OpdeZon

Installatie zonne-energie en laad-infrastructuur
Deskundigheid
Het adviestraject van OpdeZon

Frank

Professionele, vriendelijke club. Niet erg groot wat de communicatie vlot en informeel maakt. Niet de goedkoopste, maar 100% ontzorgen.

Vlot, professioneel, prettige communicatie

Dag Frank,

Dank voor je recensie!

Hartelijke groet,

Tim

Jurriaan

Goede service en afspraken nakomen

Tips of verbeterpunten

Laatste rij panelen kon op maximale hellingshoek worden geplaatst.

Reactie OpdeZon:

Dag Jurriaan, Dank voor je review. Goede tip voor wat betreft de laatste rij panelen. Het nadeel van een maximale hellingshoek bij deze rij is echter dat er dan *veel* meer ballast nodig is... Dag Jurriaan, Dank voor je review. Goede tip voor wat betreft de laatste rij panelen. Het nadeel van een maximale hellingshoek bij deze rij is echter dat er dan *veel* meer ballast nodig is om de zonnepanelen op hun plek te houden. Je moet dan denken aan zo'n 100kg per zonnepaneel. Dit is qua dakbelasting vaak een probleem. De winst die je boekt met de ideale hellingshoek ten opzichte van de 13 graden waaronder wij ze geplaatst hebben is in jouw situatie slechts enkele procenten (voor die rij). Vandaar dat we deze keuze gemaakt hebben. Hartelijke groet, Paul Dalebout

Beheer BV

Zeer goede en correcte informatie en duidelijke afspraken.

Persoonlijke aandacht en uitleg over de verschillende mogelijkheden van de offerte. Zeer snelle levering en installatie van de panelen en randapparatuur.

Eigenlijk niet

Frank Moesman

Prima. Wat was afgesproken werd uitgevoerd

Dat ze vooraf komen kijken of het geoffreerde ook echt past.

Tips of verbeterpunten

De omvormer bleek kapot en moest worden vervangen. Wellicht vooraf beter testen?

OpdeZon heeft mijn volledige installatie, bestaande uit 16 panelen, mee verhuist naar onze nieuwe woning.

Vakkundig van begin tot eind op alle gebieden. Eerst wordt gestart met een plan wat na een fysieke controle eventueel aangescherpt wordt. Hierdoor is de kans op 'verassingen' nihil. Naast de... Vakkundig van begin tot eind op alle gebieden. Eerst wordt gestart met een plan wat na een fysieke controle eventueel aangescherpt wordt. Hierdoor is de kans op 'verassingen' nihil. Naast de technische kennis en ervaring bezit OpdeZon ruime kennis over actuele regel en wetgeving.

Tips of verbeterpunten

Ik kan simpelweg niets bedenken.

Hartelijk dank voor de review! - Paul

Lex van Grieken / Ontzorg! B.V.

Vanaf de start - het eerste telefonische contact - ben ik vriendelijk en goed behandeld. Er is ruim de tijd genomen om zaken te verduidelijken of door te rekenen, en ook de offertes waren zeer... Vanaf de start - het eerste telefonische contact - ben ik vriendelijk en goed behandeld. Er is ruim de tijd genomen om zaken te verduidelijken of door te rekenen, en ook de offertes waren zeer duidelijk (ook voor een leek)
heel mooi dat er - apart - tijd wordt gereserveerd om door de offerte heen te lopen en - opnieuw - veel ruimte te krijgen om veel vragen te stellen......dat heeft enorm geholpen om vertrouwen te krijgen en te houden in OpdeZon

klantgerichtheid, servicegerichtheid, duidelijke communicatie, flexibiliteit en volledigheid

Tips of verbeterpunten

eigenlijk nauwelijks. Ik zou hooguit willen dat ook de aanpassing van de meterkast - slimme meters / aanleg 3 fasen - door hen gedaan kan worden, zodat echt álles in één hand ligt. (gelukkig liep de... eigenlijk nauwelijks. Ik zou hooguit willen dat ook de aanpassing van de meterkast - slimme meters / aanleg 3 fasen - door hen gedaan kan worden, zodat echt álles in één hand ligt. (gelukkig liep de communicatie wel al voor 98% via OpdeZon!

Dag Lex, dank voor je feedback. Dit is waar we het voor doen! - Tim

In eerste instantie uitgebreid en prettig te woord gestaan. offerte in eerste instantie niet volledig. na contact wel. 2x belafspraak meer dan 15' na tijdstip waardoor 1x weinig tijd, andere keer... In eerste instantie uitgebreid en prettig te woord gestaan. offerte in eerste instantie niet volledig. na contact wel. 2x belafspraak meer dan 15' na tijdstip waardoor 1x weinig tijd, andere keer belafspraak moeten laten lopen. Offerte laten toetsen: veel standaard werk en copy-paste. geen 115 euro (incl BTW) waard. via lokale aanbieders offerte 90% identiek en gratis

marketingstrategie

-belafspraken nakomen, max 10 minuten te laat bellen is acceptabel
-kosten offerte niet passend. voel me bekocht

Reactie OpdeZon:

Dag meneer. U heeft ons opdracht gegeven voor het maken van een Rijden OpdeZon Totaalplan op maat. Een voorbeeld van dit plan hebben wij van te voren met u doorgenomen en staat ook op onze website.... Dag meneer. U heeft ons opdracht gegeven voor het maken van een Rijden OpdeZon Totaalplan op maat. Een voorbeeld van dit plan hebben wij van te voren met u doorgenomen en staat ook op onze website. U mist bepaalde zaken in het plan. Dat is vaak het geval in een eerste versie. We passen daarom in overleg met onze klanten het plan aan tot het helemaal goed staat. Dit hadden we ook graag met u gedaan en we hebben u hiertoe veelvuldig proberen te bereiken. Helaas reageert u niet op onze e-mails en telefoonoproepen. Wilt u dit in een later stadium alsnog, dan helpen wij u graag verder. Met vriendelijke groet, Paul Dalebout

H. Westerbeek

Meer dan een half jaar bezig geweest met offertes opvragen bij diverse bedrijven (o.a via Vereniging Eigen Huis), berekeningen maken en installatie-voorwaarden bekijken zoals aanpassing van de... Meer dan een half jaar bezig geweest met offertes opvragen bij diverse bedrijven (o.a via Vereniging Eigen Huis), berekeningen maken en installatie-voorwaarden bekijken zoals aanpassing van de meterkast (slimme meter, aanpassing van 1 fase naar 3 fase etc). Op de zon stak met kop en schouders boven de concurrenten uit door hun degelijke advies, de prettige communicatie en het maatwerk wat wordt geleverd. Inmiddels is de installatie opgeleverd en ben ik zeer enthousiast!

prettige communicatie met mensen die verstand van zaken hebben. Zowel de bureaumedewerkers als de installatie-ploeg zijn zeer communicatief en betrokken. Dit geeft een vertrouwd gevoel. Het... prettige communicatie met mensen die verstand van zaken hebben. Zowel de bureaumedewerkers als de installatie-ploeg zijn zeer communicatief en betrokken. Dit geeft een vertrouwd gevoel. Het inmiddels aangeboden "ontzorg-abonnement" geeft ook vertrouwen in de toekomst (after-sales service), voor een schappelijke prijs.

Tips of verbeterpunten

zorg dat het bedrijf niet te groot wordt, waardoor de persoonlijke aandacht kan verminderen.

Dag meneer Westerbeek,

Dank voor uw enthousiaste review!

Heel veel rijplezier op uw eigen zonne-energie toegewenst!

Hartelijke groet,

Paul Dalebout

Geen juiste huisgegevens gehanteerd. Adviseur wist mij toch echt te vertellen dat ik geen hoekhuis had en/of een dakkapel. Na wat heen-en-weer discussie kwam hij erachter dat ik - als huiseigenaar -... Geen juiste huisgegevens gehanteerd. Adviseur wist mij toch echt te vertellen dat ik geen hoekhuis had en/of een dakkapel. Na wat heen-en-weer discussie kwam hij erachter dat ik - als huiseigenaar - toch gelijk had (hoe kan het ook anders), en dat hij de verkeerde 'google'-uitdraai had. Enfin, kan gebeuren. De toon was wel minder vond ik.
Daarnaast had ik aangegeven dat ik graag dezelfde week het plan wilde ontvangen in verband met 'de knoop doorhakken'. Dat was geen probleem. Vrijdag: geen plan. Zaterdag: geen plan. Maandag: idem dito, dinsdag na zelf mailen een soort van excuus mailtje ontvangen dat ik het toch echt morgen zou krijgen. Woensdag (4 dagen te laat) ontvangen. Ik had inmiddels al een keuze gemaakt voor een andere aanbieder.
Vervolgens het plan zelf: veel te veel en veel te duur. Door allerlei fiscale regels te verwerken krijg je het idee dat je goedkoop uit bent, maar als je kijkt naar de bruto prijs dan wordt je vanzelf wakker. De fiscaliteiten kan je ook zelf makkelijk uitzoeken.
Kortom, teleurstellend op veel fronten.

Goede website/marketing.

Veel, zie boven.

Reactie OpdeZon:

Dag meneer. Hartelijk dank voor uw - voor ons leerzame - review. Wij hebben u niet zo snel uw Rijden OpdeZon Totaalplan geleverd als we hadden beloofd en dat is niet waar wij voor staan. Onze... Dag meneer. Hartelijk dank voor uw - voor ons leerzame - review. Wij hebben u niet zo snel uw Rijden OpdeZon Totaalplan geleverd als we hadden beloofd en dat is niet waar wij voor staan. Onze excuses hiervoor. Ter toelichting, niet ter excuus, wij groeien op dit moment door en hebben er soms moeite mee om in de rolverdeling die hierdoor ontstaat onze reactietijden zo laag te houden als we willen en beloven. Daarnaast spijt het ons dat u geen toegevoegde waarde van uw Rijden OpdeZon Totaalplan hebt ervaren. Dit heeft er vermoedelijk mede mee te maken dat we uw plan nooit persoonlijk met u door hebben kunnen nemen. Het beeld dat u qua prijzen schetst herkennen wij. Wij bieden onze klanten een totaaloplossing met maatwerk en we ontzorgen onze klanten (alhoewel u dat helaas niet heeft mogen ervaren). Verder werken wij met de beste producten in de markt. Voor deze aanpak hanteren wij een ander prijsniveau dan bedrijven die zich meer met een standaardoplossing op grote hoeveelheden richten. Met vriendelijke groet, Paul Dalebout

Inbraakproof

Zeer positief. De aangeboden informatie op de site evenals het telefonische advies over de constructie met onze B.V., de benodigde laadpaal en de verrekeningen is zeer professioneel te noemen.

Gedegen en eerlijk advies.