OpdeZon

Installatie zonne-energie en laad-infrastructuur
Deskundigheid
Het adviestraject van OpdeZon

Gerrie Heijnen

Geen reactie op vragen c.q. opmerkingen.
In de berekeningen worden zakelijk aangeschafte zonnepanelen afgeschreven in 5 jaar. De fiscus zal daar niet mee akkoord gaan. Een recente uitspraak...

Reactie OpdeZon:

Update OpdeZon 5 maart 2019:
Inmiddels hebben wij mede naar aanleiding van uw kritiek samen met fiscalisten onze business case opnieuw doorgelicht. Dit heeft geleid tot een aantal verbeteringen. Deze zijn opgenomen in het persoonlijk Rijden OpdeZon Totaalplan dat wij voor al onze klanten maken.

Oorspronkelijke antwoord OpdeZon, maart 2018:
Hartelijk dank voor uw review, meneer Heijnen. Allereerst onze excuses voor het uitblijven van een reactie op de e-mail die u ons vorige week stuurde. U bent weliswaar geen klant bij OpdeZon, maar toch hadden wij de tijd moeten nemen om u een antwoord te sturen. Bij deze doen we dat graag alsnog.

De boekhoudkundige afschrijving in vijf jaar wordt door de fiscus geaccepteerd als de zonnepanelen gebruikt worden om de zakelijke elektrische auto mee op te laden. Deze wordt zelf ook vaak in vijf jaar afgeschreven of kent een lease termijn van vijf jaar. Dit wil overigens niet zeggen dat de zonnepanelen daarna om niet zouden mogen worden overgedragen aan een ander (bijvoorbeeld de privé-persoon die eigenaar van het bedrijf is). Bij verkoop na vijf jaar geldt de bedrijfseconomische waarde. Deze is op dat moment vanzelfsprekend beduidend meer dan nul euro.

Het privé-verbruik van de zonnepanelen wordt in de rekenvoorbeelden op de website tegen marktwaarde meegenomen. De marktwaarde van deze stroom is € 0,05 per kWh ex btw. Dit bedrag valt een stuk lager uit dan het bedrag dat u normaal betaalt aan uw energieleverancier. Dit komt doordat de energiebelasting (€ 0,14 per kWh) niet van toepassing is aangezien zowel opwek als verbruik van de stroom achter de meter plaatsvinden.

Overigens zijn de voorbeelden op onze website generiek en worden niet alle details van de berekening getoond. Daarom maken wij voor onze klanten een Rijden OpdeZon Totaalplan waarin specifiek voor de situatie van de klant het systeem met technische en fiscale details wordt doorgerekend. Dit plan nemen wij uitgebreid door met onze klant. We stemmen dit af tot het precies aansluit op de wensen van de klant en zijn boekhouder. Pas dan voeren we het plan uit.

Wij hopen u zo verder op weg te hebben geholpen. Als u nog verdere vragen heeft, schroom dan niet ons te bellen of te mailen!

Coen Hendriks

Na een uitgebreid voortraject, waarin de verschillende opties uitgebreid aan bod zijn gekomen, struikelpunten opgelost, etc, besloten tot de investering in laadinfrastructuur en PV systeem.

Deskundige begeleiding en adviezen. Betrokken installatie medewerkers.
Er wordt alles gedaan om tot een goed advies en goed eindproduct te komen.

Albert Minekus

Erg fijne, eerlijke en uitgebreide informatie gekregen voordat ik tot aanschaf over ging. Daarna een goede controle ter plekke. Hierdoor is de installatie op 1 dag zonder problemen verlopen.

Meedenken van wat de klant wil en wanneer.
Mooi en zeer uitgebreid stappenplan zowel in uitvoering als het financiële plaatje.
Zorgvuldige voorbereiding en uitvoering

kan er geen verzinnen :)

van Ginkel interim finance

Ik ben zeer tevreden over OpdeZon. We zijn snel geholpen, goed geadviseerd en de installatie is zonder problemen verlopen en zeer professioneel en netjes uitgevoerd.

Professionaliteit.

B Fokkema

Prima en alles als afgesproken

Wordt eerlijk geinfomeerd, geen verkoop praatjes.

Tips of verbeterpunten

De manier van afrekenen, volgens mij kloppen de percentages niet precies, aan het eind wel op afgesproken bedrag uitgekomen.

Hol Sociaal Medisch Advies

De ervaringen zijn zonder meer uitstekend. OP al mijn vragen is altijd zeer snel antwoord. Maar ook over het traject voordat ik overging tot het plaatsen van de order ben ik zeer te spreken. IN...

De rust in het adviestraject. De mate van deskundigheid. Erg hoog. De flexibiliteit bij de planning

Tips of verbeterpunten

Eigenlijk niet veel. Behalve een heel klein puntje wat betreft voorlichting over de inhoud van een factuur.

Peter Brandsma

Van begin tot eind goede service en afstemming. Erg prettig bedrijf om mee te communiceren vooraf, tijdens en ná oplevering. Complimenten ook voor de netheid van werken tijdens installatie van de...

- Communicatie/klantcontact
- Kwaliteit
- Meedenken
- Flexibel bij het plannen van de montage

Tips of verbeterpunten

- het maakt een klant niet zoveel uit welke installaties op welke dagen nog meer worden uitgevoerd. Tijdens het maken van een afspraak (telefonisch) is dat niet belangrijk. Als een dag niet past, dan past dat niet en behoeft verder geen toelichting.

- Rijden op Zon...als er geen sprake is van een laadpaal, maar puur montage van panelen...dan mag dit ook tot uiting komen in alle communicatie. Vooraf, tijdens en ná afloop. Als klant krijg je dan toch een beetje het gevoel dat je een 'buitenbeentje' bent en dat is onprettig.

Albert Minekus

Snelle en enthousiaste support. Je wordt uitgebreid geïnformeerd en meegedacht alvorens tot een offerte te komen of tot installatie over te gaan. Maatwerk dus!
E.e.a. resulteert in een snelle...

Het leveren van maartwerk, snelle en goede communicatie naar klant en enthousiasme

Betere communicatie met administratie

Zeer goed advies, doordat er perfect werd geluisterd naar onze wensen en interesse was in onze situatie.

Breed advies van technische tot financieel

Jan Willem Hoekman

Prima en snel voorzien van kundig advies in het voortraject. Site visit waarin de installatie is voor besproken was erg prettig en daardoor geen enkel probleem bij de uiteindelijke installatie.