met degene van de planning .Ik kreeg die ook aan de telefoon en ze kon niets voor mij doen moest maar nieuwe afspraak maken .Zo kan je niet met mensen omgaan .Nu moet ik ook nog achter hun aan om mijn geld terug te krijgen .Schandalig .

Goedemorgen mevrouw Verweij,
Goedemorgen mevrouw Verweij,
We vinden het erg vervelend dat het door uw gewenste onderzoek niet heeft kunnen plaats vinden. Graag denken we met u mee om een zo goed mogelijke oplossing te kunnen bieden, onze excuses voor het ervaren ongemak!
Team Prescan

Jolanda

Fijne ervaring

Kunt u uw ervaring kort beschrijven?

Bij binnenkomst geen receptie maar werd als snel aangesproken. Medewerksters zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het ging allemaal enorm voorspoedig en snel, misschien iets té snel. De cardioloog... Bij binnenkomst geen receptie maar werd als snel aangesproken. Medewerksters zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het ging allemaal enorm voorspoedig en snel, misschien iets té snel. De cardioloog die op de klok keek tijdens het gesprek omdat de volgende al klaar stond. En kon geen uitslag geven omdat de MRI al klaar stond, dus na de MRI meteen door naar cardioloog. Deze gaf duidelijke informatie en advies, kreeg wel de indruk dat de werkdruk wat hoog lag waardoor de persoonlijke touch niet aanwezig was. De meiden die alles tussendoor verzorgen liep ook veel heen en weer en waren erg doenig. De MRI begeleider was super chill en legde alles prima uit, en de radioloog was ook echt erg vriendelijk en liet alles duidelijk zien. Goede ervaring gehad, thuis aangekomen even alles laten passeren want het is best indrukwekkend allemaal. Prachtig pand, mooie wachtruimtes, kleedkamers, en prima keukentje voor kleine versnaperingen. Ik zou het alleen aanraden bij mensen met klachten. Want je gaat toch spoken in je hoofd. Het is zeker voor herhaling vatbaar en ik kan nu met een extra back up terug naar de huisarts om aan te tonen dat ik wél wat heb....

Reactie Prescan.nl:

hartelijk dank voor het achterlaten van uw review! Wij nemen uw feedback graag ter harte en zijn blij te lezen dat u een goede ervaring heeft gehad in onze kliniek. Hartelijke groet, Malou