7.2/10

B. Logan

Hele fijne ervaring

Afspraken goed nagekomen

Pim

Na al een moeizame aanloop heb ik online een nieuwe auto gekocht bij Orange Motors Capelle. Voordelen o.a.: een jaar extra garantie en de kleur die ik wil. Direct gebeld door de verkoper om... Na al een moeizame aanloop heb ik online een nieuwe auto gekocht bij Orange Motors Capelle. Voordelen o.a.: een jaar extra garantie en de kleur die ik wil. Direct gebeld door de verkoper om uitvoering, kleur en kenteken te verifiëren en daarmee de koop rond te maken. Fijn! Denk je dan tenminste. Twee dagen is het stil en dan krijg ik een telefoontje dat de auto al maanden geleden verkocht zou zijn en dat ie per ongeluk nog op de site stond. Dan verwacht je dat een dealer dat vervelend vind en het goed wil maken met je. Dat valt vies tegen. Ik mag een andere auto uit voorraad kopen en hoef dan niet extra te betalen voor een kleur die ik niet wil. Inmiddels is de kleur die ik wel wil nergens meer beschikbaar en dus ga ik uiteindelijk maar akkoord. Achteraf blijkt er nog een fors addertje onder het gras te zijn verstopt; ze vinden het nu geen online verkoop meer en ik krijg dus geen extra garantie. De auto die verkocht zou zijn staat volgens RDW tot de dag van vandaag nog op naam van de dealer…

Los van bovenstaande verliep het hele verkoopproces niet prettig. Vragen worden niet, half en vaak pas na een herinnering beantwoord. Simpele vragen als wat de onderhoudstarieven zijn en wat er precies gedaan wordt voor de rijklaarkosten krijgen helemaal geen antwoord. Signalen dat je ontevreden bent over het contact worden straal genegeerd. Geboden inruilprijs voor de oude auto was belachelijk laag.

Nee, de klant is zeker geen koning bij Orange Motors. Ik zou niemand aanraden hier een auto te kopen.

mooie zaak

klantgerichtheid, online verkoopproces, transparantie

Berentsen

Heden een mooie astra gekocht, de eerste voor mijn zoon. na tel afspraak van uit Arnhem daarnaar toe gereden, keurig ontvangst door sales man Sjoerd. correct geholpen en geadviseerd. na overeenkomst... Heden een mooie astra gekocht, de eerste voor mijn zoon. na tel afspraak van uit Arnhem daarnaar toe gereden, keurig ontvangst door sales man Sjoerd. correct geholpen en geadviseerd. na overeenkomst konden we de auto direct meenemen naar huis daar de auto al een volledige beurt en APK gehad had. dat kwam mooi uit want dat scheelde alweer 290 km en veel tijd.

ook na betaling er keurige auto uitleg.

op dit moment geen, gewoon zo doorgaan.

Orange Motors

Een goed bedrijf

goed ontvangen en vriendelijk

weet ik niet was gewoon goed

Ruben v Toor

Goedemorgen,

Goedemorgen,

Het begon al vervelend toen wij onze gloednieuwe auto kwamen ophalen bij Orange motors Schiedam. De locatie was aan het verbouwen en de auto stond even nog niet klaar ( boven ) toen we kwamen. Ivm verbouwing excuseerde zij zich over de ietwat stof over de auto, oké maar gewoon niet leuk.
We moesten in een kamertje maar even wachten totdat er iemand klaar was. We kregen de sleutels en veel succes verder.
Bij andere dealers maken ze er echt een leuk begin van en een bijzonder moment van als je een gloednieuwe auto koopt.

Toen begon het gezeur met de radio. Er bleek een kraak af en toe te horen zijn. Eerst moest ik maar eens zorgen dat de monteur het hoorde. Dat is gelukt maar repareren en zich verantwoordelijk voelen voor het probleem, ho maar.
Al met al zit ik er na 2 jaar nog steeds mee ....

Verder hebben ze het overal over met de aankoop om geld aan je te verdienen, maar over z’n nieuwe kentekenplaat ( dikke letters ) hebben ze het niet.
Als ik daar later op terug kom, dan krijg ik het verweer dat ik daar niet om gevraagd heb.

Resumé, niet tevreden.

Geld verdienen

Service naar de klant.
begrip en wil om een bepaald probleem te verhelpen.

Zeer slecht gevoel als verkoper achteraf door geinteresserde koper occassion gecorrigeerd moet worden met gegevens van eigen website orange motors. Verkoper zou dus zomaar een auto kunnen verkopen... Zeer slecht gevoel als verkoper achteraf door geinteresserde koper occassion gecorrigeerd moet worden met gegevens van eigen website orange motors. Verkoper zou dus zomaar een auto kunnen verkopen die niet voldoet aan de wensen van de koper.

Geen.

Zie hierboven, beter inlezen

E Van der steuijt

Vandaag 19 okt 2019 hebben we een auto voor onze moeder gekocht. We werden zeer goed ontvangen in het filiaal Naaldwijk door verkoper Peter van A. Verkoper was vriendelijk, liet ons onze gang gaan... Vandaag 19 okt 2019 hebben we een auto voor onze moeder gekocht. We werden zeer goed ontvangen in het filiaal Naaldwijk door verkoper Peter van A. Verkoper was vriendelijk, liet ons onze gang gaan en waar nodig was kregen we de extra informatie over de occasion, een lange proefrit mogen maken.zeer maar dan ook zeer tevreden over deze verkoper en filiaal Naaldwijk.

Vriendelijk, goede informatie over verschillende occasions bv history over de auto

A. de Kwaadsteniet

De correcte en snelle afwikkeling, en het meedenken met de klant.
vooral met Ronald van de Maar.

De service naar de klant, en veel aandacht met de klant (Ronald van de Maar) voor deze service ga je naar de dealer (Orange motors - Capelle a/d IJssel)

De website vind ik een minpunt, als je echt iets wilt uitzoeken, heb je weinig keuze in het aanbod, dat zou in de toekomst een verbetering kunnen worden.

Teb Souren

Altijd zeer tevreden over klant vriendelijkheid en over het onderhoud van mijn Opel en dat al sinds vele jaren (zeker 40 jaar)

Robin

Reeds in het verleden een slechte ervaring gehad met Orange Motors Berkel en Rodenrijs maar iedereen verdiend een tweede kans dus besloten wij 7 jaar na dato nogmaals een auto bij deze vestiging te... Reeds in het verleden een slechte ervaring gehad met Orange Motors Berkel en Rodenrijs maar iedereen verdiend een tweede kans dus besloten wij 7 jaar na dato nogmaals een auto bij deze vestiging te kopen. In juni 2018 kochten wij een Opel Astra K, bij aflevering waren er al direct een aantal punten die helaas niet (zoals wel was afgesproken) gedaan waren (steenslag aanstippen met lakstift en interieur reiniging bijv.). Kon gelukkig adhoc gedaan worden.

Na ongeveer 1 maand gaf de auto de eerste melding dat de bandenspanning van een van de banden niet correct was en te laag was, dit direct laten weten maar aangegeven dat we de band zelf opgepompt hebben en het in de gaten zouden houden. Echter drie weken later, hetzelfde probleem bandenspanning controleren, dus toch maar een afspraak gemaakt. In de garage werd gevraagd of we de band wel goed hadden opgepompt dus dat deden ze even voor ons en we konden weer weg...alsof we dat de eerste keer niet gedaan hadden. Ook nu weer drie weken later bandenspanning controleren.

Wat volgde was een 6-tal bezoeken aan de garage waarin steeds iets anders werd aangegeven als probleem: het ventiel, een lek, etc. De band heeft zelfs 3 maanden met velg bij de garage gelegen zodat ze er naar konden kijken, conclusie: er was niets mis met de band. Na het winterseizoen ging deze velg er weer onder....loopt nog steeds leeg. Gelukkig was de oplossing nabij: een nieuwe band konden we krijgen. Echter kun je niet 1 band vernieuwen en mochten we de andere a 140 euro zelf betalen (inmiddels keer 7 dat we hiervoor langs moesten komen). Met nieuwe banden zou het verholpen moeten zijn...echter na 3 weken: bandenspanning te laag. Contact opgenomen met de vestiging en daar krijg je dan na alle bezoeken te horen: ja dan is het misschien toch de velg....en die valt niet onder de garantie die u had bij de auto dat is gebruikersschade. De velg is nog als nieuw en heeft op geen enkele wijze schade.

Geen enkele keer hebben wij het idee gehad dat er meegedacht werd in een oplossing, dat er begrip was voor het feit dat wij 7 keer langs moeten komen, continue moesten wij zelf met de oplossing komen en het liefst deze oplossing ook nog zelf betalen. Een onbegrijpelijke manier van service van deze vestiging. Ook na contact te hebben gehad met Opel Nederland is deze vestiging niet van plan ook maar 1 stap onze kant op te zetten. Dit terwijl ook Opel Nederland de afhandeling hiervan zeer slecht vindt.

Zie hierboven, een klein beetje meer klantvriendelijkheid vanuit de vestiging in Berkel Rodenrijs zou op prijs gesteld zijn.