ICON

Christiaan

Slechte communicatie, houden zich niet aan afspraken.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Er word verteld dat je nooit 2 keer reserve kan zijn, dit is ten onrechte.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Dat zij dingen zeggen die waar zijn.

Beste Christiaan,
Beste Christiaan,
Wat vervelend om te lezen dat je 2 keer als reserve bent ingedeeld. Dit is nooit de bedoeling en we doen er ook alles aan dit te voorkomen. Helaas is dit in jouw geval niet goed gegaan. Onze oprechte excuses hiervoor. We gaan intern kijken hoe we de werkwijze nog kunnen verbeteren.

Eduard Botellho

Vreselijk, pijnlijk, verdrietig en onprofessioneel.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Ik heb onlangs meegedaan aan een medicijn onderzoek tbv Alzheimer.
Hierbij is een lumbaalpunctie vereist , waarbij via een slangetje ruggenmerg vloeistof afgetapt werd.
Dit gebeurde op...
Ik heb onlangs meegedaan aan een medicijn onderzoek tbv Alzheimer.
Dit gebeurde op regelmatige tijden gedurende 36 uur .
Ook werd er een canule in de arm geplaatst om bloed af te nemen.
Achteraf bleek dit een zeer belastend onderzoek waarbij naar mijn mening een aantal zaken mis gingen.
Dit ging gepaard met veel nekpijn en hoofdpijn gedurende minstens 8 dagen.
En niet alleen bij mij maar ook bij mijn mede vrijwilliger en kamergenote in het UMCG.
Mijn observaties :
We hadden een erg krap schema waarbij alle testen elkaar snel opvolgden.
Belangrijk dat dit op precies op tijd ging.
Maar wat schetste mijn verbazing:
Het medicijn (het hart van het onderzoek) was niet op tijd voorradig.
Reden: men was vergeten het medicijn de dag voor toediening in de koeling te doen.
Dus moest een nieuwe batch komen.
Een vertraging van anderhalf uur.
Het hele schema schoof dus anderhalf uur op.
Dus de etenstijden ook .
Ontbijt werd zo lunch,lunch werd diner enz.
Het plaatsen van de canule (lumbaalpunctie) overdag ging goed, in de juiste ruimte met het juiste personeel met in achtneming van de steriele regels.
Het verwijderen na 36 uur werd om ca 01:00 in de nacht gedaan.
Met behulp van de verpleegkundigen die nachtdienst hadden.
En die gewoonweg bang waren omdat ze volgens eigen zeggen nog nooit bij zo'n gelegenheid geassisteerd hadden.
Ook de schuifdeur van de (operatie ruimte?)
ging regelmatig open en dicht om de juiste buisjes te pakken om bloed af te nemen.
Dat bevorderde mijn inziens ook niet de steriele omgeving.
Toen alles klaar was moest ik een half uur plat op mijn buik liggen en dan zou alles voorbij zijn.Het heeft wat langer geduurd......
Terwijl ik op de kamer lag kreeg mijn kamergenote dezelfde behandeling.
Ik kon haar haar diverse keren horen schreeuwen van de pijn, terwijl ik toch een eindje van de gesloten behandelruimte lag.
Ze kwam later heel erg beroerd terug op onze kamer en bleef net als ik tot minstens een week na het einde van het onderzoek klachten houden.
Een van oorzaken van deze vreselijke pijnen zou kunnen zijn dat er dikkere naalden zijn gebruikt voor het aftappen van de ruggemerg vloeistof.
De behandelend arts vertelde dat hij eerst dunnere naalden had gebruikt maar dat dat moeilijkheden gaf bij het aftappen van csf monsters.Het aftappen duurde langer.
Er waren nog meer kleinere dingen zoals het niet consequent dragen van mondkapjes.
En het bloedprikken wat door sommige verpleegkundigen perfect uitgevoerd werd.
En bij anderen een regelrechte ramp.
Er werd in de eerste instantie ook geen pijnstiller aangeboden.
Op de dag van vertrek werd mij 2 paracetamol door de weekendarts verstrekt.
Ik heb verzocht aan de weekendarts om naar huis vervoerd te worden met een taxi omdat we echt niet met de trein naar huis konden in deze toestand.
Nadat hij navraag had gedaan mochten mijn kamergenote en ik gelukkig wel met de taxi naar huis.

Resumerend:
Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, omdat ik vind dat onderzoekscentra als Icon echt nodig zijn.
En natuurlijk ook de opdrachtgevers en de vrijwilligers.
Zonder hun geen nieuwe medicijnen tegen allerlei ziektes en kwalen zoals bv Alzheimer.
Ik zou graag willen zien dat het Alzheimer onderzoek doorgaat.
Maar dan op een gepaste, goed doordachte professionele wijze.
Want door wat ik gezien en doorgemaakt heb
(en ik niet alleen) schiet mij een woord te binnen: knullig....

Nb.
Het personeel was te goeder trouw en erg aardig.
Deze ervaring was geen goede , maar het betreft dit onderzoek.
Het is geen voorbeeld (gelukkig niet!) voor alle goede onderzoeken in het verleden of in de toekomst .

Professionele, alerte aanpak.

Reactie ICON:

Bedankt voor je uitgebreide review. Fijn dat je ondanks deze ervaring een deelname bij ICON nog steeds aanraadt.
We nemen je punten serieus en zullen dit verder bespreken binnen het team van dit onderzoek. Enkele punten die je benoemt hebben inmiddels al opgepakt en op dat gebied zijn ook al verbeteringen doorgevoerd.

Hannetta Kamminga

Zeer positieve ervaring gehad!

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Prima begeleiding en verzorging!

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Niet op reserve staan als je voor eerdere studies afgekeurd bent geworden.

Beste Hannetta,
Bedankt voor je mooie beoordeling! Fijn om lezen dat je een goede ervaring hebt gehad. We hopen je graag nog een keer te verwelkomen! Groet, Zahra van ICON.

Marijke

Prettig en goed geregeld.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Plezierige intake en begeleiding. Correcte informatie. Smakelijke maaltijden in een prettig onderkomen.

Wat beter linnengoed.

Beste Marijke,
Beste Marijke,
Bedankt voor je mooie beoordeling! Daarnaast zullen we je suggestie omtrent het linnengoed bespreken tijdens onze interne overleg. We hopen je graag nog een keer te verwelkomen! Groet, Zahra van ICON.

Astrid

Vriendelijk personeel, duidelijke informatie vooraf en tijdens verblijf.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Onderzoeken zijn goed te doen en er is voldoende aanwezig om je verblijf prettig door te komen.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Bij binnenkomst ook hartig beleg ipv alleen zoet beleg.

Beste Astrid,
Beste Astrid,
Bedankt voor je mooie beoordeling en je compliment naar onze collega's. We zullen het doorgeven! Daarnaast zullen we je suggestie omtrent het broodbeleg bespreken tijdens onze interne overleg. We hopen je graag nog een keer te verwelkomen! Groet, Zahra van ICON.

Joke W

Goede investering voor mezelf en de ander

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Ik nam deel aan een kort onderzoek. Het voelde als een mini-vakantie. Alles was tiptop geregeld. Enkele dagen rust, lekker eten, leuke ontspanning én een mooie vergoeding.

Niets

Hallo Joke,
Hartelijk bedankt voor je mooie beoordeling. Goed om te lezen dat het aanvoelde als een mini-vakantie! We verwelkomen ja graag nog een keer. Groet, Zahra van ICON.

José

Zeer rustig en niet te ingrijpend.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Je hebt genoeg vrije tijd om je eigen ding te doen rond de handelingen die moeten worden verricht.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Meer evenementen met de groep.

Reactie ICON:

Beste Jose, hartelijk bedankt voor je mooie beoordeling. Fijn dat je deelname goed bevallen is. We zullen je feedback meenemen tijdens ons intern overleg. Nu de coronamaatregelen erg versoepeld... Beste Jose, hartelijk bedankt voor je mooie beoordeling. Fijn dat je deelname goed bevallen is. We zullen je feedback meenemen tijdens ons intern overleg. Nu de coronamaatregelen erg versoepeld zijn, is het in de toekomst vast mogelijk om weer meer activiteiten voor de deelnemers te organiseren.
Groeten, Zahra van ICON

Twan Stokkink

Een hele prettige tijd waarin ik me enorm op mijn gemak voelde

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Alles was er goed geregeld, de mensen waren super vriendelijk en ik voelde me enorm op mijn gemak. Ik heb een heel artikel geschreven over mijn ervaring tijdens het medisch onderzoek, mocht je meer... Alles was er goed geregeld, de mensen waren super vriendelijk en ik voelde me enorm op mijn gemak. Ik heb een heel artikel geschreven over mijn ervaring tijdens het medisch onderzoek, mocht je meer willen weten. https://jongerenhulpgids.nl/meedoen-met-een-medisch-onderzoek-voor-geld-mijn-ervaring/

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

niks, ik vond het prima zo

Niek Roorda

Een aangenaam en duidelijk verblijf onder toezicht vab professionele medewerkers

Goed eten
Heldere uitleg
Wandelingen top
Inname medicijn te doen

Duidelijkheid kans op medicijn/placebo

Reactie ICON:

Beste Niek, bedankt voor je mooie beoordeling. Fijn dat je deelname goed bevallen is.
We gaan intern overleggen of we duidelijker de kansen van medicijn/placebo kunnen gaan communiceren....

Joël Veldman

Het was een makkelijke, belonen de ervaring.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Alles was duidelijk. Mijn verblijf was relatief kort. De handelingen waren goed uitgelegd, ze waren niet eng en ze waren goed uitgevoerd. De beloning is zeer welkom voor de tijdsinvestering.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

De optie om een snack meer te kiezen. Verder zou ik wel willen weten hoe het is op een kleinere kamer.

Reactie ICON:

Beste Joël, bedankt voor de mooie beoordeling van 5 sterren! We gaan even kijken wat er mogelijk is qua snacks. Top dat je een deelname bij ICON aanraadt! Groeten, Vera van ICON